Business news from Ukraine

Ринок металопрокату України за 11 міс. зріс удвічі

Українські підприємства в січні-листопаді поточного року наростили споживання металопрокату в 2,06 раза порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 3 млн 246,6 тис. тонн.

Згідно з прес-релізом об’єднання “Укрметалургпром” у понеділок, за цей період імпортовано 1 млн 26,6 тис. тонн, або 31,62% внутрішнього ринку споживання металопрокату.

За даними “Укрметалургпрому”, у січні-листопаді 2023 року українськими метпідприємствами вироблено 4,86 млн тонн металопрокату (92,8% відносно аналогічного періоду 2022 р.), з яких, за інформацією Експертно-наукової ради “УАВтормет”, експортовано близько 2,64 млн тонн, або 54,4%. В аналогічному періоді 2022 р. частка експорту склала 80,4% (4,21 млн тонн при загальному виробництві металопрокату 5,24 млн тонн).

Частка напівфабрикатів в експортних поставках за 11 місяців 2023 року становить 41,79%, що помітно нижче за показник аналогічного періоду 2022 року (43,31%). Питома вага плоского прокату в експортних поставках за 11 місяців 2023 року є дещо вищою за показник січня-листопада 2022 р. (38,46% і 36,64% відповідно). Частка сортового прокату порівнянна з показником за 11 місяців 2023 року (19,74% у 2023 році проти 20,05% у 2022 р.).

“У січні-листопаді 2023 року ємність внутрішнього ринку склала 3246,6 тис. тонн металопрокату, з яких 1026,6 тис. тонн або 31,62% припадає на імпорт. В аналогічному періоді 2022 року ємність внутрішнього ринку становила 1577,6 тис. тонн, з яких 549,6 тис. тонн або 34,86% імпортовано. Таким чином, за 11 місяців 2023 року спостерігається збільшення ємності внутрішнього ринку відносно січня-листопада 2022 року на 105,79%, з одночасним скороченням частки імпортної складової на 3,22%”, – констатується в пресрелізі.

Структура імпорту в січні-листопаді 2023 року, як і раніше, характеризується істотним домінуванням плоского прокату над сортовим (75,78% і 24,16% відповідно); в аналогічному періоді 2022 року домінування плоского прокату над сортовим також було значним (відповідно, 67,69% і 31,30%).

Основними експортними ринками української металопродукції в січні-листопаді 2023 р., за даними ЕНС “УАВтормет”, є країни Європейського союзу (78,5%) та іншої Європи (7,2%).

Серед металургійних імпортерів за 11 місяців 2023 р. перше місце посідають інші країни Європи (41,2%), на другому – ЄС-27 (32,4%), на третьому – країни Азії (18,9%).

Котирування міжбанківського валютного ринку України (грн за €1, період з 01.09.23 по 30.09.23)

Котирування міжбанківського валютного ринку України (грн за €1, період з 01.09.23 по 30.09.23)

Джерело: Open4Business.com.ua та experts.news

Україна експортувала меблі на $730 млн

Україна за січень-листопад 2023 року експортувала меблі на $730 млн, що на 3,2% менше за аналогічний показник 2022 року, повідомила членкиня правління Української асоціації меблевиків (УАМ) і координаторка розвитку меблевих кластерів Оксана Донська агентству “Інтерфакс-Україна”.

“Основною причиною падіння є блокування польсько-українського кордону. Вантажівки з меблями тижнями стояли в черзі на кордоні в листопаді 2023 року, і невелика частка була доставлена автомобілями з вантажопідйомністю до трьох тонн. Очікується, що відкладений попит листопада та зняття блокування кордонів із Польщею дасть змогу відвантажити замовлення та досягти рівня експорту за 2023 рік у $810 млн і значно збільшити обсяг експорту вже наступного року”, – повідомила Донська.

Зокрема, українську продукцію для реалізації в усіх міжнародній мережі закуповує JYSK. “Якщо порівнювати обсяги закупівлі JYSK в Україні у 2023 році з 2021 роком, то компанія збільшила обсяги закупівлі натуральних одиниць, а в грошовому вимірі майже на 20% у євро”, – повідомила менеджерка із закупівель компанії ТОВ “ЮСК Україна” Ірина Романчук.

За її словами, JYSK готовий надалі збільшувати обсяг закупівель, якщо українські виробники готові переходити на європейські стандарти роботи та імплементувати екологічні та соціальні ініціативи на своїх виробництвах.

Загалом питома вага експорту меблів у загальному обсязі експорту товарів з України за 11 місяців 2023 року склала 2,2%.

З період 2009-2021 років експорт українських меблів (група товарів 94) щорічно зростав у середньому на 13,5% з $0,2 млрд. до рекордного максимуму 2021 року $1,1 млрд. За 2022 рік українським виробникам меблів вдалося втримати експорт на рівні $0,8 млрд., з яких 91,1% припадало на країни ЄС.

Донська зазначила, що за 2023 рік змінилася структура експорту за країнами-партнерами. Так, порівняно з аналогічним періодом 2022 року частка експорту до Польщі скоротилася з 35,1% ($264,6 млн.) до 29,5% ($215,2 млн.). Водночас значно зріс обсяг експорту в Німеччину на 17%, зі $129,3 млн. до $151,3 млн. із відповідними змінами питомої ваги з 17,2% до 20,7%.

Українська асоціація меблевиків (УАМ) об’єднує понад 70% представників меблевої індустрії.

,

“Київстар” відновив доступ до послуг SMS

Найбільший український оператор зв’язку “Київстар” станом на 11:00 понеділка 18 грудня відновив доступ до послуг SMS, зокрема в міжнародному роумінгу, повідомила прес-служба компанії.

“Клієнтам також доступні послуги голосового зв’язку, мобільна передача даних, послуга “Домашнього інтернету”. Розпочато відновлення доступу до послуг M2M для бізнес-клієнтів”, – сказано в повідомленні.

Зазначається, що в деяких населених пунктах, зокрема, в Києві, все ще виникають локальні складнощі з доступністю “Домашнього Інтернету”.

“Компанія залучила весь наявний персонал, зокрема з інших регіонів і областей, для якнайшвидшого відновлення роботи послуги”, – уточнили в компанії мобільного оператора.

Зазначається, що технічні роботи відбуваються поступово, з дотриманням усіх вимог безпеки.

Також у “Київстар” нагадали, що якщо SIM-картка не реєструється в мережі, необхідно перезавантажити телефон або ввімкнути і вимкнути “авіа” режим. Крім того, допомагає вибір мережі “Київстар” у налаштуваннях телефону.

Нарахування бонусів і компенсацій абонентам, які не могли користуватися послугами зв’язку через хакерську атаку, буде здійснено тільки після повної стабілізації роботи мережі та запуску всіх послуг. Просимо очікувати офіційної інформації від компанії, запевнили в “Київстар”.

Як повідомлялося, після збою рано вранці 12 грудня, спричиненого масштабною кібератакою, “Київстар” розпочав відновлення послуг голосового зв’язку ввечері 13 грудня, за добу в окремих регіонах почав знову працювати мобільний інтернет від компанії, а про його повне відновлення загалом у країні компанія повідомила ввечері 15 грудня.

Big Trade-Marketing Show-2024: Нова реальність – нові можливості

02 лютого 2024 року на щорічній конференції «Big Trade-Marketing Show-2024: New reality – new possibilities» збереться  понад 400 учасників, щоб обговорити тренди та тенденції розвитку трейд-маркетингу.

Дата та місто проведення: 02 лютого 2024, м. Київ, UBI Конференц Хол, вул. Дорогожицька, 8

Лейтмотивом програми Big Trade-Marketing Show у 2024 році стали ключові та найактуальніші світові та локальні тренди у трейд-маркетингу.

Партнери конференції

Партнер з лояльності – Art Nation Loyalty

На конференції Big Trade-Marketing Show-2024 спікери не просто встановлюють тренди, вони розкривають стратегії та ідеї для досягнення ефективності та лідерства.

Зал 1. TradePulse Exchange: Відкриваючи нові горизонти  трейд-маркетингу харчової галузі

  • Катерина Калюжна, Senior Research Executive, Brand Guidance, Kantar Ukraine. Тема виступу «Як змінилася поведінка покупців та як вибудовувати з ними комунікацію в умовах великої трансформації суспільства?»
  • Надія Бігун, Заступниця Міністра економіки України. Має дві вищі освіти. Першу здобула в Дніпропетровському університеті інженерів залізничного транспорту за спеціальністю “Екологія та охорона навколишнього середовища”, отримавши диплом з відзнакою. Другу вищу освіту отримала за фахом “Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності” у Таврійському національному університеті. Навчалась у Київській школі економіки за програмою “Підвищення кваліфікації в галузі публічних закупівель”. Також пройшла курс “Публічні закупівлі для центральних закупівельних організацій” у WU Executive Academy (факультет Віденського економічного університету). Тема: Державна підтримка постачальників харчової залузі та рітейлу. Як Українські компанії можуть стати постачальниками державних закупівель?
  • Олег Шмуляєв, заступник голови правління МХП з маркетингу. Тема виступу: Створення затребуваного продукту в умовах мінливого ринку, як інтегрувати його  в поточну продуктову лінійку?
  • Фатіма Тисячник, директорка з маркетингу Компанія DELTA FOOD. Тема виступу: «Персоналізація та розвиток клієнтського сервісу в дистрибуції»
  • Анна Луганська, Директорка з маркетингу VARUS. Тема: Клієнтокохання: як цінності клієнтів обʼєднати з цінностями компанії
  • Юлія Корань, Керівниця відділу маркетингу ТОВ «Галіція-Трейд» (національні бренди соків Galicia та Світанок). Тема виступу: «Адаптація маркетингових стратегій нових брендів у реаліях 2023-24 років: від емоційних інсайтів до альтернативних рекламних підходів»
  • Ірина Громова, Директорка з маркетингу Art Nation Loyalty. Компанія спеціалізується на розробці гейміфікованих акцій з лояльності для ритейлерів та розробляє фіджитальні товари для FMCG. Тема: Як гейміфікація змінює ритейл: ідеї для маркетингових стратегій майбутнього.

Зал 2. MarketMagnet Fusion: Інновації та стратегії трейд-маркетингу в Nonfood сфері

  • Олег Нікольский, маркетинг директор “Фокстрот”. Тема виступу:«Роль маркетингових шестерень у двигуні компанії: основний дашборд маркетолога»
  • Дар’я Смерічевська, начальник відділу трейд-маркетингу інтернет магазину EVA.UA ТОВ «Руш». Тема виступу: «Ефективні нецінові промо. Нестандартні альтернативи знижкам за обмеженого бюджету на просування»
  • Юлія Дробишева, Директорка з маркетингу в АГРОМАТ. Тема: Нове у digital-маркетингу: інструменти, метрики, інсайти.
  • Анастасія Макова, Директорка з маркетингу Бізнес-напряму товарів для дому Україна та Єкспорт Схід, Корпорація «Біосфера». Тема: Лідерство у трейд-марктингу: вплив індустрії та ключові стратегії.
  • Кристина Башлій, директор з маркетингу SOVA. 13 років досвіду у рекламі. 6 років співпраці з брендом SOVA: за цей час подарували кольє Мей Маск, запустили колаборації з THE Hardkiss і Frolov,  Разом з United24 створили браслети Азовсталь і зібрали гроші на армію дронів. Тема: Колаборації та стратегічні партнерства: Ключ до успіху у трейд-маркетингу.

Відвідавши конференцію Ви зможете:

  • Поринути в атмосферу високопродуктивного брейн-штормінгу та креативного нетворкінгу.
  • Отримати максимально корисний досвід завдяки високій концентрації практичних кейсів від спікерів провідних компаній, який надалі імплементуватиме у власний бізнес.
  • Обговорити актуальні тенденції та тренди ринку, отримати прогнози та рекомендації від експертів.
  • Надихнутися ідеями та поповнити багаж практичних знань у трейд-маркетингу.
  • Налагодити діалог між виробниками, дистриб’юторами та рітейлерами, відверто та чесно обговорити вигоди та ризики кожного гравця ринку.
  • Провести ділові переговори, придбати нові знайомства, обговорити колаборації та укласти нові партнерства.
  • Обговорити практичні кейси та рекомендації найкращих маркетологів України.
  • Прийняти участь у Першій Національній Премії BIG Trade-Marketing Award-2024!

Спецпроекти конференції!

Виставка та експозиція рішень та послуг для бізнесу. В рамках Конференції проходить виставка рішень та послуг, а також зразків продукції від виробників та рітейлерів України

БЕЗПЕКА

У випаду повітряної тривоги учасники Конференції будуть евакуйовані до підземного паркінгу, яке пристосоване для подібних випадків. Укриття має надійне перекриття з монолітного бетону та обладнане приточно-витяжною вентиляцією й автономним дизель-генератором, санвузлом і кількома евакуаційними виходами.

Реєстрація

Приєднуйтесь до нас, щоб здобути ключові знання та вдосконалити своє розуміння майбутнього трейд-маркетингу!

Open4business – інформаційний партнер

На 14% менше заробили топ-10 компаній добувної промисловості у 2022

Хто з лідерів ринку примножив свої статки у перший рік повномасштабного вторгнення?

На 14% скоротились доходи топ-10 компаній добувної промисловості у перший рік повномасштабної війни за даними Індексу Опендатабота. Загалом лідери ринку заробили 295,15 млрд грн за рік. Це компанії, які займаються видобуванням залізних руд, природного газу та кам’яного вугілля. Шість із десяти компаній належать Рінату Ахметову, а лідером сфери є державна компанія — Укргазвидобування.

295,15 млрд грн заробили компанії-лідери добувної промисловості. Це на 14% менше, ніж у 2021 році, коли ці бізнеси заробили 343,24 млрд грн. Майже половина від сукупному доходу лідерів припадає на 3 компанії, що видобувають природний газ.

Лідером топу виявилася державна компанія “Укргазвидобування”, з доходом у 86,38 млрд грн. Це 29% від загального доходу топ-10. Водночас порівняно з 2021 роком заробіток компанії впав на 4%.

Варто зазначити, що 6 з 10 компаній топу належать групі СКМ Ріната Ахметова. Саме ці підприємства отримали 54% сукупного доходу топ-10 компаній — 159,57 млрд грн.

Три компанії Ахметова з рейтингу збільшили свої доходи та піднялись у рейтингу. Йдеться про:
– в 1,8 разів зросли доходи у ДТЕК Павлоградвугілля — друга позиція або ж 44,2 млрд грн,
– Шахтоуправління Покровське (38,47 млрд грн) заробили в 1,8 разів більше, піднявшись в рейтингу на 3 місце,
– доходи Нафтогазвидобування зросли аж у 2,3 рази, до 35,99 млрд грн. Це __ позиція рейтингу

Дохід ще 3 підприємств групи СКМ, які займаються добуванням залізних руд, навпаки, суттєво зменшився порівняно з 2021 роком:
– майже у 4 рази у Північного ГЗК — до 13,8 млрд грн,
– більш ніж у 3 рази, до 12,7 млрд грн, — у Інгулецького ГЗК,
– на третину — у Центрального ГЗК (14,3 млрд грн(.

А ось Укрнафтобуріння, яка раніше належала Ігорю Коломойському, Віталію Хомутинніку та Павло Фуксу, та за рішенням суду перейшла до власності АРМА, потрапила до рейтингу у 2022. І це навіть попри те, що у 2022 році отримала на 25% менший дохід порівняно з 2021 — 9,7 млрд грн.

Останні 2 компанії топу займаються видобуванням залізних руд та належать до групи FERREXPO (Костянтин Жеваго), зменшили свої доходи торік. Це Полтавський ГЗК — заробіток зменшився у 2 рази та Єристівський ГЗК, дохід якого впав на 16%. Разом ці дві компанії заробили 39,48 млрд грн.

Індекс Опендатаботу — аналітичний інструмент для оцінки реального становища та географії українського бізнесу, який базується на даних із державних реєстрів, реєстрів Опендатабота, фінансовій звітності компаній, інформації про зв’язки з РФ, санкційні списки та решті аналітичних інструментів Опендатабот.
https://opendatabot.ua/analytics/index-mining_industry-2023

, ,