Продажі вина і міцних алкогольних напоїв на аукціонах, проведених домом Sotheby’s у 2022 році, зросли на 14% порівняно з минулим роком і досягли рекордних $150 млн.
Кількість аукціонів із продажу алкоголю за рік збільшилася на третину, до 69, пише The Barron’s із посиланням на повідомлення компанії. Цього року Sotheby’s вперше провів аукціони на території Франції, виручивши загалом $42 млн. Раніше торги проводили тільки в Лондоні, Нью-Йорку та Гонконзі.
Азіатські аукціони алкогольних напоїв принесли компанії більше третини виручки, $54 млн. Покупці з Азії забезпечили 41% сукупних продажів у вартісному вираженні.
Колекційні вина, як і раніше, є основною категорією напоїв, що виставляються на аукціонах, – їхні продажі становили $121 млн. Тим часом міцний алкоголь також поступово набирає популярність – реалізація в цій категорії збільшилася на 15% і досягла $29 млн, головним чином за рахунок популярності віскі з тривалою витримкою.
Так, у жовтні пляшка 81 річного Macallan – найстарішого у світі віскі, яке коли-небудь виставляли на аукціоні – пішла з молотка за 300 тис. фунтів стерлінгів ($325,7 тис.). Однак це не найдорожчий алкогольний лот року: у травні ящик китайського лікеру Kweichow Moutai продали за $1,1 млн, а пляшку 55-річного віскі з найстарішого заводу Японії Yamazaki Distillery оцінили в $600 тис.
Серед винних аукціонів Sotheby’s особливе місце посів продаж 4,2 тис. пляшок вина з особистих льохів принца Роберта Люксембурзького на загальну суму $6 млн. Усі доходи від аукціону принц передав своєму благодійному фонду.
Київський інформаційно-аналітичний центр “Клуб Експертів” разом із колекціонером вінтажних напоїв Ігорем Магалясом проводить семінари-дегустації старовинних алкогольних напоїв і жертвує частину коштів на благодійність.