Business news from Ukraine

Нафта дешевшає, Brent біля $92,54 за барель

Ціни на нафту продовжують знижуватися у вівторок на тлі побоювань з приводу світової економіки та високих процентних ставок у США.

Листопадові ф’ючерси на сорт Brent на лондонській біржі ICE Futures до 14:47 кв подешевшали на $0,75 (0,8%) – до $92,54 за барель.

Котирування листопадових ф’ючерсів на WTI на електронних торгах Нью-Йоркської товарної біржі (NYMEX) до зазначеного часу знизилися на $0,77 (0,86%) – до $88,91 за барель.

Раніше у вересні ціни на нафту досягали річних максимумів на новинах про те, що Саудівська Аравія і Росія продовжують добровільні обмеження на видобуток.

Однак минулого тижня Федеральна резервна система (ФРС) дала зрозуміти, що відсоткові ставки можуть бути знову підвищені і можуть залишатися на високих рівнях протягом довгого часу. У зв’язку з цим невизначеність щодо перспектив попиту на нафту останнім часом посилилася.

Тим часом “пропозиція нафти, як очікується, буде відставати від попиту в найближчому майбутньому, і тому періоди слабкості котирувань, навіть сильної слабкості, навряд чи триватимуть довго”, написав аналітик брокерської компанії PVM Oil Associates Тамаш Варга.

Дуглас Лоулер, глава нафтовидобувної компанії Continental Resources, вважає, що ціни на нафту можуть досягти рівня $120-150 за барель за умови, що видобуток не почне зростати.

Американський інститут нафти (API) у вівторок опублікує дані про тижневу динаміку нафтових запасів у країні, а в середу офіційну статистику представить Міненерго. Трейдери в середньому очікують скорочення резервів нафти за тиждень на 1,65 млн барелів, вказує Trading Economics.

,

“Сентравіс” інвестує у виробництво понад EUR3,5 млн

ПрАТ “Сентравіс Продакшн Юкрейн” (Centravis Production Ukraine), що входить до холдингу Centravis Ltd., інвестує у виробництво і розвиток компанії в поточному році понад EUR3,5 млн.

Згідно з пресрелізом компанії у вівторок, начальник служби з технічного розвитку “Сентравіса” Олександр Гріпас повідомив, що у 2022 році “Сентравіс” зосередився на адаптації до роботи в умовах повномасштабної війни.

“Нам вдалося швидко перебудуватися і зберегти високий рівень виробництва та експорту. Цього року команда вирішила відновити інвестиції. Загалом плануємо вкласти понад EUR3,5 млн у модернізацію та розвиток виробничих потужностей. Більшу частину інвестицій освоєно, зараз роботи тривають”, – зазначив він.

При цьому уточнив, що основні напрямки інвестицій: енергетична модернізація, насамперед, це заходи з енергоефективності та зменшення споживання електроенергії.

Компанія посилює можливості для роботи в умовах обмежень постачання електроенергії. Уже запущено систему технологічного обліку, суттєво зменшено споживання е/е, на деяких ділянках виробництва – до 30%. Також тривають роботи з безперебійного забезпечення підприємства водою після підриву Каховської ГЕС.

Крім того, компанія спрямовує кошти в екологічну модернізацію та зменшення впливу на довкілля. Так, було проведено реконструкцію ділянки хімічної обробки труб, запущено систему спеціалізованого програмного забезпечення для моніторингу хімічних показників, налагоджено систему зворотного циклу водопостачання на окремих одиницях технологічного обладнання.

Інвестиції також спрямовуються в модернізацію невиробничої інфраструктури – до цього напряму входять ремонт приміщень, доріг, дощової каналізації, покрівель тощо.

Окремий інвестиційний проєкт – запуск і розвиток нового виробництва в Ужгороді. Компанія створює в Закарпатті один із провідних центрів із виробництва інструментальних труб для автомобілів. Незабаром планується придбати ще один, уже третій прокатний стан.

Пресслужба нагадує, що новий об’єкт почав працювати в лютому поточного року і вже вийшов на обсяг виробництва близько 255 тис. метрів труб/місяць або понад 60 тонн. Основні клієнти – відомі світові автовиробники, зокрема Volkswagen, Audi, BMW, Chevrolet.

“Без інвестицій не буде розвитку. Тому ми знаходимо можливості для інвестування, незважаючи на складні умови роботи. Наприкінці року оцінимо весь обсяг робіт і плануватимемо на 2024 рік. Важливо не зупинятися і давати нашим клієнтам відповідний рівень якості та сервісу”, – наголосив генеральний директор “Сентравіса” Юрій Атанасов, якого цитує прес-служба.

“Сентравіс” заснований 2000 року, входить до десятки найбільших виробників безшовних нержавіючих труб у світі. Його основні виробничі потужності розташовані в Нікополі (Дніпропетровська обл.), 2023 року відкрилася філія компанії в Ужгороді.

На підприємстві працює понад 1400 осіб.

Географія поставок компанії перевищує 50 країн світу. Нині “Сентравіс” має офіси в США, Німеччині, Італії, Швейцарії, Польщі, Об’єднаних Арабських Еміратах. “Сентравіс” співпрацює з Benteler Automotive, Buhlmann Group, Webco – з різними компаніями на різних континентах.

Холдинг Centravis Ltd. створено на базі ЗАТ “Нікопольський завод нержавіючих труб”, сервісних і торгових компаній ТОВ “Виробничо-комерційне підприємство “ЮВІС”. Його акціонерами є члени сім’ї Атанасових. У власності Centravis Ltd. перебуває 100% акцій ПрАТ “Сентравіс Продакшн Юкрейн”.

,

Жидачівський ЦБК збільшив обсяг виробництва на 8%

Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат (ЖЦПК, Львівська обл.) у січні-серпні 2023 року випустив продукції на 359,5 млн грн, що на 7,8% більше, ніж за той самий період 2022 року.

Згідно зі статистичними даними, наданими агентству “Інтерфакс-Україна” асоціацією “УкрПапір”, у натуральному вираженні випуск гофротари збільшився на 18,8% – до 15,2 млн кв. м, тарного картону – на 24,8%, до 10,9 тис. тонн, паперу – на 7,4%, майже до 3 тис. тонн.

Зокрема, у серпні комбінат наростив випуск паперу і картону на 6,3% до серпня-2022 – майже до 2 тис. тонн, гофротари – зберіг на торішньому рівні, до 1,96 млн кв. м. Порівняно з липнем поточного року випуск паперу та картону зріс на 16,5%, гофротари майже не змінився.

ЖЦБК має потужності паперового виробництва (папір-основа для гофрування, картон-лайнер, папір для обкладинки) 43 тис. тонн на рік, картонного виробництва – 50 тис. тонн, гофрокартону і гофроупаковки – 120 млн кв. м, литої тари (лоток для 30 шт. яєць) – 72 млн шт. на рік.

Як повідомлялося з посиланням на дані асоціації, отримані від основних галузевих підприємств, загалом у січні-серпні 2023 року вони випустили 361,56 тис. тонн паперу та картону (на 10,2% більше), і 335,2 млн кв. м картонних ящиків (+18,3%).

Жидачівський ЦБК 2022 року випустив товарної продукції на 510,8 млн грн, що на 23,1% більше, ніж роком раніше, чистий прибуток зріс на 67,5% – до 41,76 млн грн.

,

Міжнародне агентство з ядерної енергії підтримало призначення Гроссі гендиректором ще на 4 роки

Генеральна конференція Міжнародного агентства з ядерної енергії (МАГАТЕ) 25 вересня підтримала призначення Рафаеля Гроссі генеральним директором агентства на наступні чотири роки, а саме з початку грудня 2023 року.

Згідно з рішенням ради на 67-й сесії генконференції у Відні, на конференції, зокрема, відзначили зусилля Гроссі щодо забезпечення ядерної безпеки в Україні.

“Для мене велика честь, що одностайним рішенням правління мене призначили на наступний термін на посаді, і я дуже вдячний за довіру, яку країни-члени продовжують чинити мені як голові цієї справді чудової організації”, – заявив Гроссі.

За його словами, “це відбувається в той час, коли ми стикаємося з багатьма серйозними викликами, і я повністю відданий тому, щоб продовжувати робити все, що в моїх силах, для виконання важливої місії МАГАТЕ на підтримку глобального миру та розвитку”.

Виробник “Рута” за 8 місяців удвічі наростив обсяг виробництва

Великий український виробник паперової продукції санітарно-гігієнічного призначення ТМ “Рута”, керуючою компанією якого є АТ “ВГП” (Луцьк), у січні-серпні 2023 року випустив продукції на 1 млрд 086,4 млн грн, що на 97,1% більше, ніж за той самий період 2022 року.

Згідно зі статистичними даними асоціації “УкрПапір”, наданими агентству “Інтерфакс-Україна”, у такий спосіб компанія ще трохи прискорила темп приросту обсягів виробництва в грошовому вираженні до аналогічного періоду минулого року: за сім місяців цей показник становив 96,7%, за шість – 95,7%.

У натуральних показниках, зокрема, виробництво туалетного паперу в рулончиках зросло в 1,5 раза, перевищивши 89 млн шт., що поки що залишається третім результатом у галузі після Київського картонно-паперового комбінату (165 млн шт.) і Кохавинської бумфабрики (90,4 млн шт.).

У портфелі брендів “ВГП” – серветки, туалетний папір, паперові носові хустинки, кухонні рушники під ТМ “Ruta”, “Ruta Selecta”, “Fesko”, “НосовичОк”, “Полотенечко”, “100% paper”, “Servetta”, “Ecolo”. Асортимент налічує понад 189 найменувань.

Як повідомлялося з посиланням на дані “Укрпапір”, 2022 року АТ “ВГП” випустило продукції на 977,61 млн грн – на 2,8% більше, ніж роком раніше. Водночас, за даними звіту компанії, у натуральному вираженні (в тоннах) обсяг виробництва скоротився на 27% через втрату частини ринків збуту з початком військової агресії РФ в Україні.

На експорт 2022 року було поставлено понад чверть обсягу реалізації. Папір-основу для виробництва продукції закуповували переважно у виробників із Туреччини та Румунії.

, ,

СК ARX запустила програму страхування авто “Залізний купол”

Страхова компанія ARX (Київ) представила нову страхову програму КАСКО “Залізний купол”, що покриває пошкодження або повну загибель авто від ракет, безпілотників і боєприпасів, уламків будівель, повідомляється в прес-релізі страховика.

За цією програмою страхуванню підлягають машини до 15 років, вартістю до 5 млн грн. Покриваються такі ризики як пошкодження або повна загибель ТЗ внаслідок прямого або опосередкованого впливу будь-яких видів ракет і БПЛА на умовно безпечній території України (згідно з чинним на дату настання події переліком Мінреінтеграції), або пошкодження від уламків у разі потрапляння в будівлі.

Франшиза становить 10% від страхової суми. Терміни страхування – три і шість місяців, а також один рік.

Страховий тариф залежить від терміну страхування: 3 місяці – 1%, 6 місяців – 1,5%, 1 рік – 2%.

При цьому програма є абсолютно автономним продуктом, придбати який можна без основного КАСКО в ARX або іншій страховій компанії. Огляд авто (з фотографуванням та відеофіксацією) можна зробити без візиту до офісу – онлайн, через мобільний додаток MyARX.

ARX щодня виплачує клієнтам сумарно близько 4,7 млн грн за страховими випадками.

За даними Національного банку України, за шість місяців 2023 року компанія займає перші позиції на українському ринку за всіма ключовими показниками.

СК “ARX” працює на страховому ринку 26 років. За даними компанії, є лідером страхування КАСКО 13-й рік поспіль. Посідала перше місце серед страховиків України за розміром чистих страхових премій і чистих страхових виплат за 2021 рік. Є частиною міжнародного страхового холдингу Fairfax Financial Holdings Limited (Канада).

, ,