Business news from Ukraine

АГРАРІЇ ВИКОРИСТАЛИ 6,2 ТИС. ТОНН ПЕСТИЦИДІВ НА 6,7 МЛН ГА

Станом на 6 травня сільгоспвиробники використали 6,2 тис. тонн пестицидів, захисні роботи посівів від шкідників, хвороб і бур’янів виконано на 6,7 млн га (з них від бур’янів – на 3,5 млн га), повідомила Державна служба з питань безпечності продуктів харчування і захисту споживачів в опублікованому на сайті звіті про фітосанітарний стан с/г рослин.

Забезпеченість с/г підприємств засобами захисту рослин у першому півріччі 2021 року становить 94% від потреби, або 30,4 тис. тонн препаратів у натуральному вираженні. Зокрема, гербіцидами агровиробники забезпечені на 95% (19,5 тис. тонн).

Держпродспоживслужба уточнила, що на сьогодні проведено передпосівне протравлення 412 тис. тонн насіння ранніх ярових культур (88% від загального обсягу).

Як повідомлялося, в Україні станом на 7 травня засіяно 4,37 млн га яровими зерновими та зернобобовими культурами, або близько 58% від запланованих до весняної сівби площ. З них за попередній тиждень було засіяно 1,45 млн га.

За даними Мінекономіки, на зазначену дату кукурудзою засіяно 2,4 млн га (46% від прогнозу), ячменем – 1,3 млн га (95%), горохом – 226,4 тис. га (96%), вівсом – 185,4 тис. га (96%), пшеницею – 172,2 тис. га (98%).

Окрім цього, соняшником засіяно 3,2 млн га (50% від прогнозу), цукровим буряком – 223 тис. га (98%), соєю – 254,8 тис. га (18%), гречкою – 19 тис. га (24%). Сівбу проса розпочали господарства Дніпропетровської, Тернопільської, Запорізької, Харківської та Херсонської областей.

,

ВІТРЕНКО АНОНСУВАВ КОНКУРС НА ГОЛОВУ ПРАВЛІННЯ “УКРНАФТИ”

Голова правління НАК “Нафтогаз України” Юрій Вітренко анонсував оголошення найближчим часом конкурсу на посаду голови правління ПАТ “Укрнафта”.

“Нафтогаз” уже поставив вимогу своїм представникам у наглядовій раді “Укрнафти”, щоб найближчим часом був такий конкурс”, – сказав він в ефірі програми “Зворотній відлік” на каналі “UA: Перший”.

За його словами, зміна менеджменту компанії потрібна, щоб усунути вплив на нього з боку міноритарних акціонерів.

“Менеджмент має діяти в інтересах “Укрнафти”, а не в інтересах пана Коломойського. Найближчим часом має бути результат”, – зазначив Вітренко.

Як повідомлялося, акціонери “Укрнафти” із 30 квітня 2019 року обрали виконавчого віце-президента компанії з питань збуту компанії Олега Геза в. о. голови правління компанії.

Сформована навесні 2019 року наглядова рада “Укрнафти” отримала право призначати голову компанії. У рамках конкурсу з відбору CEO на окремому конкурсі було відібрано компанію-рекрутера Boyden, яка подала список зі 179 кандидатів.

За словами голови комітету з призначень і винагород “Укрнафти” Андрія Бойцуна, робота з відбору була здійснена на 95%, залишалося тільки провести співбесіди з відібраними найкращими кандидатами.

Проте спочатку комітет з призначень голосами членів, номінованих міноритаріями, а потім і наглядова рада, завдяки голосу одного з трьох представників НАК “Нафтогаз України” 20 травня вирішили скасувати конкурс і призначити головою правління Геза, з яким 31 липня 2020 року було укладено контракт терміном на один рік.

Як повідомлялося, “Укрнафта” у 2020 році отримала чистий прибуток 4 млрд 269,26 млн грн проти 4 млрд 57,859 млн грн чистого збитку в 2019-му. Чистий дохід компанії минулого року збільшився на 26% (на 7 млрд 324,617 млн грн) – до 35 млрд 534,818 млн грн, валовий прибуток – на 42,3% (на 5 млрд 183,512 млн грн), до 17 млрд 440,619 млн грн.

“Укрнафта” в 2020 році знизила видобуток нафти і конденсату на 1% (на 15 тис. тонн) порівняно з 2019 роком – до 1,501 млн тонн, газу – на 3% (на 35 млн куб. м) – до 1,127 млрд куб. м, але збільшила виробництво скрапленого газу – на 4,5% (на 5 тис. тонн), до 117 тис. тонн.

“Укрнафта” є найбільшою нафтовидобувною компанією країни. НАК “Нафтогаз України” належить 50%+1 акція “Укрнафти”, групі компаній, пов’язаних із колишніми акціонерами ПриватБанку, – близько 42% акцій. На балансі “Укрнафти” перебуває 25 бурових установок, 1891 нафтова і 162 газові свердловини, компанії належить 537 АЗС.

“МЕТІНВЕСТ” НАРОСТИТЬ СПЛАТУ ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК У 7,4 РАЗА

Група “Метінвест” із урахуванням асоційованих компаній та спільних підприємств, як очікується, в січні-червні 2021 року збільшить сплату податку на прибуток більш ніж у 7 разів порівняно з аналогічним періодом 2020 року – до 10,2 млрд грн, повідомив агентству “Інтерфакс-Україна” джерело в податкових органах.

У свою чергу в “Метінвесті” агентству підтвердили інформацію про істотне зростання платежів з податку на прибуток у першому півріччі.

“Підприємства групи “Метінвест” (периметр МСФЗ і асоційовані компанії) у першому півріччі 2021 року заплатять податок на прибуток, поповнивши державний бюджет на 10,2 млрд грн (для порівняння – у першому півріччі 2020 року сплачений податок на прибуток склав близько 1,4 млрд грн). Таким чином, за підсумками півріччя виплати податку на прибуток зросли в 7,4 раза. Це безпрецедентне збільшення податкових виплат під час пандемії коронавірусу дозволить підтримати міста, в яких працюють підприємства “Метінвесту”, своєчасно і в повному обсязі виплачувати заробітні плати працівникам комунальної сфери і медикам”, – повідомили агентству в компанії.

Також у групі нагадали, що “Метінвест” – один із найбільших платників податків в Україні. Так, у 2020 році компанія збільшила виплату податків на 5% – до 22,1 млрд грн порівняно з 2019 роком. Раніше група повідомляла, що за 15 років своєї роботи перерахувала до бюджетів усіх рівнів 165 млрд грн.

Також повідомлялося, що на початку поширення коронавірусу “Метінвест” вирішив відмовитися від податкових канікул, наданих бізнесу, щоб підтримати його під час пандемії. Сума податків, сплачених підприємствами групи до місцевих бюджетів у пільговий період, перевищила 50 млн грн (податок на землю і податок на нерухомість). Це також дозволило містам забезпечувати лікарні всім необхідним, виплачувати зарплату працівникам комунальних підприємств та проводити протиепідемічні заходи.

Крім того, криворізькі підприємства “Метінвесту” – Інгулецький, Центральний і Північний ГЗК – у липні-вересні 2020 року перерахували в скарбницю міста прибутковий податок і плату за землю в подвійному розмірі. За цей період “Метінвест” додатково поповнив бюджети всіх рівнів на 113 млн грн, з яких Кривий Ріг отримав 78 млн грн.

Як повідомлялося, група “Метінвест” з урахуванням асоційованих компаній та спільних підприємств у 2020 році перерахувала до бюджетів усіх рівнів 22,1 млрд грн податків і зборів, що на 5% вище позаторішнього рівня. Генеральний директор “Метінвесту” Юрій Риженков тоді зазначив, що загальна криза і пандемія коронавірусу не завадили групі завершити рік з сильними операційними результатами, і водночас відмовитися від податкових канікул заради підтримки міст, де працюють підприємства компанії.

“Метінвест” є вертикально інтегрованою гірничодобувною групою компаній, що управляє активами в кожній ланці виробничого ланцюжка від видобутку ЗРС і вугілля та виробництва коксу до випуску напівфабрикатів і кінцевої продукції зі сталі, трубопрокату і рулонів, а також виробництва іншої продукції з високою доданою вартістю. Група складається з видобувних і металургійних підприємств, що знаходяться в Україні, Європі та США, має мережу продажів з охопленням усіх ключових світових ринків.

Основними акціонерами “Метінвесту” є група “СКМ” (71,24%) і “Смарт-холдинг” (23,76%), які спільно керують компанією.

ТОВ “Метінвест Холдинг” – керуюча компанія групи “Метінвест”.

РЕЄСТРАЦІЇ ВЖИВАНИХ ІНОМАРОК В УКРАЇНІ ЗА 4 МІС. ЗБЕРІГАЮТЬ 4-КРАТНЕ ПЕРЕВИЩЕННЯ РИНКУ НОВИХ АВТО

Первинні реєстрації в Україні вживаних легкових автомобілів, ввезених із-за кордону, в січні-квітні 2021 року становили 126,5 тис. од., що вчетверо більше за продажі нових легкових авто за цей період, повідомив “Укравтопром”.

При цьому в квітні вперше зареєстровано 38,8 тис. імпортованих авто з пробігом, що на 11% більше, ніж у березні поточного року (у квітні минулого року сервісні центри МВС в умовах карантину не реєстрували вживані авто).

При цьому в квітні машини з пробігом охопили понад 79,5% первинного ринку легкових авто (в березні – 79%).

Найпопулярнішою моделлю серед розмитненого секонд-хенду став Renault Megane – 2370 реєстрацій, другий результат у Volkswagen Golf із 2015 зареєстрованих машин, на третьому місці Volkswagen Passat – 1986 од. Продовжує список Skoda Octavia, власниками цієї моделі стали 1845 українців, а завершує п’ятірку лідерів Ford Focus із результатом 1508 авто.

Як повідомлялося, в 2020 році в Україні зареєстровано 353,4 тис. од. уживаних легкових іномарок – у 4,1 разу більше за реалізацію нових машин (85,5 тис. од.).

,

“ФАРМАК” ЗБІЛЬШИВ ЧАСТКУ ЕКСПОРТУ В ОБСЯЗІ ПРОДАЖУ МАЙЖЕ ДО 30%

Фармацевтична компанія “Фармак” (Київ) за підсумками 2020 року наростила частку експорту до 29,6% у загальному обсязі продажу.

Як повідомляється в прес-релізі компанії, експортні поставки за підсумками року зросли на 40%.

“Фармак” експортує продукцію до країн ЄС, Центральної та Південної Америки, СНД, Близького Сходу, Азії тощо – загалом 35 країн світу.

Як зазначають у компанії, з початком пандемії у всьому світі різко зріс попит на лікарські засоби, які використовують у комплексній терапії пацієнтів із COVID-19. Зокрема, йдеться про кортикостероїди, релаксанти, анальгетики, антибіотики, а також препарати для наркозу і седації, що потрібні під час підключення хворих до апаратів ШВЛ.

“Низку таких препаратів компанії “Фармак” було експортовано до Ізраїлю, Великої Британії, Швеції, Франції, Німеччини, Польщі, Австралії, Нової Зеландії, Мексики та Сінгапуру, а також відправлено для цілей використання ВООЗ”, – повідомили в компанії.

Виробничі лінії “Фармак”, окрім національних, мають європейські сертифікати GMP (належна виробнича практика). Це дає змогу реалізовувати продукцію в країнах з особливо жорсткими регуляторними вимогами.

“Зараз ми готуємося до проходження інспекції FDA для виходу на ринок США. Наша стратегічна мета – наростити частку експорту в загальному обсязі продажу до 40%”, – повідомив виконавчий директор компанії Володимир Костюк, слова якого наводить прес-служба.

Як повідомлялося, “Фармак” у 2020 році збільшив капітальні інвестиції на 78% порівняно з 2019 роком – до 1,3 млрд грн. Витрати компанії на дослідження і розробки сягнули 448 млн грн.

За підсумками 2020 року “Фармак” отримав чистий прибуток у розмірі близько 1,138 млрд грн, що майже на 7,8% більше, ніж у 2019 році (1,056 млрд грн), дохід від реалізації сягнув 7,5 млрд грн.

“Фармак” – лідер фармринку України – виробляє лікарські засоби в усіх 14 терапевтичних групах. Щорічно виводить на ринок близько 20 нових складнокомпонентних сучасних препаратів. Нині в розробці – близько 100 лікарських засобів.

АТ “Фармак” – член асоціації “Виробники ліків України” (АВЛУ).

Згідно з даними Єдиного держреєстру юридичних осіб і осіб-підприємців, кінцевим бенефіціарним власником АТ “Фармак” є голова наглядової ради Філя Жебровська (80% акцій).

З 18 ПО 23 ТРАВНЯ РОКУ В ОДЕСІ ВПЕРШЕ ВІДБУДЕТЬСЯ МІЖНАРОДНИЙ ПРОЄКТ ODESSA WINE WEEK

З 18 по 23 травня 2021 року в Одесі вперше відбудеться міжнародний проєкт Odessa Wine Week – низка заходів, що фокусують увагу на ключових напрямках розвитку винного ринку та еногастрономічного туризму.
Odessa Wine Week об’єднує зусилля української винної спільноти, що спрямовані на популяризацію й просування бренду «українське вино», на створення винної візитівки України, на інтеграцію України в світову винну спільноту.

Події Odessa Wine Week зберуть в залах Premier Hotel Odesa провідних фахівців винної галузі, науковців, енологів, виноробів, представників влади, національних та іноземних винних асоціацій, туристичної галузі, HoReCa та ритейлу, сомельє, винних трейдерів, виробників супутніх товарів і технологій, маркетологів, винних експертів, журналістів.

В програмі – заходи різної спрямованості: галузеві, крос-галузеві, просвітницькі, масові.
Формати заходів: офлайн, онлайн, гібридні (офлайн+онлайн); прямі трансляції.

Спікери Odessa Wine Week представляють Україну, Францію, Італію, Іспанію, Австрію, США, Аргентину, Китай. Зокрема, в програмі беруть участь імениті винороби Ленц Мозер («Chateau Changyu Moser XV»), Фредерик Френк («Dr. Konstantin Frank Winery»), Рикардо Ф. Нуньес («Vinos de La Luz»), Роберто Чипрессо («Winecircus»), Ольга Буссінелло (Консорціум з охорони вин Вальполічелла), провідні французькі науковці – енологи та мікробіологи Стефан Баде, Жан-Філіпп Робі, Гіл’єрме Мартінс.

Активну участь в програмі беруть партнери Odessa Wine Week – провідні українські галузеві бренди та організації: компанія «SHABO», ТМ «Коблево», JMJ Oak Alternative, ТМ ODESSA шампанське України, проєкт «Дороги вина і смаку», Асоціація виноградарів і виноробів Одеської області, Фрумушика-Нова.

Заходи Odessa Wine Week:

Всеукраїнський дегустаційний конкурс «Odessa Wine & Spirit Awards»
Офлайн з прямою трансляцією на Youtube-каналі.
Нагороди конкурсу: Золота медаль (86-95,5 балів); Срібна медаль (82-85,99 балів); Диплом учасника конкурсу.
Переможцям конкурсу надається право розміщення логотипу отриманої нагороди на товарній етикетці продукту.

Wine Future Forum
Панелі:
▪ Wine talks «Майбутнє вина: погляд виноробів». Зустрічі з відомими виноробами, гостями і партнерами OWW.
▪ Державні, грантові, банківські програми підтримки виноробства. Інвестиції в виноробство. Досвід Аргентини, Італії.
▪ Digital wine marketing та соціальні медіа.
▪ Просування бренду «українське вино». Створення винної візитівки України.

Конференція «Еногастрономічний туризм – драйвер розвитку туристичних дестинацій»
Панелі/теми:
▪ Еногастрономічний туризм – зростаючий сектор світового туристичного ринку:
– Кейси Міст гастрономії ЮНЕСКО.
– Вино – драйвер розвитку регіону. Досвід Бордо.
▪ Одеська кухня – туристичний магніт регіону.
▪ Вино і туризм: кращі приклади локальних проєктів. Презентації винних та еногастрономічних локацій.
▪ Вплив ЗМІ на створення позитивного туристичного іміджу регіону. Еногастрономічна журналістика.
▪ Грантові проєкти в сфері еногастрономічного туризму.

Конференція «Інноваційні інструменти у виноградарстві в умовах зміни клімату»
Топ-тема:
Забезпечення сталого виноградарства, актуальні проблеми та шляхи їх вирішення.

Міжнародний симпозіум 2021 OENOVITI International Network
Онлайн (Zoom). «Виклики у виноградарстві та енології: географічні зазначення вин та винний туризм, автентичність, інновації».
Учасники – науковці з 15 країн світу.
OENOVITI International Network (OIN) – унікальна міжнародна спільнота дослідників у сфері виноградарства та виноробства.
Україну в цій престижній науковій інституції з 2015 року представляє Одеська національна академія харчових технологій.

Проєкт «Best Riedel glass for Odessa Black variety»
Підбір оптимального келиха Riedel для локального вина Одеський чорний/Odessa Black.
Проєкт спрямований на просування бренду «українське вино», формування іміджу вина Одеський чорний/Odessa Black як візитівки українського виноробства у світі – за аналогією з Сапераві (Грузія), Фетяска (Молдова), Мальбек (Аргентина), Карменер (Чилі), Шираз (Австралія) та ін.
Перший етап відбувся 22 квітня: конкурсний відбір вин, дегустація 32 зразків. До другого етапу пройшли 10 вин.
Другий етап – 20 травня: підбір оптимального келиха Riedel для вина Одеський чорний/Odessa Black, робота експертної комісії.

Авторські та кругові дегустації
▪ У кругових дегустаціях представлені вина учасників Всеукраїнського дегустаційного конкурсу «Odessa Wine & Spirit Awards» та фіналістів проєкту «Best Riedel glass for Odessa Black variety».
▪ Авторські дегустації проводять гості і партнери Odessa Wine Week.

Експозона OWW
Обладнання та технології для виноробної та алкогольної промисловості; експозиції виноробних компаній.

Церемонія нагородження переможців дегустаційного конкурсу «Odessa Wine & Spirit Awards» та учасників і переможця проєкту «Best Riedel glass for Odessa Black variety»
Заради розповсюдження інформації про кращі українські вина нагородження відбуватиметься в формі видовищної урочистої церемонії за участю національних та регіональних ЗМІ, винної та бізнес-спільнот.

«Повітряна дегустація»
Авіаподорож з дегустацією на борту літака МАУ топ-5 українських вин – переможців Всеукраїнського дегустаційного конкурсу «Odessa Wine & Spirit Awards», а також кулінарних спеціалітетів одеської та бессарабської кухні.
Спільний проєкт Odessa Wine Week та авіакомпанії МАУ для просування бренду «українське вино».

XI гастрономічний фестиваль «Таки да, вкусно»
Дводенний фестиваль, учасники якого представляють фірмову кулінарну продукцію та винні бренди. Основу фестивального меню складають страви і напої локальної одеської кухні. Фестиваль супроводжується програмою розваг для всієї родини.

Локації Odessa Wine Week:
Premier Hotel Odesa (конференц-зали «Сапфір», «Онікс», «Аквамарин»; ресторан Mare DiVino; Roof Bar);
Лабораторія сенсорного аналізу Одеської національної академії харчових технологій;
Одеська кіностудія.
Онлайн-платформи: Facebook, Youtube.

Детальніше про кожен захід та умови відвідування: https://odessawineweek.com/

Новини проєкту https://www.facebook.com/odessawineweek/

Генеральний новинний партнер Odessa Wine Week: Інтерфакс-Україна

***

Автори концепції Odessa Wine Week:
Компанія «Експо-Юг-Сервіс»
Одеська національна академія харчових технологій

Організатори Odessa Wine Week:
Компанія «Експо-Юг-Сервіс»
Одеська національна академія харчових технологій
Громадська спілка УКРСАДВИНПРОМ

Офіційна підтримка
Одеська обласна державна адміністрація
Одеська міська рада

Генеральний партнер: компанія «SHABO»

Офіційний готель-партнер: Premier Hotel Odesa

Інноваційний партнер: компанія «АГСОЛКО Україна»

Партнери:
ТМ «Коблево»
JMJ Oak Alternative
ТМ ODESSA шампанське України
Проєкт «Дороги вина та смаку»
Асоціація виноградарів і виноробів Одеської області
Фрумушика-Нова

Науковий партнер: ННЦ «Інститут виноградарства і виноробства ім. В. Є. Таїрова»

Генеральний медіапартнер: комунікативна медіа-група Drinks+

Digital партнер: Gustoslife

Інформаційні партнери:
Проєкт «Винний гід України»
Медіа-група «Технології та інновації»
Проєкт: open4business.com.ua
Мультимедійний партнер: «Серцевина»

Поліграфічний партнер: друкарня «Альфа Прес»

Організатор конференції «Еногастрономічний туризм – драйвер розвитку туристичних дестинацій»: Департамент культури та туризму Одеської міської ради.
Організатори проєкту «Best Riedel glass for Odessa Black variety»:
Компанія RIEDEL;
Корпорація MIRS – офіційний дистриб‘ютор RIEDEL в Україні;
Одеська Національна академія харчових технологій;
IKPMG Limited, Марія Каленська.
Організатори симпозіуму OENOVITI International Network:
Одеська Національна академія харчових технологій, Україна;
OENOVITI International Network, Бордо, Франція.
Організатор конференції «Інноваційні інструменти у виноградарстві в умовах зміни клімату»: громадська спілка УКРСАДВИНПРОМ.