Міжнародна вертикально інтегрована трубно-колісна компанія (ТКК) “Інтерпайп” у 2022 році отримала $204,441 млн чистого прибутку, що в 2,2 раза перевищує показник попереднього року ($91,316 млн).
Згідно з річним звітом компанії, доподатковий прибуток за минулий рік становив $220,579 млн проти $110,907 млн за 2021 рік.
Виручка у 2022 році знизилася на 13,4% – до $981,330 млн з $1 млрд 132,9 млн роком раніше.
Водночас “Інтерпайп” за рік наростив вільні грошові кошти з $109,627 млн до $153,777 млн.
Як повідомлялося, “Інтерпайп” у 2022 році через війну скоротив показник EBITDA на 11% порівняно з попереднім роком – до $204 млн. Виробництво сталі у 2022 році знизилося на 39% – до 595 тис. тонн, труб – на 36%, до 393 тис. тонн, залізничної продукції – на 51%, до 84 тис. тонн.
Продажі продукції за звітний період знизилися на 37%, до 524 тис. тонн, зокрема труб – на 36%, до 384 тис. тонн, залізничної продукції – на 50%, до 87 тис. тонн. Дохід від реалізації продукції зменшився на 13%, до $981 млн, показник чистого левереджа залишився на сильному і стійкому рівні – 1.1х.
При цьому зазначалося, що 2022 рік був надзвичайно складним для компанії. Після широкомасштабного вторгнення російських військ наприкінці лютого керівництво “Інтерпайпу” ухвалило вимушене рішення зупинити всі виробничі потужності з міркувань безпеки співробітників. І тільки у квітні та травні було поступово відновлено виробництво на всіх підприємствах групи.
Однак досягти довоєнного рівня виробництва не вдалося, оскільки через блокаду чорноморських морських портів, бомбардування Росією транспортної інфраструктури та дефіцит пального “Інтерпайп” змушений був перебудувати логістичні ланцюги відвантаження готової продукції через порти Євросоюзу. Це призвело до зростання транспортних витрат у 2,5-3,5 раза залежно від маршруту.
У четвертому кварталі 2022 року Росія почала регулярно атакувати електроенергетичну інфраструктуру України, що призвело до кількох блекаутів на національному та регіональному рівнях. Унаслідок дефіциту електроенергії, який виник у країні, було введено жорсткі ліміти на її споживання для промислових споживачів, зокрема підприємств “Інтерпайпу”, що негативно позначилося на виробництві.
Генеральний директор “Інтерпайпу” Андрій Коротков зазначав, що в торішніх, дуже складних умовах, компанія зберегла трудовий колектив і промислові активи.
“На жаль, нам так і не вдалося повернутися до довоєнного рівня виробництва готової продукції. Водночас ми розраховуємо дещо поліпшити виробничі результати у 2023 році, зокрема завдяки продовженню скасування всіх квот і мит на українські товари з боку США та ЄС. Крім того, “Інтерпайп” залишається сумлінним і надійним партнером перед своїми кредиторами та інвесторами. Компанія продовжує здійснювати обслуговування і погашення за кредитними зобов’язаннями в повному обсязі з початку повномасштабного вторгнення”, – пояснював гендиректор.
“Інтерпайп” – українська промислова компанія, виробник безшовних труб і залізничних коліс. Продукцію компанії поставляють у понад 80 країн світу через мережу торговельних офісів, розміщених на ключових ринках Близького Сходу, Північної Америки та Європи. У 2022 році “Інтерпайп” реалізував 384 тис. тонн трубної продукції та 87 тис. тонн залізничної продукції. Продаж залізничних продуктів здійснюється під брендом KLW.
В “Інтерпайпі” працюють 10 тис. співробітників. У 2022 році компанія перерахувала до бюджетів усіх рівнів 2,8 млрд грн.
У структурі компанії п’ять промислових активів: “Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод (НТЗ)”, “Інтерпайп Новомосковський трубний завод (НМТЗ)”, “Інтерпайп Ніко-Тьюб”, “Дніпропетровський Втормет” і електросталеплавильний комплекс “Дніпросталь” під брендом “Інтерпайп Сталь”.
Кінцевим власником Interpipe Limited є український бізнесмен Віктор Пінчук і члени його сім’ї.