Business news from Ukraine

Ринок нових комерційних авто в Україні зріс на 65% у 2023 році

Реєстрації в Україні нових комерційних автомобілів (вантажні та спеціальні) у 2023 році становили 11,3 тис. од., що на 65% більше за аналогічний показник 2022 року, повідомив “Укравтопром” у Телеграм-каналі.

При цьому в грудні цей ринок зріс на 26% до грудня-2022 – до 1160 авто, що також на 12% більше, ніж у листопаді минулого року.

Лідером грудневого ринку зі значним відривом залишився Renault – 259 од. На друге місце піднявся Volkswagen з реєстрацією 117 машин, на третє – MAN (111 од.).

Ford став четвертим у рейтингу найбільш продаваних комерційних автомобілів грудня (78 реєстрацій), а замикає п’ятірку FIAT – 71 од.

Як повідомлялося, за даними інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting, у сегменті важких вантажівок (повною вагою понад 3,5 т) продажі у 2023 році зросли на 56,5% порівняно з 2022 роком – до 4,853 тис. од., а лідером стала Scania з продажем 710 автомобілів – удвічі більше, ніж у 2022 році.

У 2022 році, за даними “Укравтопрому”, ринок нових комерційних авто скоротився у 2,3 раза до 2021 року – до 6,9 тис. од., а п’ятірку лідерів року сформували Renault, Mercedes-Benz, Citroen, Fiat і MAN.

Словаччина відправить в Україну гуманітарну допомогу на €203,5 тис

Словаччина передасть Україні гуманітарну допомогу на загальну суму €203 492, до якої входитимуть електрогенератори та обігрівачі, повідомляє Міністерство внутрішніх справ Словаччини.

“На підставі прохання України про гуманітарну допомогу, а також заклику Європейської комісії до держав-членів проявити солідарність із цивільним населенням, яке постраждало від військового конфлікту, Словацька Республіка надасть Україні гуманітарну допомогу на загальну суму 203 492 євро”, – ідеться в повідомленні, опублікованому на сайті словацького МВС.

Вантаж гуманітарної допомоги важитиме 21 тонну, до нього ввійдуть електрогенератори, обігрівачі, одяг і набори першої допомоги із запасів Штабу екуменічної душпастирської служби у ЗС Словаччини та Збройних сил Словацької Республіки, а також продукти харчування, бутильована вода та одяг із запасів МВС Словаччини.

Зазначається, що допомогу отримають Міністерство охорони здоров’я України, Міністерство внутрішніх справ України, обласне підприємство “Донецьктеплокомуненерго”, міська рада м. Покровськ Донецької області.

,

Кількість загиблих і поранених цивільних осіб в Україні з 24.02.2022 по 15.11.2023

Кількість загиблих і поранених цивільних осіб в Україні з 24.02.2022 по 15.11.2023

Open4Business.com.ua та experts.news

 

Пасажиропотік через західний кордон України в жовтні 2023 року, тис. (графічно)

Пасажиропотік через західний кордон України в жовтні 2023 року, тис. (графічно)

Open4Business.com.ua та experts.news

ЄК вимагає від Польщі зняти ембарго на українські агротовари

Польський уряд отримав лист від Європейської Комісії з вимогою зняти безстрокове ембарго на безмитний імпорт деяких сільськогосподарських товарів до Польщі, повідомив міністр сільського господарства країни Чеслав Секерський на прес-конференції після зустрічі з представниками Всепольської асоціації профспілок фермерів і сільськогосподарських організацій у четвер.

“Зростає небезпека повернення до зернової кризи річної давності. Єврокомісія вимагає від Польщі зняти ембарго на сільгосппродукцію з України, а фермери занепокоєні, чи справді українське зерно буде лише транзитом у новому році”, – цитує його cenyrolnicze.pl.

Польське видання зазначило, що після нового року побоювання аграріїв щодо припливу агропродовольчої продукції з України не зникають. Президент Люблінської сільськогосподарської палати Густав Ендрейєк отримав сигнали про те, що з 1 січня Польща відновила імпорт чотирьох видів зернових з України.

“Ми не знаємо, що буде на кордоні, оскільки є суперечлива інформація про провезення зерна до Польщі як безмитне ввезення”, – навело слова Густава Ендреєка видання.

Міністр Секерський на прес-конференції запевнив громадськість, що постанова про одностороннє закриття польсько-українського кордону діє, незважаючи на вимогу Брюсселя відновити імпорт.

“Це ембарго безстрокове. Ми вважаємо, у нас уже є докази цього, тому що ми отримали лист від Єврокомісії з вимогою скасування ембарго”, – пояснив Секерський.

Як повідомлялося, міністерство сільського господарства та розвитку села Польщі в четвер у Twitter навело слова міністра Секерського, який заявив про підтримку вимог страйкувальників, які, однак, мають бути адаптовані до чинного законодавства в Польщі, включно із законодавством ЄС. Він зазначив, що юридичне санкціонування всіх вимог потребує часу. У будь-якому разі, польсько-український кордон не буде відкрито й ембарго на імпорт української агропродукції буде безстроковим.

Фермери з організації “Підкарпатське ошукане село” відновили 4 січня акції протесту і блокади прикордонного переходу Медика-Шегині, які були припинені 24 грудня 2023 року. Лідер організації Роман Кондрув повідомив польським ЗМІ, що організація не отримала письмового підтвердження, що її вимоги будуть виконані, тому акцію протесту буде продовжено.

Фермери почали свій протест 23 листопада минулого року, через місяць вони його зупинили. Напередодні Різдва в Медику приїхав міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський і запевнив, що вимоги фермерів будуть задоволені.

Польські фермери наполягають на отриманні письмових запевнень польського уряду про задоволення їхніх вимог. Йдеться про скасування підвищення сільськогосподарського податку, полегшення доступу до пільгових кредитів для підтримки ліквідності своїх господарств, субсидії на кукурудзу в розмірі 1000 злотих на гектар, а також регулювання умов ввезення продуктів харчування з України.

Прем’єр-міністр Польщі Дональд Туск у середу наголосив на важливості припинення блокади, особливо в умовах ескалації бомбардувань і дедалі інтенсивніших дій РФ. Він вважає, що аргументи будуть краще почуті, коли Польща не буде країною, яка блокує кордони.

, , ,

Ринок нових вантажівок в Україні у 2023 році зріс на 56,5%

Продажі нових вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 т у 2023 році зросли на 56,5% порівняно з 2022 роком – до 4853 од., що стало найкращим за останні 10 років показником продажів, повідомляє інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting.

При цьому, за даними експертів, продажі перевищили навіть показник довоєнного 2021 року, коли було продано 4794 авто.

“Змінилася і структура ринку. У 2023 році на українському ринку домінували європейські марки, які обирали перевізники. Але в останні місяці року почали набирати силу й інші виробники, що пов’язано зі зменшенням закупівель тягачів і збільшенням придбання техніки для комунального господарства та енергетики”, – зазначається в повідомленні на сайті групи.

Тож у грудні AUTO-Consulting фіксували значне збільшення продажів Ford, JAC, Dayun, Isuzu та інших, але в підсумку за підсумками року європейські виробники втримали лідерство.

Лідером стала Scania з продажем 710 автомобілів – удвічі більше, ніж у 2022 році та зростанням частки ринку до 14,6% з 11,25%. Водночас у грудні марка посіла восьму сходинку рейтингу з продажем 26 авто проти 52 у грудні-2022.

Друге місце у MAN, який лідирував останні місяці, дилерам якого вдалося продати 6651 вантажівку (на 42% більше). Далі йдуть Mercedes-Benz – 499 авто (+20,2%), Volvo – 473 од. (+34%), IVECO – 443 (у 2,2 раза більше), Ford – 384 од. (+107%), Renault – 319 од. (втричі більше), DAF – 274 од. (+3,3%).

За підсумками 2022 року п’ятірку лідерів формували MAN, Mercedes-Benz, Volvo, Scania і білоруський МАЗ.

AUTO-Consulting зазначає, що водночас, у сегменті комунальної техніки, де більшість закупівель відбувається на тендерах і вартість відіграє головну роль, лідери 2023 року зовсім інші.

“Тож протистояння європейських та азійських виробників триватиме”, – резюмують експерти.