Business news from Ukraine

USAID виділить Україні майже 400 млн грн для розвитку переробки зерна та олійних

Програма “USAID Агро” виділить 367 млн грн на співфінансування проєктів з підтримки переробки зернових, олійних і бобових культур в Україні, повідомляє прес-служба Мінагрополітики.

“Це створить потенціал для виробництва продуктів із доданою вартістю та забезпечить розширення каналів і ринків збуту. Відтак, якісно та кількісно покращить продовольчу безпеку України та світу”, – підкреслюється в повідомленні.

За інформацією USAID, мета проєкту – поліпшення доступу невеликих виробників сільгосппродукції до потужностей із доопрацювання, переробки зернових, олійних і бобових культур на продовольчі, кормові, промислові продукти та біопаливо.

Як уточнюється, планується виділити до 367 млн грн у межах 20 проєктів терміном реалізації до двох років. Передбачається, що сума кожного субгранту становитиме від 10 до 36 млн грн і обговорюватиметься індивідуально.

“Очікується, що в рамках проєктів виконавці – українські суб’єкти – надаватимуть ММСП експертну, технічну та фінансову підтримку для розширення переробки зернових, олійних та бобових культур. Діяльність буде спрямована переважно на розширення діючих переробних потужностей, що призведе до зростання виробництва продуктів переробки зернових із вищою доданою вартістю для внутрішнього споживання та експорту”, – резюмується в повідомленні.

,

Митники запобігли вивезенню з України старовинної скрипки

Одеські митники запобігли вивезенню з України старовинної скрипки, підписаної ім’ям відомого майстра Антоніо Страдіварі, але датованої роком після його смерті – 1742.
“Старовинну скрипку геніального майстра намагався вивезти громадянин України, який через пункт пропуску “Орлівка” прямував до Болгарії автомобілем. Незважаючи на наявність музичного інструменту з ознаками старовини, для проходження митного контролю він обрав “зелений коридор”, – повідомила прес-служба Державної митної служби України в п’ятницю.

Як повідомляє пресслужба, відсутність у нього товарів і предметів, що підлягають письмовому декларуванню та оподаткуванню митними платежами, чоловік підтвердив також під час усного опитування.

“На підставі оцінки та аналізу ризиків автомобіль було переведено в “червоний коридор”. Підозри митників справдилися: у багажному відділенні, серед різноманітних пакунків і валіз, на самому дні в картонній коробці було виявлено футляр зі скрипкою. На нижній деці (спинці – ІФ-У) музичного інструменту – напис “ANTONIUS STRADIUARIUS CREMONENSIS FACIBAT ANNО 1742”, – наводяться подробиці затримання в повідомленні.

У футлярі були також смичок і набір струн. Жодних дозвільних документів на їхнє вивезення з України у громадянина не виявилося.
За протоколом про порушення митних правил, складеним одеськими митниками за ознаками ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, музичний інструмент з ознаками старовини, смичок і набір струн вилучено.

Їхню цінність та вартість визначить відповідна експертиза, а подальшу долю – суд.
Заходи здійснювалися одеськими митниками у взаємодії з прикордонниками та представниками УСБУ в Одеській області.
Антоніо Страдіварі (1644-1737) – неперевершений майстер із виготовлення смичкових інструментів. До теперішнього часу збереглося близько 650 інструментів роботи Страдіварі, зокрема близько 450 скрипок.

Американські мільярдери в період пандемії різко збільшили статки

Соціальне розшарування за рівнем добробуту в США глибше і небезпечніше, ніж за доходами, йдеться в доповіді некомерційної організації Oxfam America.

За даними організації, сумарний добробут американських мільярдерів зріс майже на третину від початку пандемії коронавірусу 2020 року і на 86,3% – від 2013 року, до $4,51 трлн. Їхня кількість за 10 років збільшилася майже на 60% і перевищила 700.

“Різке зростання багатства в період пандемії послідувало за вливанням трильйонів доларів у фінансові ринки з метою порятунку їх від колапсу, – наголошується в доповіді. – Ці нові гроші, нехай і такі необхідні для підтримання економік, опинилися в надбагатих, які скористалися стрибком цін на акції за відсутності загороджувальних бар’єрів у вигляді більш справедливого оподаткування, яке б дало змогу розподілити це багатство більш рівномірно”.

Крім того, у США є “перманентний нижчий клас”: майже третина всіх працівників і половина працевлаштованих кольорових жінок заробляють менше ніж $15 на годину, вказує Oxfam. Різниця в рівнях добробуту представників різних рас збільшилася з 1980-х і наближається до показника 1950-х.

“Для зниження та усунення структурних бар’єрів, що існують у нашій економіці, і для того, щоб можливості були відкриті для кожного, життєво важливо ввести податок на надбагатство”, – підкреслює організація.

,

Ціни на нафту зростають після публікації МЕА огляду щодо нафтового ринку

Ціни на нафту зростають у п’ятницю після публікації Міжнародним енергетичним агентством (МЕА) щомісячного огляду щодо нафтового ринку.

Вартість червневих ф’ючерсів на нафту Brent на лондонській біржі ICE Futures на 14:24 кв. у п’ятницю становить $86,43 барель, що на $0,34 (0,39%) вище за ціну на закриття попередньої сесії.

Ціна ф’ючерсів на нафту WTI на травень під час торгів на Нью-Йоркській товарній біржі (NYMEX) збільшилася до цього часу на $0,31 (0,38%), до $82,41 за барель.

За прогнозами МЕА, у третьому кварталі дефіцит пропозиції на ринку становитиме 2 млн барелів на добу. “Серйозний дефіцит нафти в другому півріччі очікувався і раніше, але чергове скорочення (видобутку країнами ОПЕК+ – ІФ-У) загрожує подальшим стисненням пропозиції і зростанням нафтових котирувань у період, коли інфляційний тиск і так завдає шкоди вразливим споживачам”, – йдеться в огляді агентства.

У другому кварталі дефіцит становитиме 400 тис. б/д, вважає МЕА. Раніше воно очікувало, що попит перевищить пропозицію тільки в третьому кварталі. Середній дефіцит у 2023 році оцінюється в 800 тис. б/д.

ОПЕК, яка опублікувала напередодні щомісячний прогноз, як і раніше, очікує збільшення попиту на нафту 2023 року на 2,3 млн барелів на добу (б/д), до 101,89 млн б/д – вище доковідного рівня.

,

Україна засіяла 7% запланованих ярих с/г культур

Українські аграрії за минулий тиждень засіяли 101,9 тис. га зерновими та зернобобовими культурами порівняно з 120,5 тис. га попереднього тижня і 207,3 тис. га – ще тижнем раніше, повідомило Мінагрополітики в п’ятницю.

Згідно з його даними, дотепер площі під ярими зерновими та зернобобовими досягли 722,4 тис. га тис. га, або 7% від запланованих на 2023 рік 10,24 млн га.

Як зазначається, темпи посівної суттєво нижчі, ніж роком раніше, коли станом на 8 квітня основними с/г культурами було засіяно 1,94 млн га земель, що становило 14,4% від запланованих до посіву 13,44 млн га.

Зазначається, що загалом від початку посівної кампанії посіви ярої пшениці сягнули 142,8 тис. га (тижнем раніше – 126,7 тис. га), ярого ячменю – 436 тис. га (376,6 тис. га), гороху – 84,7 тис. га (73,1 тис. га) і вівса – 53,6 тис. га (41,3 тис. га), проса – 0,7 тис. га (0,2 тис. га).

Як зазначає Мінагрополітики, лідирують у польових роботах із зерновими та зернобобовими аграрії Волинської області – 19 тис. га. При цьому додає, що сівбу цукрових буряків розпочали Вінницька, Волинська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька та Черкаська області, а посівні площі сягнули 32,7 тис. га (25,6 тис. га тижнем раніше).

Соняшник сіють аграрії Миколаївської, Одеської, Тернопільської, Хмельницької та Івано-Франківської областей, де посівні площі досягли 37,2 тис. га (21 тис. га тижнем раніше).

Розпочато сівбу кукурудзи на Сумщині, площі під якою досягли 0,7 тис. га.

Згідно з прогнозом міністерства, у 2023 році посівні площі зернових і зернобобових культур становитимуть 10,24 млн га, що на 1,4 млн га менше за показник 2022 року. Площі під основними видами олійних може бути збільшено, зокрема під соняшником – 5,64 млн га (+476 тис. га), ріпаком – 1,37 млн га (+110 тис. га), соєвими бобами – 1,84 млн га (+334 тис. га). Водночас очікується відновлення до довоєнного рівня посівних площ під цукровими буряками – до 220 тис. га порівняно зі 180 тис. га у 2022-му і 226 тис. га у 2021 році.

6-7 квітня відбулась XІV щорічна конференція Food & NonFoodMaster-2023

В Києві відбулась щорічна, 14-та за рахунком, Всеукраїнська конференція Food & NonFoodMaster-2023: Best experience співпраці ритейлерів і постачальників. Новий рівень українського бізнесу».

Це єдиний в Україні спеціалізований захід для фахівців у галузі ритейла та суміжних галузей. На зустрічі зібралися понад 380 власників і топ-менеджерів роздрібних мереж України (власників, генеральних, комерційних директорів, директорів з продажу, закупівель, керівників СТМ). Були присутні також провідні виробники та імпортери FMCG товарів (від міжнародних компаній-лідерів до невеликих регіональних виробників продуктів харчування).

Учасники конференції обговорили роботу галузі у воєнний час, а також провели перемовини з чинними та майбутніми партнерами.

Організатором конференції виступила В2В медіа-група TradeMasterGroup.

Партнерами конференції стали компанії:

ІТ Партнер – Спілка Автоматизаторів Бізнесу

Аутсорсинговий Партнер – АДЕЛІНА АУТСОРСИНГ

Інноваційний партнер – SMART business

Партнер чистоти та гігієни – Ната Груп

Аналітичний партнер – Num8erz

Глобальний Логістичний Партнер – Global Logistics

Девелопмент партнер – Альтерра Груп

Міжнародний Логістичний Партнер – ДСВ Логістика
Енергетичний партнер –  Енергум
Юридичний партнер – GRACERS

Молочний партнер – ZINKA

Партнер системної інтеграції – САЙТЕКС-ПРО (Zebra Premier Solution Partner)

Recruitmentpartner – SOHINA GLOBAL RECRUITMENT

Фарро Партнер – Кременчукм’ясо

Трансформаційний Партнер – YouCoach

Партнер кава-брейків – ONE LOVE

 

Конференція була проходила у двох тематичних залах — Foodmaster і NonFoodmaster, між якими учасники могли переміщатися відповідно до власних інтересів.

Сесію Foodmaster відкрив модератор Сергій Даценко, бізнес-тренер, консультант із питань ефективного управління.

Першим спікером виступив Станіслав Музиченко, перший заступник голови Державної регуляторної служби України. Він розповів про Регуляторні правила. Державні перевірки. Ліцензії та дозвільні документи.

Марина Забарило, директорка Consumer Panel & Services, GfK Ukraine, презентувала доповідь «FMCG: Між бюджетним тиском та споживчими преференціями».

Едуард Ахрамович, генеральний продюсер Art Nation Loyalty, виступив із темою «Товари-фіджитал: чому потрібно думати про діджитальну складову товарів щоденного попиту».

Виступ Сергія Лотохова, комерційного директора ТОВ «Енергум», мав назву «Розумна енергія вашого бізнесу».

Валерій Губарєв, директор «Незалежної митної агенції», розповів про Митну євроінтеграцію та «митний безвіз» для України. Нові тренди та можливості розвитку ЗЕД. Як українському бізнесу отримати європейські митні спрощення і переваги.

Виступ Артема Степанова, Product Owner SMART Demand Forecast, мав назву «Як за допомогою ML-алгоритмів побудувати точні прогнози і підвищити бізнес-показники в мінливих умовах?»

Катерина Горева, керівниця ціноутворення й внесення даних комерційного департаменту мережі супермаркетів «Варус», керівник відділу ціноутворення мережі аптек «Подорожник», виступила з презентацією «Ціноутворення в нових умовах. Швидке реагування, впровадження змін. Онлайн та офлайн канали роздробу».

Олег Чорнобривцев, CEO ТОВ «Аделіна Аутсорсинг», і Юлія Музіль, head of Project Management Department, презентували доповідь «Закохай більше споживачів у свій бренд. Сучасний контакт-центр — це допомога, емпатія, сервіс з любов’ю».

Тетяна Титар, провідний фахівець підвідділу роботи з регіональними клієнтами Mars Україна, виступила з темою «Канал АЗК теж ритейл? Як і де працює імпульс в ритейлі та на АЗК? Особливості співпраці FMCG з каналом АЗК».

Денис Ромаш, керівник досліджень та co-founder компанії Num8erz, і Дмитро Москвічов, директор з продажів NOVUS, презентували практичний кейс «Як покращити пропозицію для покупця за допомогою унікальних інсайтів, отриманих із нового сервісу Num8erz.InsightsPanel».

Серію практичних кейсів продовжили Ярослав Сидорик, начальник відділу цифрових продажів ABINBEV EFES Україна, та Ольга Низенко, начальниця відділу по взаємодії з клієнтами компанії ABINBEV EFES Україна. Їхня презентація мала назву «Як В2В платформа «ВИBEERРАЙ» пережила зупинку бізнесу, кейс AB INBEV EFES».

Олексій Панасенко, операційний директор NOVUS, розповів про «Швидке реагування, впровадження змін та перебудова бізнес-процесів як запорука виживання бізнесу під час війни та у післявоєнних умовах».

Сергій Цимбал, керівник департаменту навчання і розвитку персоналу групи компаній «Епіцентр», виступив з доповіддю «Конкурентний аналіз асортименту».

Окрема частина конференції була присвячена Nonfood сегменту. Її відкрив модератор Артем Харлашкін, комерційний директор мережі магазинів SelectO.

Першою спікеркою виступила Надія Гануліч-Манукян, маркетинг-директорка компанії UPG, з темою «Як змінилися потреби та патерни поведінки клієнта АЗК та адаптація бізнесу до нової реальності».

Олег Близнюк, генеральний директор, засновник, розробник товарів ТОВ «НАТА ГРУП», і Максим Білий, керівник підрозділу по роботі з retail мережами ТОВ «НАТА ГРУП», на досвіді прикладі своєї компанії розповіли, Які промо та акційні пропозиції можуть допомогти ритейлерам збільшити продажі та підвищити лояльність покупців в умовах сьогодення.

Денис Шевчук, рroduct Owner SMART CRM / Business Development Manager SMART business, виступив із темою «Людяний сервіс. Як поєднання CRM та месенджерів створюють турботливу службу підтримки».

Анна Заріпова, менеджерка з персоналу та розвитку «Імперіал Тобакко» в Україні, розповіла про Збереження команд в умовах війни.

Наталія Назарчук, директорка з маркетингу і розвитку маркетплейсу Kasta.ua, презентувала доповідь «Перспективи та переваги використання маркетплейсу як окремого каналу продажів та популяризації бренду компанії».

Геннадій Гриненко, директор з розвитку в компанії «Альтерра Груп» виступив із доповіддю «Перебудова ланцюга постачання з урахуванням аналізу ринку складської логістики. Тренди 2023».

Після виступу спікерів 6 квітня відбулося нагородження переможців Національної премії «Made-in-Ukraine-2023: Кращий партнер року серед виробників» та «Retail-in-Ukraine-2023: Найкращий партнер року серед роздрібних мереж».

 

Кращими серед виробників стали:

  1. МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ – ДП “Лакталіс-Україна”
  2. М’ЯСОПРОДУКТИ – ПрАТ «МХП»
  3. РИБОПРОДУКТИ – ТМ Veladis
  4. БАКАЛІЯ: макаронні вироби, крупи, борошно – ТОВ “ТЕРРА”
  5. БАКАЛІЯ: олія – Приватне підприємство “Оліяр”
  6. БАКАЛІЯ: соус – Торгова марка “Королівський смак”
  7. КАВА, КАКАО – ТОВ “Нестле Україна”,
  8. ХЛІБОБУЛОЧНІ ВИРОБИ – ТД Київхліб
  9. КОНДИТЕРСЬКІ ВИРОБИ – ТОВ “Малбі Фудс”
  10. СНЕКИ – ТОВ “Снек Продакшн”
  11. БЕЗАЛКОГОЛЬНІ НАПОЇ – ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна»
  12. АЛКОГОЛЬНІ НАПОЇ – Global Beverage Trade
  13. ПИВО – ABINBEV EFES Ukraine
  14. ТАБАЧНІ ВИРОБИ – «Імперіал Тобакко» в Україні
  15. ТОВАРИ ДЛЯ ТВАРИН – Kormotech
  16. БАКАЛІЯ: Приправи, спеції – Торговий дім “Любисток”

 

Кращими серед торговельних мереж стали:

Динаміка продажів – Мультимаркет Аврора

Стабільність розрахунків – ТОВ “АТБ-Маркет”

Маркетингова підтримка  – Маркетопт

Професіоналізм команди мережі – ФАЙНО МАРКЕТ

Якість логістики  – Епіцентр К

 

7 квітня доповіді розпочала Катерина Калюжна, senior Research Executive, Brand Guidance Kantar Ukraine, з темою  «Тенденції розвитку офлайн та онлайн роздрібу. Як формується лояльність?»

Віктор Бесараба, начальник відділу з розвитку каналів збуту ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна», і Таїсія Гейчук, керівниця групи з планування сировини ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна», розповіли про Адаптацію бізнесу до нових умов – управління асортиментом.

Сергій Савинський, юрист ЮФ GRACERS, розповів, Як підготуватись до перевірок та обшуків на підприємстві: чек-лист для керівника.

Сергій Верховцев, менеджер з інноваційних рішень для бізнесу «Київстар», виступив із доповіддю «Як утримувати та знаходити клієнтів в умовах постійних змін: реальні кейси».

Володимир Матяш, генеральний директор мережі магазинів «Економ», «Drink Хата», «Грошик», виступив із презентацією «Перебудова роботи мереж у зв’язку з початком війни та в післявоєнний період. Зміни в умовах співпраці постачальників з мережами, їх спрощення. Успішні приклади колаборацій на взаємовигідних умовах».

Анастасія Сохіна, founder and CEO SOHINA GLOBAL RECRUITMENT, презентувала доповідь «Фундамент бізнесу – це видатна команда, що генерує прибуток».

Наталія Кагадій, директорка департаменту ProCheese в Ardis Group, розповіла, Як перетворити обмеження на прибуток: кейс у партнерстві з німецьким виробником.

Максим Пятаков, директор Департаменту непаливних продажів ПАТ «Укрнафта»,

7 квітня учасники конференції продовжили роботу за столами перемовин «Мережа-постачальник». Це унікальний формат бізнес-зустрічей, під час яких провідні й нові постачальники українського ринку знайомляться й укладають домовленості про майбутні поставки. Цього разу «Столи перемовин» зібрали представників 35 торгових мереж і понад 150 постачальників.

B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає учасників конференції з набутими знаннями і новими знайомствами.

Ми завжди раді бачити вас на наших наступних конференціях!

Open4business – інформаційний партнер