Business news from Ukraine

Уряд України планує виставити на продаж ОГХК із початковою ціною 3,9 млрд грн

Уряд України в п’ятницю затвердив умови приватизації ПрАТ “Об’єднана гірничо-хімічна компанія” (ОГХК), в управління якого передано Вільногірський гірничо-металургійний комбінат (ВГМК, Дніпропетровська обл.) та Іршанський гірничо-збагачувальний комбінат (ІГЗК, Житомирська обл.), встановивши стартову ціну 3 млрд 899,358 млн грн.
“Взяти до відома визначену радником – ТОВ “БДО Корпоративні Фінанси” стартову ціну пакета акцій у розмірі 3 899 358 000 (три мільярди вісімсот дев’яносто дев’ять мільйонів триста п’ятдесят вісім тисяч) гривень”, – ідеться в розпорядженні Кабінету міністрів №643 від 12 липня на його сайті.
Уточнюється, що на продаж буде виставлено всі 1 млрд 944 млн акцій, що становить 100% статутного капіталу.
Раніше Фонд держмайна вказував, що продаж ОГХК належить до великої приватизації, оскільки це продаж державних активів балансовою вартістю понад 250 млн грн. Раніше ФДМ уже провів аукціонні комісії з продажу готелю “Україна”, ОГХК і державної частки в статутному капіталі ТОВ “Інвестиційний союз “Либідь” (ТРЦ “Ocean Plaza”). Аукціони з продажу цих активів будуть оголошені після затвердження стартових цін та умов продажу Кабінетом міністрів. Усі аукціони відбуватимуться в державній електронній системі “Прозорро.Продажі”. Гроші від приватизації держпідприємств спрямовуються до держбюджету України, а від приватизації націоналізованих активів – до фонду ліквідації наслідків збройної агресії.
ДП “Об’єднана гірничо-хімічна компанія” розпочала фактичну діяльність із серпня 2014 року, коли уряд України ухвалив рішення про передачу йому в управління майнових комплексів Вільногірського гірничо-металургійного комбінату (ВГМК, Дніпропетровська обл.) та Іршанського гірничо-збагачувального комбінату (ІГЗК, Житомирська обл.). 8 грудня 2016 року ДП було перетворено на ПАТ “ОГХК”, 26 грудня 2018 року – з ПАТ на ПрАТ.
ОГХК раніше реалізовувало продукцію більш ніж у 30 країн світу. Основні ринки збуту були ЄС, Китай, Туреччина, а також США і країни Африки.

Зміна експорту у % до попереднього періоду у 2023-2024 році

Зміна експорту у % до попереднього періоду у 2023-2024 році

Джерело: Open4Business.com.ua та experts.news

Україна наростила імпорт коксу в 3,3 раза

Україна в січні-червні поточного року наростила імпорт коксу і напівкоксу в натуральному вираженні в 3,3 раза порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 295,199 тис. тонн.
Згідно зі статистикою, оприлюдненою Державною митною службою (ДМС) у вівторок, імпорт коксу в грошовому вираженні за цей період зріс у 2,37 раза – до $105,769 млн.
Ввезення здійснювалося переважно з Польщі (86,47% поставок у грошовому вираженні), Угорщини (4,03%) і Китаю (3,63%).
У перші шість місяців року країна експортувала 749 тонн коксу на $171 тис. до Молдови (99,41%) і Латвії (0,59%), водночас у січні та березні-2024 експорт був відсутній.
Як повідомлялося, Україна 2023 року скоротила імпорт коксу і напівкоксу в натуральному вираженні на 8,5% порівняно з 2022 роком – до 328,697 тис. тонн, імпорт у грошовому вираженні знизився на 25,8% – до $129,472 млн.
Україна за 2023 рік експортувала 3,383 тис. тонн коксу, що нижче, ніж у 2022 році, на 12,3%. У грошовому вираженні він скоротився на 22,2% – до $787 тис.
Експорт здійснювався до Молдови (100% поставок у грошовому вираженні), тоді як ввезення переважно з Польщі (88,47%), Колумбії (7,72%) і Чехії (3,15%).

,

Україна наростила експорт залізорудної сировини в 2,2 раза

Гірничорудні підприємства України в січні-червні поточного року наростили експорт залізорудної сировини (ЗРС) у натуральному вираженні в 2,2 раза порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 18 млн 315,164 тис. тонн.
Згідно зі статистикою, оприлюдненою Державною митною службою (ДМС) у вівторок, за вказаний період валютна виручка від експорту ЗРС зросла на 78,8% – до $1 млрд 602,255 млн.
Експорт ЗРС здійснювався переважно до Китаю (38,66% поставок у грошовому вираженні), Словаччини (16,46%) і Польщі (15,83%).
В Україну за січень-червень 2024 року було імпортовано ЗРС на $151 тис. у сумарному обсязі 330 тонн, тоді як у січні-червні-2023 завезено на $42 тис. у сумарному обсязі 68 тонн. Імпорт поточного року здійснювався з Нідерландів (47,02%), Італії (19,87%) і Норвегії (18,54%).
Як повідомлялося, Україна 2023 року знизила експорт ЗРС у натуральному вираженні на 26% порівняно з 2022 роком – до 17 млн 753,165 тис. тонн, валютна виручка від експорту ЗРС становила $1 млрд 766,906 млн (зниження на 39,3%). Експорт ЗРС здійснювався переважно до Словаччини (28,39% поставок у грошовому вираженні), Чехії (19,74%) і Польщі (19,56%).
В Україну минулого року імпортовано ЗРС на $135 тис. у сумарному обсязі 250 тонн. Імпорт за цей період здійснювався з Норвегії (34,81%), Італії (28,89%) та Нідерландів (28,89%). Тоді як за 2022 рік було імпортовано ЗРС на $65 тис. у сумарному обсязі 101 тонн.

,

Аграрії України вже намолотили 9,5 млн тонн нового врожаю

Аграрії всіх областей України, прибираючи з полів ранні зернові та зернобобові культури, вже намолотили 9,5 млн тонн нового врожаю з 2,785 млн га, повідомила прес-служба Міністерства аграрної політики та продовольства в п’ятницю.
За її даними, намолочено 5,7 млн тонн пшениці з 1,508 млн га за врожайності 33,8 ц/га, 2,4 млн тонн ячменю з 642,3 тис. га за врожайності 38,9 ц/га, 260,9 тис. тонн гороху з 127,3 тис. га за врожайності 20,3 ц/га.
В Україні також триває збирання олійних. Зокрема, вже намолочено 1,085 млн тонн ріпаку з 499,6 тис. га з урожайністю 15,3 ц/га і 0,3 тис. тонн сої з 0,2 тис. га з урожайністю 19,3 ц/га.
При цьому в ТОП-3 за темпами збирання зернових входять аграрії Миколаївської області – з 484,1 тис. га, Одеської – 464,5 тис. га, Дніпропетровської – 319,4 тис. га.
За врожайністю лідирує Івано-Франківська область із показником 66,6 ц/га.
У Херсонській області аграрії почали збирати з полів просо, якого обмолочено 50 га, намолочено 50 тонн насіння.

,

PrivateLabel-2024: Нові вектори у розвитку СТМ – український та зарубіжний досвід

В Києві 5-6 вересня у складі 500+ учасників пройде XVІ Міжнародна щорічна практична зустріч PrivateLabel-2024: Нові вектори у розвитку ВТМ – український та зарубіжний досвід, яка дозволить відділам ВТМ роздрібних мереж та компаній-постачальників розпочати та/або продовжити співпрацю, визначити стратегії та тактики ефективного розвитку бізнесу .

Ініціатором та організатором Події виступає B2B Медіа-Група TradeMasterGroup.

Партнери виставки

Генеральний Партнер – STRATEG

Батарейки НАША СИЛА – Наш Сильний Партнер

IT Партнер – Спілка Автоматизаторів Бізнесу

Головний партнер з міжнародної доставки вантажів – Freight Transport Partner

Технологічний партнер –  Listex

Партнер з лояльностіArt Nation

Трансформаційний Партнер – EALC

Партнер кава-брейку – Liberti

ПРОГРАМА КОНФЕРЕНЦІЇ

  • Модератор, Сергій Мицик, комерційний директор КФ “Десна”
  • Марина Забарило, генеральний Директор Consumer Panel Services GfK. Тема: Аналітика та тенденції в розвитку ВТМ (тема уточняється)
  • Катерина Калюжна, Senior Research Executive, Brand Guidance Kantar Ukraine. Тема: Позиціонування власної торгової марки: як створити привабливий бренд?
  • Олександр Сивак, власник “СТРАТЕГ Україна” Тема: Відносини зі споживачами та лояльність до власної торгової марки: стратегії залучення та збереження клієнтів.
  • Ігор Руденко, засновник бренду “НАША СИЛА”. Тема: Вибудова власної торгівельної марки в категорії барарейок.
  • Алла Ковалевська, комерційна директорка «Auchan Україна». Тема: Екологічна еволюція в PrivateLabel: Пакування та маркетинг для виходу українських ВТМ Ашан на міжнародний ринок
  • Олексій  Шеремет, Head of Alcohol & Food Market Department Freight Transport Partner. Тема: Імпорт та експорт – Ефективна складова вашого бізнесу
  • Надія Підлісна, Директор департаменту з якості ЕКО МАРКЕТ. Тема: Стандарти виробництва ВТМ для успішної співпраці з мережами
  • Леся Іванченко, заступник генерального директора з торгівлі і маркетингу ТОВ “Супермаш”. Тема: Архетипи в дизайні власної торгової марки.
  • Юлія Горбаченко, директор з якості, компанії BAKERY FOOD INVESTMENT. Тема: Управління якістю виробництва торгової марки: від контролю якості до стандартів.
  • Марина Борисова, директор маркетингу Компанії Ясенсвіт. Тема: Відносини зі споживачами та лояльність до Власної Торгової Марки: стратегії залучення та збереження клієнтів
  • Оксана Міцкевич, керівник центру розвитку Рітейлу ПрАТ «МХП». Тема: Створення сильної брендової історії: Використання storytelling для підвищення цінності та взаємодії зі споживачами.
  • Ірина Яковченко, керівник з ВТМ мережі мультимаркетів Аврора. Тема уточняється
  • Сокирко Андрій, директор з розвитку напрямку категорійного менеджменту ТОВ “Вересень плюс”. Тема: Створення та просування товарів ВТМ. Приклад «Файно Маркет».
  • Альона Штанько, начальник Управління ВТМ Metro Cash and Carry Ukraine та Жук Костянтин, менеджер з якості Metro Cash and Carry Ukraine. Тема: Як українському виробнику інтегруватися у зарубіжний ритейл.
  • Валерія Марфут, Заступник директора департаменту ВТМ (напрямок гігієна) Лінії магазинів. Тема: Відносини зі споживачами та лояльність до власної торгової марки: стратегії залучення та збереження клієнтів. Кейс ТМ JOY diapers for you.
  • Едуард Ахрамович – підприємець, візіонер, СЕО та засновник групи компаній Art Nation, першим запустив фіджитальні акції лояльності в Україні. Тема: Гейміфікація для збільшення продажів: кейс “Гусь Призолов”.

На виставці збереться понад 1000 учасників!
Відвідувачі виставки це власники, генеральні директора, комерційні директора, виконавчі директора, директор з маркетингу, розвитку та PR, національні та регіональні менеджери, керівники департаменту ВТМ та категорійні менеджери, директор із закупівель, директор з продаж.

Учасники зможуть відвідати 100 виставкових стенда виробників товарів FMCG рішень та послуг

Серед участників Private Label 2024: НАША СИЛА, ЕКОНІЯ, Мантінга Україна, Королівський Смак, ПАКАДО, ПРОКЕЙР, Freight Transport Partner, STRATEG, Аква косметікс, БіФранко, СМК ГРУП, Кіровоградський Завод Вагового Обладнання, ФОП Бєглов О.Ю., Львівський КПК, Ліндстрем, Кідді Ко, Т-Престиж, ГРАНД-МОЛПРОДУКТ, Бабусині Лакітки, ФМ Персонал,  Хелсі Фарм Україна, Сирена Еко Хім, Хмельницькрибгосп, Mermade, САНІТА ПРОДАКТ,  «Компанія «Ліберті Україна», Спілка Автоматизаторів Бізнесу, Інверт, Listex, Афіна Груп, ВИРОБНИК ПЛЮС, Київ-Продукт      та ін.
Серед учасників від мереж: ЕКО МАРКЕТ, Ашан Україна, ТОВ “Омега”/VARUS, Файно Маркет, МЕТРО Кеш енд Керрі Україна, NOVUS, МХП, EVA, Траш / Thrash!, Мережа магазинів риби та морепродуктів Рибна Лавка , Посад, Єгастроном ( Egastronom ) та інші.

Спецпроекти конференції!

– Столи переговорів – Для учасників конференції 6 вересня в Києві будуть організовані столи перемовин «постачальник-мережа». Учасники проєкту проведуть переговори з більш ніж 40 українськими та зарубіжними мережами в окремо виділеному залі для переговорів протягом 3-х годин

– Галерея новинок PrivateLabel провідних постачальників України.

– Вручення Національних премій PrivateLabel-2024 – PrivateLabel-2024 – бізнес-нагорода, яка відзначає досягнення виробників та мереж у галузі розвитку СТМ та взаємодії з рітейлерами.

Цього року на майданчику конференції 6 вересня буде реалізовано 3-й етап Національного проєкту «Підготовка виробників та мереж до сезону 2024 закупівлі продуктової галузі України».

Організатор проекту – TradeMasterGroup, за підтримки програми USAID з аграрного та сільського розвитку – АГРО.

До участі в проєкті буде допущено щонайменше 100 Виробників продуктової галузі України та 40 представників дистрибуторів, рітейлу в розподілі 85% – регіональні і 15% – національні. Подія відкриває додаткові можливості для малих та середніх підприємств- учасників проєкту на вигідних умовах!

Мета проєкту: Поліпшення та заповнення прогалин в асортименті та забезпечення продуктами харчування населення України, за рахунок визначення переліку категорій потреби мереж та пошуку під них українських виробників, а також створення умов укладання контрактів на постачання продуктів харчування на основі серії переговорів між мережами, дистрибуторами і виробниками.

В рамках проєкту, для покращення взаємодії між виробниками та рітейлерами, команда TradeMasterGroup напередодні конференції проведе 3-х годинне онлайн-навчання для виробників ММСП: «Ведення перемовин. Підвищення рівня переговорних навичок з «баєрами». Створення ефективної комерційної пропозиції».

6 вересня конференція буде проходити в 2-х залах: PrivateLabel-2024: Нові вектори у розвитку ВТМ – український та зарубіжний досвід та зал де будуть проходити дискусійні панелі в  5 напрямках виробництва товарів:

  1. М’ясо-молочна;
  2. Плодово-овочева;
  3. Кондитерська продукція;
  4. Аквакультура;
  5. Зернові та олійні  культури.

Подія за підтримки програми USAID з аграрного та сільського розвитку – АГРО, відкриває додаткові можливості для учасників проєкту на вигідних умовах. Під час відбору компаній, перевага буде надаватися малому та середньому бізнесу, яким володіють, керують і контролюють жінки, а також чоловіки, що належать до вразливих категорій населення.

Проєкт став можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) у рамках Програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО), яка виконується компанією Chemonics International.

Заповніть заявку на Вашу участь до 1 серпня 2024р.

Якщо ви виробник, постачальник: Реєстрація

Якщо ви рітейлер, дистрибутор: закупівельник продуктів харчування реєстрація

Встигніть зареєструватись, кількість місць обмежена (до участі будуть допущені 100 учасників від компаній виробників). Для участі в проєкті надається один квиток для кожної компанії постачальника.

Відгуки українських рітейлерів і виробників про 1 етап проєкту  в рамках  DistributionMaster-2023  тут

Повна програма та Реєстрація тут

Open4business – інформаційний партнер