Business news from Ukraine

“ArcelorMittal Кривий Ріг” отримав погодження на будівництво хвостосховища для відходів

Криворізький гірничо-металургійний комбінат ПАТ “ArcelorMittal Кривий Ріг” (АМКР, Дніпропетровська обл.) отримав від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України висновок щодо оцінки впливу на довкілля будівництва хвостосховища – “III карта” – спеціальної гідротехнічної споруди, що використовується для розміщення відходів збагачення.

“ПАТ “ArcelorMittal Кривий Ріг” інформує про те, що Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України зроблено висновок щодо оцінки впливу на навколишнє середовище планованої діяльності “Будівництво хвостосховища “ІІІ карта” шламове господарство рудо-збагачувальної фабрики району Дніпропетровської області АМКР №21/01-202361210773/1 від 27 лютого 2024 року та Звіт про громадське обговорення №21/01-202361210773/2 від 27 лютого 2024 року”, – констатується в інформації компанії, оприлюдненій управлінням екології на сайті Криворізького міськвиконкому в четвер.

При цьому уточнюється, що інформація про отримання підприємством висновку з оцінки впливу на навколишнє середовище оприлюднена в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на навколишнє середовище.

Як повідомлялося, “ArcelorMittal Кривий Ріг” кілька разів направляло до Мінприроди документи на узгодження будівництва хвостосховища для відходів “III карта”. У середині 2023 року АМКР знову надіслало Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України документи на погодження будівництва хвостосховища.

Згідно з документацією, наявною в розпорядженні агентства “Інтерфакс-Україна”, планована діяльність полягає в новому будівництві хвостосховища “III карта” шламове господарство рудо-збагачувальної фабрики на території Гречаноподівської та Новолатівської сільських рад Широківського району Дніпропетровської області.

Раніше пояснювалося, що процедуру оцінки планованої діяльності проводять у межах розширення та змін, включно з переглядом або оновленням умов провадження планованої діяльності, встановлених рішенням про провадження планованої діяльності або продовження строків її провадження (…).

Інформацію про намір АМКР отримати оцінку впливу на навколишнє середовище (ОВД) оприлюднено Мінприроди 15 червня 2023 року.

Раніше повідомлялося, що ПАТ “ArcelorMittal Кривий Ріг” має намір побудувати хвостосховище “III карта”. Будівництво хвостосховища для складування хвостів збагачення необхідне “у зв’язку з досягненням діючими хвостосховищами меж економічної доцільності їх нарощування”.

Водночас уточнювалося, що продуктивність підприємства за сирою рудою на 2021-2025 роки становить 24,4269 млн тонн на рік, річний вихід хвостів – 14,964 млн куб. м на рік. Проєктна відмітка огороджувальної дамби – 100 м. Загальна ємність хвостосховища – 34,8 млн куб. м, корисна ємність – 29,4 млн куб. м. Площа чаші хвостосховища – 382,95 га. Загальна довжина огороджувальних дамб – 5950 м, їхня максимальна висота – 12 м. Площа ділянки будівництва – 521,1245 га.

Таким чином, з урахуванням вимог Мінприроди, АМКР змушений уже вчетверте входити в процедури проведення оцінки впливу на довкілля.

“ArcelorMittal Кривий Ріг” наразі експлуатує три хвостосховища, у два з яких – “Миролюбівка” та “Об’єднане. Четверта карта” – підприємство планувало інвестувати у 2020-2024 роках близько $50 млн. У третє хвостосховище “Центральне” компанія вже вклала понад $15 млн, завершивши у 2017 році будівництво до позначки +90 метрів (зараз +95 м). Ще стільки ж АМКР витратить на його розширення до позначки +115 м (ці роботи заплановані на найближчі сім років).

“ArcelorMittal Кривий Ріг” – найбільший виробник сталевого прокату в Україні. Спеціалізується на випуску довгомірного прокату, зокрема, арматури і катанки.

ArcelorMittal володіє в Україні найбільшим гірничо-металургійним комбінатом “ArcelorMittal Кривий Ріг” і низкою малих компаній, зокрема, ПАТ “ArcelorMittal Берислав”.

, , ,

Нафта дешевшає, ціна Brent – $85,2 за барель

Ціни на нафту еталонних марок вранці в п’ятницю коригуються вниз після підйому до максимальних позначок з початку листопада за підсумками попередніх торгів.

Ціна травневих ф’ючерсів на сорт Brent на лондонській біржі ICE Futures за даними на 7:00 кв становила $85,23 за барель, що на $0,19 (на 0,22%) нижче за показник на закриття попередньої сесії. У четвер ці контракти подорожчали на $1,39 (на 1,7%) – до $85,42 за барель.

Котирування ф’ючерсів на нафту WTI на квітень на електронних торгах Нью-Йоркської товарної біржі (NYMEX) вранці опустилися на $0,17 (на 0,21%) – до $81,09 за барель. За підсумками минулої сесії ціна цих контрактів зросла на $1,54 (на 1,9%) і досягла $81,26 за барель.

З початку тижня нафта подорожчала приблизно на 4% завдяки ознакам високого попиту в США і “бичачим” прогнозам аналітиків щодо обсягів споживання палива цього року, пише Trading Economics.

Міжнародне енергетичне агентство в четвер підвищило прогноз попиту на нафту в 2024 році на 200 тис. барелів на добу – до 103,2 млн б/д. Зокрема оцінку споживання нафти в першому кварталі було поліпшено на 400 тис. б/д – до 102 млн б/д, прогноз на другий і третій квартали збільшено на 200 тис. б/д, до 103 і 104 млн б/д відповідно.

,

Свинина в Україні подорожчала на 4,5-6%

Закупівельні ціни на свиней забійних кондицій у середині березня зросли на 4,5-6%, повідомили в галузевій асоціації “Свинарі України”.

“За підсумками торгів минулої п’ятниці, оператори переглянули ціни реалізації живця в середньому на 4,5-6% у бік зростання. Так, у всіх регіонах країни більшість товарних партій живця цього тижня закуповують по 65-66 грн/кг, хоча епізодично зустрічаються цінові пропозиції на рівні 67 грн/кг. Середньозважена ринкова позначка зупинилася на рівні 65,4 грн/кг, що на 4,7% вище за показник попереднього тижня”, – зазначили аналітики.

Як додали в асоціації, думки операторів щодо подальшої цінової динаміки типово різняться. Частина м’ясопереробників очікують на зміну вектора руху цін, заявляючи про млявість реалізації, несприятливі для більш активного споживання погодні умови та початок передвеликоднього посту. Низка інших, навпаки, відзначають відносно рівномірні продажі, тому не припускають помітної зміни цін.

“Про профіцит кондиційної свинини поки що не йдеться: подекуди шириться інформація щодо активної пропозиції великовагових тварин з боку населення та/або дрібних ситуативних фермерів, однак ані за обсягами, ані за якістю, на думку низки заготівельників, така пропозиція суттєвої конкуренції промисловій свинині не складає”, – резюмували в галузевому об’єднанні.

Динаміка золотовалютних резервів України з 2012 по 2023 рік (млн дол)

Динаміка золотовалютних резервів України з 2012 по 2023 рік (млн дол)

Джерело: Open4Business.com.ua та experts.news

Україна планує через 2-3 тижні відновити морські поромні та контейнерні перевезення

Перші контейнерні перевезення Українським морським коридором можуть бути здійснені протягом двох-трьох тижнів, повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков.
“Усі п’ять контейнерних терміналів готові обробляти (контейнери – ІФ-У). Майже всі вони задіяні в перевалці аграрної та іншої продукції. Але контейнери – це пріоритет, і вони ведуть переговори. Сподіваюся, що за два-три тижні отримаємо перші заходи”, – сказав він на “круглому столі” про виклики перед українською зовнішньою торгівлею, організованому Центром економічної стратегії в четвер.
За його прогнозом, термінали і контейнерні лінії відновлюватимуть роботу поетапно: “спочатку перша лінія, потім друга, а за нею третя”.
Ба більше, Васьков зазначив, що рух почнеться фідерних суден, а вже за ними у разі відсутності пригод підуть контейнерні лінії.
Васьков додав, що в Мінвідновлення також сподіваються протягом двох тижнів відновити автомобільне поромне сполучення, а через два місяці – залізничне поромне сполучення.
За його словами, під залізничні поромні перевезення підпадають усі види вантажів, крім небезпечних.
Заступник міністра зазначив, що в портах Дунаю вже працюють контейнерні сервіси між Україною і Румунією з порту “Рені” і між Румунією і Туреччиною з порту “Ізмаїл”.
Васьков додав, що Українське Дунайське пароплавство готове також до перевезення контейнерів угору по Дунаю, але поки таких перевезень ще не було.
Загалом, за його словами, у лютому через Дунай пройшло 1,8 млн тонн вантажів – близько 50% від максимуму, досягнутого 2023 року, а разом з Українським морським коридором перевезення в лютому досягли майже 10 млн тонн, або 75% довоєнного обсягу.

Глава Офісу президента України провів зустріч із послом Індії

Глава Офісу президента України Андрій Єрмак провів зустріч із послом Індії в Україні Харшем Кумаром Джейном, під час якої співрозмовники обговорили напрямки подальшої взаємодії, зокрема, в питанні встановлення справедливого миру в Україні, повідомляється на сайті президента України в четвер.
“Глава Офісу президента високо оцінив участь заступника радника з питань національної безпеки прем’єр-міністра Індії Вікрама Місрі в четвертій зустрічі радників з питань національної безпеки та політичних радників лідерів держав у Давосі щодо реалізації Української формули миру”, – йдеться в повідомленні.
Очільник Офісу глави Української держави поінформував посла про підготовку першого Глобального саміту миру у Швейцарії на рівні лідерів держав і наголосив на важливості залученості Індії до цього процесу разом з іншими партнерами України, зокрема з країнами “Великої сімки” та Глобального Півдня.
“Ми стоїмо на позиції чесних, відкритих консультацій, адже налаштовані на рішення з урахуванням рекомендацій партнерів, зокрема, ваших. Саміт миру дуже важливий для нас. Будемо щасливі бачити представника Індії”, – сказав Єрмак.

, , , ,