2 лютого в Києві відбулась щорічна, восьма за рахунком, Всеукраїнська конференція «Big Trade-Marketing Show-2023: New Reality – New Possibilities», яка стала головною подією року для вітчизняних трейд-маркетологів.
Це єдиний в Україні спеціалізований захід для фахівців у сфері трейд-маркетингу та суміжних галузей. На зустрічі зібралися понад 380 топ-маркетологів, керівників маркетингу та продажів, трейд-маркетингу, бренд-менеджменту, керівників програм лояльності ритейлерів і постачальників. Були присутні також мерчандайзингові агентства, розробники IT рішень для ритейлу, постачальники обладнання тощо. Учасники конференції зібралися, щоб обговорити тренди та тенденції розвитку трейд-маркетингу, скласти план з удосконалення роботи власних маркетингових перейняти успішний досвід колег, отримати практичні кейси та рекомендації найкращих маркетологів України, поринути в атмосферу висококонцентрованого креативного нетворкінгу, придбати нових партнерів, провести переговори та обговорити найпотужніші колаборації з учасниками заходу.
Організатором конференції виступила В2В медіа-група TradeMasterGroup.
Розподіл учасників за сферами діяльності виглядав так: Виробники — 52%, Ритейлери — 18%, Рішення для бізнесу — 17%, Дистриб’ютори — 12%, ЗМІ — 1%
Розподіл аудиторії за рівнем менеджменту виглядав наступним чином: Власник – 1%
Директор з маркетингу – 15%, Трейд маркетинг менеджер – 25%, Директор з продажів – 4%, Керівник відділу КатМен – 3%, Керівник відділу трейд-маркетингу 14%, Керівник з продажу – 6%, Керівник з розвитку – 5%, Комерційний директор – 5%, СЕО/Директор – 9%, Менеджер з продажів – 4%
Партнерами конференції стали компанії:
Офіційний партер, Партнер з диджитал-маркетингу Promodo
Партнер з лояльності – Art Nation Loyalty
Аутсорсинговий Партнер – АДЕЛІНА АУТСОРСИНГ
UX/UI Партнер – Турум-Бурум
Офіційний Партнер з безпеки – SHERIFF
Партнер POLT agency
Технологічний партнер – Listex
Партнер кава- брейків – Liberti
Водний Партнер – ТМ Крайна
Трансформаційний Партнер – EALC
Партнер CRM рішень Creatio
Конференція проходила у двох тематичних залах, між якими учасники могли вільно пересуватися відповідно до своїх вподобань..
Сесію в першому залі під назвою «Tradepulse Exchange: Відкриваючи нові горизонти трейд-маркетингу харчової галузі» відкрив модератор Сергій Мицик, комерційний директор КФ «Десна», який виступив з привітальним словом до учасників.
Відкрила серію виступів Катерина Калюжна, Senior Research Executive, Brand Guidance Kantar Ukraine. Вона презентувала дослідження на тему «Як змінилася поведінка споживачів та як вибудовувати із ними комунікацію в умовах великої трансформації суспільства».
Спікерка зазначила, що через високу інфляцію 52% покупців вдаються до різних тактик економії та споживчих обмежень. Це означає, що бренди повинні пристосовуватись до постійних змін швидко та із урахуванням запитів аудиторії. Споживачі по всьому світу, а в Україні навіть більше, стали дуже чутливими до позиції брендів, їх комунікації та маркетингових активностей.
Надія Бігун, заступниця міністра економіки України, виступила з доповіддю «Як українським компаніям стати постачальниками державних закупівель?»
Спікерка розповіла про зміни, які відбулися в електронній системі закупівель Prozorro під час воєнного стану. Зокрема, скорочено процедуру закупівлі, тендер може відбутися навіть з однією пропозицією, а на виправлення майже всіх помилок надається 24 години. Також з весни 2023 р. до системи повернулися незбройні оборонні закупівлі, завдяки яким лише за пів року Міноборони вдалося заощадити 8 млрд грн або 16% бюджету.
Наступна доповідачка, Ірина Громова, директорка з маркетингу в Art National Loyality, познайомила учасників конференції з презентацією «Як гейміфікація змінює ритейл: ідеї для маркетингових стратегій майбутнього».
Спікерка зазначила, що гейміфікація наразі є одним із головних трендів у кампаніях лояльності, поряд з мобільними іграми, фіджитал товарами та партнерством. Наразі на українському ринку налічується понад 5 млн гйемерів, і залучення гейміфікації до маркетингової стратегії призводить до зростання замученості клієнтів (+47%), лояльності до бренду (+22%) і впізнаваності бренду на ринку (+15%).
Аліна Євзютина, маркетолог компанії Listex, розповіла про «Ефективне управління даними про товари: ключ до оптимізації бізнес-процесів».
Спікерка презентувала технологічне рішення Listex, яке забезпечує управління тол оновлення в режимі non-stop даними про товари.
За словами Аліни, Listex надає ритейлерам можливість значно покращити якість та точність інформації про товари. Це створює конкурентну перевагу на ринку, оскільки споживачі все більше цінують точну та актуальну інформацію про товари. Продукт буде корисний і для фахівців з логістики, оскільки точні характеристики товарів допомагають оптимізувати управління запасами та логістичним центрами. Це може включати в себе ефективну доставку, планування постачань, та мінімізацію витрат через неактуальні дані про товари. Зрештою, завдяки якісному фотоконтенту та текстовому наповненню, Listex допомагає підвищити якість рекламних матеріалів.
Аліна Кондратенко, керівниця групи бренд-маркетинг напряму «Снекінг» компанії МХП, презентувала кейс «Ритейлер і виробник: як грати в одній команді з користю для споживача».
Спікерка розповіла про зростання популярності у споживачів напівготової та готової їжі. Зокрема, потужно зростає сегмент замороженої продукції (наприклад продажі готової замороженої піци зросли з 18 тис. у вересні 2022 р. до 200 тис. у вересні 2023 р.).
Аліна Кондратенко навела статистику зростання покупок у відповідній лінійці МХП та розповіла про переваги партнерства з провідним українським виробником готової або доопрацьованої м’ясної продукції.
Ксенія Михайленко, Media Director у Promodo, виступила з темою «Бренди чи знижки? Або як не потонути в промоспіралі».
Спікерка зазначила, що виробники вкладають мільярди гривень у промоакції, які пропонують покупцям продукт за нижчою ціною. Через це продукти ризикують бути втягнутими в цінову конкуренцію з товарами від конкурентів і в очах покупців не матимуть іншої переваги окрім низької ціни. Таким чином, споживач легко замінить його іншим товаром – більш дешевим.
Продовжила сесію Анна Луганська, директорка з маркетингу у VARUS. Її виступ мав назву «Клієнтокохання: як цінності клієнтів об’єднати з цінностями компанії»
Спікерка розповіла про одну з цінностей торгівельної мережі VARUS — клієнтокохання. Клієнтокохання — це проєкт, який мають на меті закохати персонал у клієнтів, а клієнтів — у магазини мережі.
Юлія Кизима, Head of PM & CE Department в Adelina Call Center & BPO, виступила з темою «Як працювати зі зворотнім зв’язком клієнтів?».
Спікерка наголосила, що рівень довіри клієнта зростає, якщо компанія цікавиться думкою і запитує зворотний зв’язок. Вона розповіла про способи отримання зворотнього зв’язку — телефонні дзвінки, чат-боти, месенджери, соцмережі тощо.
Альона Муріна, маркетинг директорка у Winetime, презентувала доповідь «Бізнес, як стосунки: особливий підхід до розвитку клієнт сервісу».
Спікерка навела Формулу успішного клієнтського досвіду. Її складовими є атмосфера (команда, сервіс, комунікація, інтер’єр, музика), унікальний асортимент і найвища якість продукції.
Сергій Полтавський, засновник агенції Polt, розповів, Чим корисний TikTok і які його сильні сторони у 2024?
Після короткого огляду платформи TikTok та алгоритмів її роботи, спікер розповів, що його аудиторія в Україні налічує 15,7 млн користувачів. Він також навів розподіл аудиторії за типами користувачів і аналіз контенту за напрямками — гумор, життя, тварини, мода і краса.
Виступ Дмитра Кукурузи, Chief Executive Officer ТОВ «Турум-бурум», мав назву «Інтерфейс, як складова growth стратегії».
Спікер розповів, що майбутнє — за оцифруванням клієнтського досвіду та оптимізацією інтерфейсів. З огляду на це, важливим є визначити, хто має відповідати з інтерфейсом. Це — growth менеджер, фахівець, який працює на перетині відділів компанії для розробки та реалізації ініціатив з розвитку.
Фатіма Тисячник, директорка з маркетингу компанії Delta Food, презентувала практичний кейс «Персоналізація та розвиток клієнтського сервісу в дистрибуції».
Спікерка розповіла про впровадження online системи для партнерів з дистрибуції – «Електронного кабінету клієнта». Система дозволяє швидко та просто робити замовлення дистриб’юторам як на продукцію ТМ Гуляй-поле, так і на інші позиції компанії.
Проте, головна ідея, яка лягла в основу цього клієнтського сервісу, — створення персоналізованого кабінету партнеру з відображенням аналітики продажів та трейд-маркетингових активностей і можливістю формування замовлень на базі рекомендаційного алгоритму.
Юлія Корань, керівниця відділу маркетингу з ТОВ «Галіція-Трейд», виступила з доповіддю «Адаптація маркетингових стратегій нових брендів у реаліях 2023-2024 років: від емоційних інсайтів до альтернативних рекламних підходів».
Спікерка розповіла про вивід на ринок нового бренду соків «Світанок» та розробку маркетингової стратегії для його просування в умовах обмеженого бюджету. Серед інновацій, які були використані при цьому, варто відзначити неочевидні канали комунікації з клієнтами, «дитячий» дизайн, інфлюенс-маркетинг без очевидної прямої реклами тощо.
Марія Бабко, керівниця департаменту маркетингу в Suziria Distribution, розповіла про «Партнерство у зростанні: як наші бізнес-рішення зрощують клієнтів та формують ринок».
Спікерка презентувала готове бізнес-рішення для клієнтів: відкриття власного зоомагазину з асортиментом від найбільшого постачальника зоотоварів.
Марія навела 5 важливих порад, які сприятимуть зростанню власного бізнесу.
Анна Пилипенко, Marketing Director Komo, Kaniv, Cheese Club, виступила з доповіддю «Яскраві інновації у темні часи. історія успіху новинок на полиці».
Спікерка навела практичний кейс зміни дизайну упаковки та стратегії просування лінійки сирів ТМ Комо, а також виводу на ринок нової категорії дитячих сирів. Маркетингова стратегія була націлена на зміни в житті українських жінок, як головної аудиторії бренду.
За словами Анни Пилипенко, це призвело до зростання частки на ринку твердих сирів України на 5%.
Максим Белов, маркетинг-директор мережі супермаркетів NOVUS, виступив із темою «Перезавантаження під час війни. Еволюція позиціонування – від довіри до любові – кейс Novus».
Спікер розповів про особливості маркетингу під час війни, які полягають в створенні або приєднанні до великих кампаній з допомоги ЗСУ та гуманітарних ініціатив. Одночасно компанія запускала й власні актуальні проекти, завдяки яким покупець відчував себе залученим до спільної справи розбудови обороноздатності держави. Серед інших прикладів – колаборація з партнерськими проектами та участь у ситуативних активностях.
Сесію в залі «Marketmagnet Fusion: Інновації та стратегії трейд-маркетингу в Nonfood сфері» розпочав модератор Андрій Кларус зі вступним словом до учасників конференції.
Дар’я Смерічевська, начальниця відділу трейд-маркетингу інтернет-магазину EVA.ua, ТОВ «Руш», презентувала доповідь «Ефективні нецінові промо. Нестандартні альтернативи знижкам».
Спікерка зазначила, що знижки мають лише короткостроковий ефект, який не переважає негативні наслідки — падіння прибутковості і формування в клієнтів залежності від знижок.
Кристина Башлій, директорка з маркетингу в SOVA, розповіла про «Колаборації та стратегічні партнерства: ключ до успіху у трейд-маркетингу».
Спікерка розповіла, для чого необхідні колаборації. Вони дозволяють охопити нову аудиторію, розширити асортимент для лояльних клієнтів, створити унікальний продукт і організувати інфопривід.
Юлія Дробишева, директорка з маркетингу в «Агромат», виступила з доповіддю «Нове у digital-маркетингу: інструменти, метрики, інсайти».
Спікерка надала портрет українського користувача Інтернету: за її словами, Україна увійшла до топ-20 країн з найдешевшим мобільним Інтернетом, це сприяло тому, що понад 90% українців вважають Інтернет соціальною нормою. Вітчизняні користувачі найбільше користуються платформами Facebook, TikTok і YouTube, а для доступ до мережі використовують зазвичай смартфон.
Олена Шишко, Head of Sales Creatio, презентувала «Стратегію застосування No-code інструментів для досягнення кращих показників бізнесу».
Спікерка презентувала No-code платформу Creatio для автоматизації процесів та CRM з максимальним рівнем свободи. На платформі кожен додаток складається з готових до використання компонентів і блоків, за допомогою яких можна зібрати потрібну програму.
Анастасія Макова, директорка з маркетингу бізнес-напряму товарів для дому Україна та Єкспорт Схід в корпорації «Біосфера», представила виступ на тему «Лідерство у трейд-маркетингу: вплив індустрії та ключові стратегії».
Спікерка розповіла про маркетингові стратегії, які призвели до зростання продажів бренду «Фрекен БОК» у 2023 р. у всіх ключових гравцях на ринку ритейлу України.
Після стагнації у січні-травні бренд почав стрімко зростати і станом на січень-листопад 2023 «Біосфера» на 51% перевершили свого основного конкурента «Мелочи Жизни».
Наприкінці доповіді Анастасія розповіла, як компанія протидіяла ребрендингу свого головного конкурента, що призвело до ще більшого посилення позицій ТМ «Фрекен БОК».
Олег Нікольський, маркетинг директор мережі «Фокстрот», розповів про «Роль маркетингових шестерень у двигуні компанії: основний дашборд маркетолога».
Спікер розповів, як впливають маркетологи на загальний успіх компанії та як розуміння спільної справи впливає на мотивацію департаменту маркетингу.
Олег познайомив аудиторію з нетиповим підходом до основних показників маркетингу, і навів приклади розрахунків, які показують, як чистий прибуток компанії залежить від тих чи інших маркетингових активностей.
Ігор Дідок, директор з маркетингу медичної лабораторії ДІЛА, виступив із темою «Стратегія і тактика. як змінилась роль маркетингу у бізнесі в умовах воєнної економіки».
Спікер розповів, що після початку повномасштабного вторгнення діяльність українських компаній була зосереджена на тотальній економії, скороченні маркетингового бюджету, зменшенні активностей у медіа-полі та збільшенні практичних дій для утримання продажів. Натомість, компанія ДІЛА стала орієнтуватися на розвиток бренду та збільшенні частки на ринку.
Завершив сесію виступів Максим Незвієцький, віцедиректор з маркетингу мережі мультимаркетів «Аврора». Він презентував кейс «Як створювати лояльність покупців?»
Спікер розповів про впровадження «Авророю» нових акцій лояльності та каналів комунікації з клієнтами, серед яких — ТікTок челенджи, POSM матеріали, Digital майданчики, проєкти з гейміфікації, залучення лідерів думок тощо.
За словами Максима Незвієцього, впровадження цих активностей дозволило не лише збільшити прибутки компанії, але й долучити клієнтів до збирання донатів на ЗСУ та участі в низці благодійних проектів.
Компанія TradeMasterGroup ініціювалаа першу Національну премію Big Trade-Marketing Award-2024
Місія премії полягає в просуванні та визнанні креативних трейд-маркетингових стратегій та їхніх авторів, стимулюючи інноваційні підходи та покращувати стандарти у цій сфері для сприяння загального розвитку маркетингової індустрії.
Переможці
B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає учасників конференції з набутими знаннями і новими знайомствами.
Ми завжди раді бачити вас на наших наступних конференціях!
ЗМІ, які підтримують захід: Marketer, Depo, Dsnews.ua, Interfax, Delo.ua, Worldexpo, Ukrpres.info, Postfactum, Open4business, 44.ua, Mind.ua, Fixygen, Agrostory, Перший Бізнесовий biz, Igate, The page Успіх in UA
Інтерфакс-Україна – інформаційний партнер