Business news from Ukraine

Inditex підтвердив іноземній пресі відновлення роботи магазинів Zara в Україні

Міжнародний ритейлер Inditex планує відновити в Україні роботу 50 магазинів Zara, закритих від початку повномасштабного вторгнення, повідомив Reuters із посиланням на Financial Times.

Згідно з повідомленням, ритейлер планує відновлювати роботу поступово з початку квітня. Першими буде відкрито 20 магазинів у торгових центрах у Києві, включно з трьома аутлетами.

Загалом планують відновити роботу 50 магазинів, тоді як розташовані на півдні та сході України 34 торгові точки поки що залишаться закритими, ідеться в матеріалі.

Зазначається, що Inditex повідомив про плани відкриття місцевим орендодавцям. “Інтерфакс-Україна” надіслав відповідні запити українському бізнесу.

Плани ритейлера відновити роботу в Україні агентству підтвердив СЕО столичних ТРЦ Lavina Mall і Blockbuster Mall Дмитро Лашин.

“Учора в телефонній розмові було підтвердження щодо відкриття у квітні. Відкриються протягом кількох днів у різних локаціях”, – повідомив він у коментарі “Інтерфакс-Україна”.

Inditex, що належить іспанському мільярдерові Амансіо Ортезі, управляє магазинами одягу, взуття та аксесуарів під брендами Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home і Uterque. За підсумками 2022 року продажі досягли 32,6 млрд євро (+17,5% порівняно з 2021 роком). Чистий прибуток збільшився на 27% до 4,1 млрд євро.

,

Як Україні започаткувати сталий розвиток транспортної системи – думка експертів

Після підписання угоди про асоціацію з Євросоюзом, до 1 вересня 2025 року Україна має імплементувати положення регламенту (ЄС) №1370/2007 про громадські пасажирські перевезення залізничним та автомобільним транспортом. Це передбачає адаптацію існуючих структур та впровадження стратегій, спрямованих на реструктуризацію та модернізацію транспортного сектору й наближення до чинних стандартів ЄС.

Нова транспортна політика повинна буде відповідати чинним вимогам і стандартам Green Deal ЄС, згідно з якою планується зменшувати обсяг викидів СО2 від транспорту.

Реалізація «Зеленої угоди» в Україні сприятиме розвитку сталої мобільності та електрифікації міського транспорту. Європейські країни вже активно впроваджують електроавтобуси у своїх містах, що закриває одразу кілька важливих потреб суспільства: екологічність, безпека, інноваційність та комфорт для пасажирів.

Виконання європейських зобов’язань започаткує сталий розвиток транспортної системи України

“На даний момент Україна в переважній більшості має застарілий автопарк, який потребує постійного виділення значних коштів на амортизацію та обслуговування. А щодо екології, ситуація є критичною. За 12 місяців, внаслідок повномасштабної війни в Україні викиди парникових газів, склали 120 млн тонн СО2. Тому, компанія “АВТО-РЕГІОН” прагне запровадити в Україні новий етап розвитку в транспортній галузі та запропонувати ринку інноваційні, сучасні, екологічні автобуси з турботою про безпеку пасажирів. Компанія є партнером світового виробника електробусів Temsa, що представлений у 66 країнах світу”, – розповідає Кристина Братчикова, керівниця відділу маркетингу.

Європа вже обрала шлях по електрифікації, тому, для України одним із пріоритетних завдань є перехід до сталого розвитку транспортної системи України.

Електробуси Temsa є абсолютно безшумними, забезпечують максимально спокійний та плавний рух. Всі електробуси облаштовані синхронним двигуном з постійними магнітами, завдяки цьому не потребує джерела живлення постійного струму. Завдяки програмуванню автобус здійснює дуже плавний розгін, що гарантує безпеку пасажирів. Засоби безпеки включають систему, яка заважає перевертанню автобуса. Компанія також впровадила спеціальну систему управління батареями, що дозволяє автобусам відповідати всім європейським стандартам безпеки. Кожен автобус  оснащений спеціальним місцем для інвалідних візків, а електрорампи забезпечують зручний заїзд візків.

“АВТО-РЕГІОН” пропонує рішення побудови сталої транспортної інфраструктури під ключ

“Ми починаємо нашу роботу з отримання від клієнта повної інформації про маршрути автобусів, що дозволяє нам розуміти потреби в часі для підзарядки під час руху. Розглядаючи такі фактори як доступний час для зарядки, кількість кілометрів запасу ходу та можливість нічної зарядки, ми можемо рекомендувати місця для встановлення зарядних станцій та оптимальний тип зарядки. Наша співпраця з Temsa дозволяє комплексно вирішувати всі аспекти, включаючи вибір відповідних зарядних станцій.”, – наголосила Кристина Братчикова.

В Україні наразі доступні такі моделі електробусів Temsa:

  • TEMSA AVENUE ELECTRON – це низькопідлоговий міський електроавтобус, з запасом ходу від 250 до 400 км та спроможністю вміщувати близько 100 пасажирів.
  • TEMSA MD 9 ELECTRICITY – міський автобус, що забезпечує регульований запас ходу і може вмістити до 60 осіб.
  • TEMSA LD SB E – автобус з запасом ходу 250-350 км та вміщує 60 осіб. Ця модель вже активно використовується у Франції та  стала основним транспортом для шкільних маршрутів.

Електротранспорт є екологічно чистим і економічно вигідним рішенням. За розрахунками компанії, зменшення витрат на обслуговування, а також економія до 9 мільйонів гривень на один електроавтобус протягом 10 років свідчать про колосальну економію бюджетів в довгостроковій перспективі для країни.

На думку компанії, впровадження міського електротранспорту в Україні вже зараз є стратегічно важливим кроком, який сприятиме економічному розвитку, екологічній стійкості та відповідності європейським стандартам.

Відповідно до рекомендацій аналітичного центру Green Deal Ukraine щодо “зеленого” відновлення України, важливо надати пріоритет вантажним залізничним перевезенням та електрифікувати транспорт. Фінансова підтримка з боку Євросоюзу може стимулювати використання електричних альтернатив громадському транспорту та автомобілям. Крім того, це може покращити якість життя в містах завдяки зменшенню забруднення та шуму. Цей крок буде першим у трансформації транспортного сектору.

Частка інвестиційних угод у структурі продажу на первинному ринку житла становить близько 15%

Частка інвестиційних угод у структурі продажу на первинному ринку житла становить близько 15%, що більш ніж удвічі нижче довоєнного показника, випливає з опитування девелоперів, проведеного агентством “Інтерфакс-Україна”.

“У різних класах житлової нерухомості доля інвестиційних квартир відрізняється. Середній показник таких угод складає близько 15%. З початком минулого року доля квартир під івестиції практично не змінилася, тоді як у порівнянні з довоєнним періодом знизилася у два рази”, – повідомили агентству в компанії KAN Development.

За її даними, портрет інвестора суттєво не змінився, проте серед клієнтів стало більше покупців із регіонів, а також охочих придбати багатокімнатні, сімейні квартири.

Як повідомив девелопер Alliance Novobud, частка інвестиційних угод у структурі його продажу на сьогодні становить у середньому 15%, тоді як до повномасштабного вторгнення показник становив 20-25% у Броварах і 30-40% у Києві.

За словами СМО Alliance Novobud Ірини Міхальової, є високий попит або на готові будинки, або на високій стадії готовності, проте зростає інтерес і до інвестування на стадії котловану через зростаючий дефіцит готових квартир.

“Портрет покупця практично не змінився. Найчастіше це люди, приватні інвестори, які займаються орендним бізнесом, або планують продати нерухомість за переуступкою. Сюди ж додалися і юридичні особи, які скуповують квартири гуртом з метою подальшого перепродажу після проведення ремонту. Вони покладають великі надії на попит від покупців за програмами “єОселя” та “єВідновлення”, – зазначила експерт.

У компанії “Ковальська Нерухомість” також відзначили помірне відновлення інвестиційного попиту. За словами директора компанії Ігоря Суботенка, на сьогодні частка таких угод сягає 20% у класі “комфорт”.

“Квартири купують для збереження коштів і додаткової маржинальності “старт-фініш будівництва”, адже вартість кожного нового проєкту стає вищою”, – пояснив він.

За словами експерта, інвестори цікавляться квартирами для сімей із чотирьох і більше осіб: зонованими однокімнатними квартирами до 60 кв. м, дво- і трикімнатними до 110 кв. м.

Частка інвестиційного попиту в структурі продажу будкомпанії “Інтергал-Буд” на сьогодні становить 10-15%, тоді як минулого року показник становив 5-10%, а до повномасштабного вторгнення – 40% і більше. Водночас дещо змінився і портрет інвестора.

“До повномасштабного вторгнення ми фіксували чималий інтерес до інвестицій в первинку серед власників бізнесу, представників IT-галузі. У 2021 році з метою заробітку житло купували молоді люди, 28-30 років. Тепер це люди 40+, серед них майже немає представників технологічних та креативних галузей, проте чимало найманих працівників, держслужбовців”, – розповіла комерційна директорка “Інтергал-Буд” Анна Лаєвська.

За її словами, серед інвесторів також зросла частка переселенців, які вкладають залишки накопичень у квадратні метри з метою заробітку після придбання нерухомості для проживання.

Як повідомила директорка з маркетингу групи компаній DIM Дарія Бедя, клієнти девелопера переважно купують житло для себе, проте вже близько 10% угод мають інвестиційний характер. При цьому більшість інвесторів – професійні, які раніше вже мали нерухомість у своєму портфелі.

Найбільший попит у класі “комфорт+” мають однокімнатні квартири, при цьому запитувана площа знизилася в середньому на 15 кв. м.

Група також розглядає введення у свої проєкти формату дохідного житла-апартаментів під управлінням професійного оператора.

“Це окремий продукт, який зараз активно розробляємо. У двох наших проєктах у межах житлової забудови запроєктовано апартаменти з готельним сервісом. Серед доданої вартості: найкращий сервіс для власників від відомих операторів, можливість зручно розмістити родичів, друзів у своєму домі, не порушуючи власної приватності, розвинена внутрішня інфраструктура, адже апарти стають центром тяжіння для додаткових сервісів: спа, ресторан, коворкінг, дитячі зони тощо”, – пояснила Бедя.

За словами СЕО девелопера Avalon Романа Давимуки, забудовники активно розвивають додаткові послуги для інвестиційного житла.

“Інвестують в основному зараз в довгу – якщо в квартиру, то зробити ремонт і потім отримувати дохід з оренди. Ми віримо, що за спецальніми цілісними послугами від девелопера, зокрема ремонтами, – майбутнє продукту, ринок буде розвиватись в повністю готові помешкання”, – вважає він.

Так, послугу проведення ремонтних робіт під ключ розглядають у “Ковальській Нерухомість”. Очікується, що собівартість ремонту становитиме $400/кв. м. Послугу заплановано запустити вже в новій черзі ЖК “Русанівська гавань”, зазначив директор компанії.

Як повідомили у пресслужбі KAN Development, девелопер запустив сервіс KAN Market, що дає змогу клієнтам продати або здати в оренду свою нерухомість і управляти повним циклом.

Зі свого боку, Alliance Novobud вивчає різні формати додаткових послуг для інвестиційного житла, зокрема, управління як квартирами, так і паркувальними місцями.

“Розглядаємо залучення сторонніх партнерів для реалізації колаборації, а також внутрішньої керуючої компанії”, – зазначила Міхальова.

, , , , ,

У київському аналітичному центрі Experts Club пройде черговий тренінг з першої медичної допомоги при пораненнях

У суботу, 2 березня у Києві пройде навчальний семінар “Перша домедична допомога при пораненнях та травмах”, спеціально розроблений для журналістів та блогерів. Захід організований Київським аналітичним центром “Experts Club” за підтримки медичного партнера – групи медичних центрів Adonis та генерального партнера – благодійного фонду “Фонд Громади Приірпіння”.

Тренінг має на меті навчити учасників основам надання першої домедичної допомоги при пораненнях та травмах, що в умовах війни є важливим знанням для кожного.
Семінар проведе лікар-анестезіолог та співавтор 12 наукових публікацій, Мар’яна Болюк, яка є представником групи медичних центрів Adonis

, , , , ,

Український антарктичний науковий центр розпочав участь у проєкті Polarin

Національний антарктичний науковий центр (НАНЦ) розпочав участь у дослідницькому проєкті Polarin програми Європейського Союзу “Горизонт Європа”, повідомляє міністерство освіти і науки.

“Сьогодні, 1 березня 2024 року, офіційно стартував проєкт Polarin програми ЄС “Горизонт Європа”, у якому бере участь Національний антарктичний науковий центр (НАНЦ) та ще 49 організацій з усього світу. Це установи, що забезпечують полярні дослідження з ЄС, Чилі, Канади, США, Великої Британії та інших країн. Координує проєкт Інститут Альфреда Вегенера, Німеччина”, – йдеться в повідомленні пресслужби Міносвіти.

Зазначається, що Polarin передбачає об’єднання 64 дослідницьких інфраструктур в Арктиці й Антарктиці та надання вільного доступу до них (як безпосереднього, так і віддаленого) всім учасникам.

“У такий спосіб планують підтримати міждисциплінарні дослідження обох полярних регіонів для розв’язання глобальних проблем, зокрема кліматичних. Адже саме ці регіони є особливо важливими для клімату Землі та першими реагують на зміни”, – йдеться в повідомленні.

У відомстві розповіли, що створена мережа охоплює всі суміжні сфери досліджень – від морських і наземних до атмосферних, і міститиме в собі дослідницькі станції, судна, обсерваторії, репозитарії та бази даних.

Від України в проєкті представлені дві інфраструктури: антарктична станція “Академік Вернадський” і криголам “Ноосфера”.

“Це дасть нам змогу нам залучити додаткові міжнародні кошти в антарктичну програму, а українським науковцям – використовувати полярні об’єкти інших країн і брати участь у важливих наукових ініціативах”, – цитує директора НАНЦ Євгена Дикого пресслужба.

Україна приєднається до “Polarin” у 2024-2025 роках, а загалом він розрахований на 5 років. Бюджет проєкту – 14,6 млн євро, з яких понад пів мільйона євро передбачено для України.

, ,

Нафта починає березень зростанням, Brent торгується біля $82,2 за барель

Ціни на нафту еталонних марок помірно підвищуються вранці в п’ятницю після невеликого зниження напередодні, яке не завадило котируванням завершити в плюсі другий місяць поспіль.

Ціна травневих ф’ючерсів на сорт Brent на лондонській біржі ICE Futures на 7:01 кв становить $82,19 за барель, що на $0,28 (0,34%) вище за показник на закриття попередньої сесії. У четвер ці контракти знизилися в ціні на $0,24 (0,3%), до $81,91 за барель.

Котирування ф’ючерсів на нафту WTI на квітень на електронних торгах Нью-Йоркської товарної біржі (NYMEX) до зазначеного часу збільшилися на $0,21 (0,27%) і становили $78,47 за барель. За підсумками минулої сесії контракт подешевшав на $0,28 (0,4%) – до $78,26 за барель.

У лютому ціна Brent підвищилася на 2,3%, WTI – на 3,2%, незважаючи на “різні сили, що чинили тиск на світовий сировинний ринок”, зазначив аналітик FXTM Лукман Отунуга.

“У будь-якому разі ціни залишаються в досить широкому діапазоні, і для зміщення балансу сил у бік “биків” або “ведмедів” знадобиться фундаментальний стимул, – сказав він в інтерв’ю MarketWatch. – Це може бути розширення скорочень поставок з боку ОПЕК+, посилення геополітичної напруженості або приємний сюрприз з боку економіки Китаю”.

,