Business news from Ukraine

ЗЕЛЕНСЬКИЙ НАГОЛОСИВ НА НЕОБХІДНОСТІ СПРИЯТИ РОЗРОБЦІ СУПУТНИКА “СІЧ-2-1”

Президент України Володимир Зеленський наголошує на важливості розробки космічного апарата дистанційного зондування Землі (ДЗЗ) “Січ-2-1”.

“Перший політ людини в космос був би неможливий без України. 60 років тому українські конструктори брали участь у створенні космічної програми. Зараз ми маємо сприяти розробці системи “Січ-2-1”, – написав Зеленський у своєму мікрлоблозі у Twitter у понеділок, у День космонавтики..

Як повідомляється на сайті глави держави, на нараді з питань розвитку космічної галузі України, яка відбулася в Національному центрі управління та випробувань космічних засобів (НЦУВКЗ) у понеділок, віце-прем’єр-міністр України – міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський розповів, що уряд затвердив постанову, яка розблокувала фінансування програми космічного апарата “Січ-2-1”, що дасть змогу завершити роботи поточного року й надалі здійснити запуск космічного апарата.

Зеленський, у свою чергу, нагадав, що Україна є однією з 13 країн-учасниць “клубу космічних держав”. За словами президента, в умовах військової агресії космічна галузь – це ключовий елемент національної безпеки та оборони України. “Україна має відновити лідерство та статус провідної аерокосмічної держави”, – наголосив він.

Перший віце-президент Національної академії наук України Володимир Горбулін відзначив високий рівень співпраці зі США в аерокосмічній галузі. “Ми вийшли з американцями на такий рівень співпраці, якого ніколи не було. Вони ніколи нікому не довіряли робити перший ступінь ракетоносія. Це визнання наших технологічних і технічних можливостей”, – зазначив він.

, ,

УРЯД СХВАЛИВ “УКРАВТОДОРУ” ДЕРЖГАРАНТІЇ НА 10 МЛРД ГРН

Уряд України затвердив надання в 2021 році Агентству автомобільних доріг України (“Укравтодор”) державних гарантій на 10 млрд грн і перелік проектів, на реалізацію яких можуть бути залучені кошти під ці гарантії.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів №327 від 2 квітня, оприлюдненою в п’ятницю, “Укравтодор” може залучати позики під ці держгарантії терміном до 15 років, а процентну ставку та інші їхні умови буде визначено в кредитному договорі або рішенні про емісію облігацій за погодженням із Мінфіном.

Цією самою постановою уряд затвердив нову редакцію паспорта Державної цільової економічної програми автодоріг загального користування держзначення на 2018-2022 роки. Згідно з нею, цього року бюджетне фінансування скоротиться до 56,81 млрд грн із 96,03 млрд грн минулого року, а наступного воно знизиться до 47,65 млрд грн.

Загальний обсяг фінансування цього року буде зменшено до 85,25 млрд грн з 115,73 млрд грн минулого року зі зростанням наступного року до 92,86 млрд грн за рахунок збільшення інших джерел фінансування, зокрема коштів інвесторів: до 39,02 млрд грн із 12,93 млрд грн минулого року та 24,04 млрд грн цього.

Кошти міжнародних фінансових організацій цього року скоротяться до 4,41 млрд грн із 6,77 млрд грн минулого року, але наступного частково відновляться – до 6,18 млрд грн.

Цього року видатки держбюджету на виконання боргових зобов’язань “Укравтодору” збільшаться до 14,76 млрд грн із 5,61 млрд грн минулого, але наступного скоротяться до 7,48 млрд грн.

Оновлена програма передбачає збільшення будівництва нових доріг цього року до 36,5 км і наступного до 194,8 км із 30,9 км минулого, а також зростання реконструкції доріг до 123,7 км цього року і 201,6 км наступного року з 49,5 км минулого. Решта припадає на капітальний і середній ремонт.

Як повідомлялося, уряд України в 2020 році надав “Укравтодору” держгарантії на 23,5 млрд грн. Зокрема, “Укравтодор” 28 квітня отримав держгарантію на 19,274 млрд грн, 18 грудня – на 1 млрд грн і 22 грудня на 2,25 млрд грн та 1 млрд грн.

Згідно з даними про загальну суму державного та гарантованого державою боргу за 2020 рік, “Укравтодор” розмістив 12-місячні облігації на суму 5,78 млрд грн у квітні минулого року, на 5,08 млрд грн – у червні та на 3,5 млрд грн – у листопаді. Сумарно від розміщення цього типу облігацій держагентство автодоріг залучило 14,36 млрд грн.

Окрім того, в серпні “Укравтодор” розмістив трирічні облігації на суму 2,87 млрд грн, а в листопаді – п’ятирічні на 2 млрд грн.

За даними “Укравтодору”, 12-місячні облігації викупив Укрексімбанк: на 5,782 млрд під 10,5% на один рік, 5,081 млрд під 9,99% на два роки і 2,872 млрд під 9,99% на три роки.

У грудні держагентство залучило 4,25 млрд від трьох держбанків: по 1 млрд грн від Укргазбанку та Укрексімбанку, а також 2,25 млрд від Ощадбанку.

Державне агентство автомобільних доріг України забезпечує реалізацію державної політики у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами.

З WINDROSE AIRLINES УКРАЇНСЬКІ МІСТА СТАЮТЬ БЛИЖЧИМИ

Українська авіакомпанія WINDROSE airlines об’єднала мережею внутрішніх авіаперевезень вже 9 міст України: Київ, Львів, Івано-Франківськ, Харків, Дніпро, Одесу, Херсон, Запоріжжя і Миколаїв. А в червні до карти польотів приєднаються Чернівці.

У Windrose airlines розклад продуманий до найменших деталей. Тричі на день з регіонів України літаки прямують до Києва, де аеропорт «Бориспіль» є хабом. Звідси пасажири можуть продовжити подорож до інших українських міст, скориставшись зручним стикуванням рейсів. Транзит займає до 1,5 годин.

Стабільність розкладу та регулярність рейсів – суттєва перевага програми внутрішніх перевезень Windrose. Пасажирів не збирають тижнями, підлаштовуючи дату вильоту під всі можливі міжнародні рейси інших авіакомпаній. Пасажири можуть не хвилюватися, що переліт скасують в останній момент, а наступний буде лише за тиждень. Рейси до кожного українського міста гарантовано відбуваються щодня.

Windrose airlines поповнила свій флот пасажирськими літаками ATR-72-600, які призначені саме для регіональних перевезень. Літаки комфортні та нові (найстаршому всього п’ять років). Наразі це наймолодший і найсучасніший флот України.

Windrose airlines не ставить за мету будь-що заповнити місця в літаку. Зваженими кроками українська авіакомпанія створює нову звичку — літати Україною. Щоб відчути переваги такої подорожі, варто вирушити в політ з Windrose airlines – адже сучасна людина має цінувати свій час та комфорт.

Ціни на квитки є досить прийнятними:

*при ранньому бронюванні ціна від 870 грн;

* середня ціна квитка приблизно 1500 грн;

* для пасажирів, які часто подорожують, є унікальна можливість придбання авіапроїзного.

WINDROSE авіалінії, які єднають!

УКРАЇНА ЕКСПОРТУВАЛА 36 МЛН ТОНН ЗЕРНОВИХ

Україна з початку 2020/2021 маркетингового року (МР, липень-червень) станом на 7 квітня 2021 року експортувала 36,07 млн тонн зернових і зернобобових, що на 22,8% менше, ніж на аналогічну дату попереднього МР.

За даними Інформаційно-аналітичного порталу АПК України, на сьогодні експортовано 14,46 млн тонн пшениці, 16,90 млн тонн кукурудзи, 4,11 млн тонн ячменю.

На зазначену дату також експортовано 97,4 тис. тонн борошна.

Згідно з даними Міністерства аграрної політики та продовольства, Україна у 2019/2020 МР експортувала 56,72 млн тонн зернових і зернобобових культур.

Як повідомлялося, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України в лютому спрогнозувало зниження експорту зернових і зернобобових у 2020/2021 МР на 20,5% порівняно з попереднім МР – до 45,4 млн тонн.

,

ВООЗ РОЗПОЧАЛА ПОСТАЧАННЯ В УКРАЇНУ 20 АПАРАТІВ ШВЛ

Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) розпочала постачання в Україну 20 апаратів штучної вентиляції легенів (ШВЛ), профінансованих Європейським Союзом.

Відповідно до прес-релізу представництва ЄС в Україні, обладнання в найближчі два тижні поставлять до Києва, Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Чернівецької, Тернопільської, Рівненської та Черкаської областей. Перший апарат уже передали Уманській міській лікарні (Черкаська обл.).

Загальна вартість обладнання, запасних частин і витратних матеріалів, а також послуг з інсталяції, навчання персоналу, забезпечення додаткової гарантії та профілактичного обслуговування становить EUR899 тис.

,

9 КВІТНЯ СТАРТУЮТЬ ПУСКОНАЛАГОДЖУВАЛЬНІ РОБОТИ НА СЛОВ’ЯНСЬКІЙ ТЕС

Компанія «Донбасенерго» повідомляє, що 9 квітня 2021 р. на Слов’янській ТЕС розпочинаються пусконалагоджувальні роботи — завершальний етап комплексного ремонту, який виконувався на 7-му енергоблоці станції.
Протягом найближчого тижня на підготовчому етапі буде виконана комплексна перевірка всіх елементів електроустаткування, триває підготовка до тестових пусків, експлуатаційного режиму та комплексного тестування.
Як ми вже повідомляли, причиною аварійного підвищення вібрації турбоустановки енергоблоку № 7, яке сталося 17 січня поточного року на СловТЕС, став обрив фрагмента бандажа замкового пакету робочих лопаток № 11 регулюючого ступеня циліндра високого тиску (ЦВТ) через ерозійно-абразивне зношування робочих лопаток у зоні їх спряження з бандажною полицею, на що вплинула наявність у цій зоні концентратора напруг.
У період виконання ремонтних робіт на 7-му енергоблоці було виконано розкриття циліндра високого тиску турбіни, на основі дефектації елементів циліндра проведено ремонт, заміну ротора високого тиску на резервний, заміну соплового апарата та діафрагм № 2−8.
Крім того, були розкриті циліндри низького тиску (ЦНТ), виконано ремонт вузлів і деталей проточної частини ЦНТ № 1, 2, 3, у тому числі діафрагми, напрямні лопатки діафрагм, робочі лопатки й бандажі всіх ступенів роторів низького тиску № 1, 2, 3 з піскоструменевим очищенням їх лопаткового апарата. Виконано заміну однієї обірваної із двох дефектних (пошкоджених поруч) робочих лопаток 43-го ступеня РНД-2.
Навіть після аварійної зупинки блоку № 7 СловТЕС «Донбасенерго» продовжувало підтримувати опалення в місті енергетиків Миколаївці — були включені в роботу котли першої черги, які працюють на суміші вугілля й газу, що завдало додаткових збитків компанії.

Довідково: станом на 01.04.2021 р. 60,86 % акцій ПАТ «Донбасенерго» належать Приватному акціонерному товариству «ЕНЕРГОІНВЕСТ ХОЛДИНГ», 25 % + 1 акція – державі в особі Фонду державного майна України.
ПАТ «Донбасенерго» об’єднує дві електростанції: Слов’янську та Старобешівську ТЕС (остання з 2014 р. розташована на не підконтрольній Україні території). З березня 2017 р. показники виробничої діяльності активів, розміщених на тимчасово окупованій території в Донецькій області, не включаються у зведену звітність «Донбасенерго» через втрату контролю над ними.
Сумарна встановлена потужність Слов’янської ТЕС становить 880 МВт.

,