Business news from Ukraine

Литва може допомогти Україні в експорті 1 млн тонн зерна залізницею

Уряд Литви може допомогти Україні в експорті до 1 млн тонн зерна залізницею після того, як Польща тимчасово заборонила імпорт зерна з України, повідомила міністр економіки та інновацій Литви Аушріні Армонайте.

“Клайпедський порт і Литовські залізниці можуть зіграти важливу роль у створенні імпульсу, щоб допомогти Польщі вирішити ситуацію, що склалася, і гарантувати експорт зерна за межі ЄС. Литва може допомогти безпечно перевезти залізницею з України до 1 млн тонн зерна. Це було б реальним рішенням для України і допомогою для Польщі”, – цитує міністра Verslo zinios.

Своєю чергою, президент Асоціації литовських морських вантажних компаній Вайдотас Шілейко зазначив, що Клайпедський порт здатний переробляти понад 1 млн тонн зерна на рік, але через складну логістику більше ввозити неможливо.

“Литовські залізниці почали перевозити невеликі обсяги українського зерна через Польщу в порт Клайпеди в травні минулого року. Основна проблема тут – різні залізничні калібри: Україна і Литва досі використовують російські калібри, а Польща – європейські, це означає, що рухомий склад доводиться міняти на кордоні”, – пояснив він.

, , ,

Фондові індекси Європи знижуються другий день поспіль

Європейські фондові індекси знижуються в четвер другий день поспіль, інвестори оцінюють статдані та звітності компаній.

Зведений індекс найбільших компаній регіону Stoxx Europe 600 за даними на 13:02 кв знизився на 0,37% і становив 466,41 пункту.

Французький індикатор CAC 40 під час сесії опустився на 0,4%, британський FTSE 100 – на 0,2%, німецький DAX – на 0,7%, італійський FTSE MIB – на 0,9%, іспанський IBEX 35 – 0,5%.

Індекс довіри підприємців до економіки Франції у квітні опустився до 101 пункту порівняно зі 104 пунктами попереднього місяця, повідомило національне статистичне управління Insee. Це мінімальний рівень за останні п’ять місяців. Результат виявився гіршим за середній прогноз аналітиків, що становив 103 пункти.

Ціна акцій Renault SA впала більш ніж на 7%. Французький автомобілебудівний концерн збільшив виручку в першому кварталі на 30% у річному вираженні, при цьому вона перевищила прогноз. Однак компанія заявила, що продовжує відчувати логістичні труднощі.

Папери німецьких автовиробників також дешевшають, зокрема Porsche – на 3,4%, Volkswagen – на 2,8%, Bayerische Motoren Werke AG – на 2,7%, Mercedes-Benz – на 2,6%.

Котирування акцій Stellantis впали на 5% на новині про несподіваний відхід у відставку головного фінансового директора автокомпанії Річарда Палмера, місце якого займе Наталі Найт, повідомляє Trading Economics.

Крім того, дешевшають папери Pirelli & Co. і Ferrari – відповідно на 1,7% і 2,2%.

Британська Deliveroo Plc, оператор сервісу доставки їжі, за підсумками першого кварталу збільшила виручку на 7%, а також підтвердила прогноз на поточний рік. Проте акції компанії дешевшають на 0,6% на тлі падіння кількості замовлень і щомісячної кількості активних клієнтів.

Фінський виробник телекомунікаційного обладнання Nokia Corp. збільшив виручку в першому кварталі на 9,6%, але чистий прибуток виявився гіршим за консенсус-прогноз. Ринкова вартість компанії скорочується на 6,3%.

Шведсько-американський виробник систем безпеки для автомобілів Autoliv повідомив, що побудує фабрику з виробництва подушок безпеки у В’єтнамі, яка почне працювати до кінця 2025 року. Папери компанії дешевшають на 0,4%.

Слідом за падінням вартості нафти дешевшають папери нафтових компаній, зокрема TotalEnergies – на 0,5%, BP Plc – на 0,9%, Shell – на 0,7%.

Тим часом капіталізація шведської Volvo AB зростає на 1,7%. У січні-березні автоконцерн зафіксував рекордні для першого кварталу поставки вантажівок, а портфель замовлень зріс на 32%.

Акції французької L’Oreal SA дорожчають на 0,3%. Зростання порівнянних продажів одного з найбільших у світі виробників косметики в минулому кварталі перевищило очікування аналітиків.

Котирування паперів італійської нафтосервісної Saipem SpA підвищуються на 2,1% також завдяки гарній квартальній звітності.

,

Данія і Нідерланди поставлять на початку 2024 року в Україну 14 танків Leopard 2

Данія і Нідерланди відправлять в Україну 14 танків Leopard 2, вони будуть готові до постачання на початку 2024 року, заявили міністр закордонних справ Данії Ларс Лекке Расмуссен і міністр оборони Троельс Лунд Поульсен.

Як повідомляє данська громадська телекомпанія DR, Расмуссен підкреслив, що Україна потребує всієї можливої підтримки.

“Це велика допомога данської сторони в рамках спільного проекту з Нідерландами, де ми передаємо Україні 14 танків Leopard 2”, – сказав міністр.

За словами Поульсена, очікується, що танки будуть готові до постачання на початку 2024 року.

Він зазначив, це не данські танки, а танки, “які закуповуються у співпраці з Нідерландами”. Расмуссен назвав це “дуже значним внеском”.

За словами Поульсена, до кінця 2023 року щонайменше 80 танків Leopard 1 прибудуть в Україну.

Раніше Данія оголосила, що передасть до 100 танків Leopard 1.

, , ,

Замовляй точні дослідження зі знижкою онлайн – CSD LAB

Період дії: постійно.
Територія дії: вся мережа лабораторних офісів та партнерських лабораторних офісів CSD.
Умови акції: знижки за оформлення он-лайн не сумуються з іншими акційними пропозиціями.


Для зручності та економії часу CSD пропонує оформити попереднє замовлення онлайн

Це дасть можливість отримати знижку у розмірі:

  •   10% на загальноклінічні, імуногематологічні, біохімічні та гормональні дослідження, імунологію і трансплантологію, аутоімунні та алергічні захворювання, оцінку гемостазу, дослідження на інфекції, онкологічні маркери;
  •   3%  на цитологічні, патоморфологічні, молекулярні та мікробіологічні дослідження, онкогематологію та молекулярно-генетичні комплекси, проточну цитометрію.

Знижки не розповсюджуються на комплексні дослідження та послуги з позначкою “N” у назві дослідження.

Оформлюючи замовлення онлайн ви отримаєте на телефон та вашу електронну пошту підтвердження замовлення з унікальним кодом. Цей код потрібно назвати або показати при візиті у лабораторний офіс CSD. Онлайн замовлення обслуговуються без черги за відсутності вагітних, клієнтів з дітьми та пенсіонерів.

Щоб оформити онлайн замовлення потрібно пройти лише три кроки:

1. СФОРМУВАТИ ЗАМОВЛЕННЯ.

Обрати дослідження, які вас цікавлять, та додати їх до кошика шляхом «плюсування». Після додавання усіх необхідних аналізів до кошику перейдіть до «Замовлення».

2. ВКАЗАТИ ПЕРСОНАЛЬНІ ДАНІ.

Перевірте коректність обраних аналізів у кошику та натисніть кнопку «Оформити замовлення», після чого введіть ваші персональні дані (ПІБ, дату народження, стать, номер телефону та електронну пошту, на яку ви бажаєте отримати результати досліджень), підтвердьте галочками згоду на обробку персональних даних та користувацьку угоду.

3. ПІДТВЕРДИТИ ЗАМОВЛЕННЯ.

Натисніть «Підтвердити замовлення». Код замовлення буде відправлено на зазначений номер телефону, а на вказану електронну  адресу буде відправлена PDF-версія замовлення лабораторії. Також можливо завантажити PDF файл із замовленням. Код замовлення сформовано персонально для вас, назвіть його при візиті у Медичну лабораторію CSD.

Ціни на нафту еталонних марок продовжують знижуватися

Ціни на нафту еталонних марок у четвер знову падають.

Інвестори побоюються, що високі відсоткові ставки можуть негативно вплинути на темпи зростання світової економіки і попит на паливо. Очікується, що Федеральна резервна система в травні підніме базову ставку на 25 базисних пунктів, а Європейський центральний банк проведе ще три підйоми в найближчі кілька місяців, повідомляє Trading Economics.

Рух цін демонструє “очевидність того, що все ще є певні побоювання з приводу перспектив попиту”, вважає голова відділу стратегій на сировинних ринках ING Уоррен Паттерсон.

Котирування червневих ф’ючерсів на сорт Brent на лондонській біржі ICE Futures на 8:23 кв. у четвер становили $82,16 барель, що на $0,96 (1,15%) нижче за ціну на закриття попередньої сесії. Днем раніше ці контракти подешевшали на $1,65 (майже на 2%) – до $83,12 за барель, що є мінімальним рівнем з 31 березня.

Ціна ф’ючерсів на нафту WTI на травень на електронних торгах Нью-Йоркської товарної біржі (NYMEX) опустилася вранці на $0,88 (1,1%) – до $78,28 за барель. За підсумками попередньої сесії вартість контрактів зменшилася на $1,7 (2,1%) і становила $79,16 за барель.

Підтримку ринку не надали навіть свіжі дані про зміну резервів палива в США.

Запаси нафти в країні минулого тижня зменшилися на 4,58 млн барелів, повідомило міністерство енергетики в середу. Експерти S&P Global Commodity Insights очікували скорочення лише на 400 тис. барелів.

При цьому запаси бензину зросли на 1,3 млн барелів, дистилятів – зменшилися на 355 тис. барелів. Аналітики прогнозували скорочення першого показника на 1,6 млн барелів, другого – на 600 тис. барелів.

“Черкаський автобус” планує інвестувати 200 млн грн у створення двох нових моделей автобусів

АТ “Черкаський автобус“, що випускає автобуси малого класу Ataman на агрегатах японської Isuzu, планує інвестувати 200 млн грн у проєкт створення двох автобусів, які за розмірами перевершують ті, що випускаються зараз, повідомив народний депутат Дмитро Кисилевський за підсумками поїздки до Черкас.

“Завдяки локалізації власник “Черкаського автобуса”, Олександр Дорош, сміливіше будує плани щодо інвестицій. До виробництва він готує два нові автобуси, більші за розміром. Обсяг інвестицій у цей проект – 200 мільйонів гривень”, – написав він у Facebook у четвер, підбиваючи деякі підсумки роботи закону про локалізацію в машинобудуванні, ініціатором якого він є.

За його словами, за період дії закону (з червня 2022 року), який у 2023 році передбачає обов’язкову наявність щонайменше 15% української складової під час публічних закупівель (і +5% щороку, доки не дійде до 40%), завод випустив 324 автобуси, виграв 60 тендерів у публічних закупівлях – не тільки на автобуси, а й на іншу колісну техніку з локалізацією.

“Найбільший із них – на поставку 126 шкільних автобусів для Львівської області. Показник локалізації в цих автобусах – 60%. На сьогодні дві третини виробництва підприємства – замовлення державного сектору”, – наголосив Кисилевський.

У зв’язку з цим він наголосив на недоречному, на його погляд, обмеженні сумою 60 млн грн максимальної підтримки, яку промислові виробники можуть отримати від держави за програмою 5-7-9.

“Для порівняння, для торговельних мереж цю стелю встановлено на рівні 1 млрд грн. Такі пріоритети, на мій погляд, слід змінити з точністю до навпаки. “Черкаський автобус” програмою 5-7-9 успішно скористався, але потреба в інвестиційних коштах значно більша”, – підкреслює народний депутат.

Кисилевський зазначив, що “Черкаський автобус” простоював лише кілька днів у лютому 2022 року (одразу після вторгнення РФ), і наразі на заводі працює 450 черкащан, ще 50 фахівців підприємство готове взяти на роботу. Середня зарплата – 15 тис. грн.

Він наголосив, що в Україні сьогодні є щонайменше чотири великі виробники автобусів, які спільно здатні закрити потреби держави в цьому виді транспорту.

“Купуючи український громадський транспорт, державні відомства, компанії та громади виграють тричі. По-перше, заощаджують на сервісі, оскільки виробник знаходиться поруч. По-друге, понад 40% витрачених коштів повертаються у вигляді податків. По-третє (і найголовніше), таким чином держава стимулює інвестиції та створення робочих місць у своїй країні, а не за кордоном”, – резюмував нардеп.

Заснований у 1994 році завод “Черкаський автобус” до теперішнього часу випускав тільки автобуси малого класу, а також іншу колісну техніку на агрегатах Isuzu.

За даними ресурсу opendatabot, у 2022 році завод збільшив чистий прибуток майже у 2,9 раза до 65,02 млн грн за зростання чистого доходу на 32,5% до 842,29 млн грн.

Київському ТОВ “Інвестиції в розвиток” та Олександру Дорошу належать пакети по 24,79% акцій АТ, Ганні Супрун і Костянтину Ворушиліну – по 8,2498%, ще чотири фізособи (зокрема багаторічний директор заводу Віталій Раабе) володіють пакетами по 5,3999% акцій.

Статутний капітал АТ “Черкаський автобус” – 162,96 млн грн.

,