Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

АГРОХОЛДИНГ “МХП” У I КВ. 2021 СКОРОТИВ ПРОДАЖІ КУРЯЧОГО М’ЯСА НА ВНУТРІШНЬОМУ РИНКУ НА 5%

16 Квітня , 2021  

Агрохолдинг “МХП” у січні-березні 2021 року реалізував 154,37 тис. тонн курячого м’яса, що на 2% менше, ніж за аналогічний період 2020 року, через зниження обсягів продажу на внутрішньому ринку на 5% – до 72,11 тис. тонн.

“З метою пом’якшення несприятливого впливу (тимчасових обмежень експорту до ЄС через пташиний грип – ІФ) на діяльність і прибутковість “МХП” керівництво компанії вирішило збільшити виробництво маленької тушки та експорт на ринок країн Близького Сходу (вибірка зросла з 25% у першому кварталі 2020 року (39%) до 56% у першому кварталі 2021 року)”, – повідомив агрохолдинг у звіті на Лондонській фондовій біржі в четвер.

“МХП” зазначає, що експорт до ЄС було відновлено наприкінці березня після укладення договору про зонування між Україною та ЄС, а всі виробничі потужності птахівництва агрохолдингу продовжували працювати на повну потужність.

Як зазначено, попри обмеження, в першому кварталі 2021 року експорт курятини навіть дещо зріс – на 0,3%, до 82,26 тис. тонн, зокрема обсяги продажу до країни Близького Сходу – на 73% (переважно завдяки збільшенню обсягів продажу до Саудівської Аравії). Зокрема, частка Близького Сходу в експортному продажі збільшилася до 54% із 31% роком раніше, тоді як частка СНД знизилася до 23% з 28%, Африки – до 15% з 20%, ЄС – до 6% з 15%.

“МХП” уточнює, що експорт дрібної тушки порівняно з попереднім роком зріс більш ніж у 3,5 раза (до країн Близького Сходу), тоді як експорт філе знизився більш ніж удвічі через значне зменшення обсягів продажу в ЄС, де нагромаджено великі запаси на складах, а експорт курячої чверті впав на 25%.

У повідомленні зазначено, що середня ціна продажу курятини в першому кварталі цього року була на 1% нижчою, ніж у першому кварталі минулого року, – $1,36 за кг (без ПДВ). При цьому в Україні вона зросла на 15% – до $1,48 за кг, тоді як на експорт – знизилася на 13%, до $1,26 за кг

Подорожчання продукції на внутрішньому ринку “МХП” пояснює зростанням цін на зерно і корми, а зниження цін на зовнішніх ринках – зміною продуктового міксу та географії експортного продажу.

Частка експортного продажу від загального виробництва в першому кварталі 2021 року становила близько 53% проти 52% у січні-березні 2020 року.

Окрім цього, “МХП” повідомляє, що обсяги продажу соняшникової олії в першому кварталі 2021 року знизилися на 31% порівняно з аналогічним періодом 2020 року – до 55,96 тис. тонн у зв’язку із скороченням обсягів її виробництва. При цьому обсяги експортного продажу соєвої олії збільшилися на 4% – до 11,15 тис. тонн.

“Компанія розглядає експорт олій як один із “природних методів хеджування”, який акумулює додаткові доходи в твердій валюті та захищає від волатильності місцевої валюти”, – зазначив агрохолдинг у звіті.

“МХП” засіяв 60,5 тис. га озимими, з яких близько 60% – озимою пшеницею, 36% – озимим рапсом. Наразі всі культури перебувають у доброму стані.

Агрохолдинг планує в 2021 році зібрати урожай з 355 тис. га. На час оприлюднення звіту весняна посівна вже триває.

Крім того, повідомляється, що обсяги продажу “МХП” ковбас і готової м’ясної продукції в Україні в січні-березні 2021 року скоротилися на 3% порівняно з аналогічним періодом 2020 року – до 7,60 тис. тонн. При цьому середня ціна на цю продукцію зросла на 10% – до 75,6 грн за 1 кг без урахування ПДВ. Обсяг продажу напівфабрикатів за перший квартал збільшився на 4% – до 4,18 тис. тон, середня ціна на них зросла на 7% – до 43,03 грн за 1 кг без урахування ПДВ.

На розташованих в Євросоюзі птахофабриках агрохолдингу виробництво м’яса птиці та індички за перші три місяці року зросло на 3% – до 24,66 тис. тонн, обсяги продажу птиці становили 16,04 тис. тонн. Ціни на продукцію знизилися на 3% – до EUR2,48/кг.

За даними “МХП”, за січень-березень 2021 року його активи в ЄС виробили на 9% більше продуктів м’ясопереробки (включно з ковбасними виробами та напівфабрикатами) порівняно з аналогічним періодом 2020 року – 9,39 тис. тонн, обсяги їх продажу сягнули 9,15 тис. тонн. Середні ціни були на рівні EUR2,71/кг (у січні-березні 2020 року – EUR2,75/кг).

“Маючи хороші довгострокові відносини з банками, ми заздалегідь підтвердили ліміти на фінансування в кількох банках”, – уточнюють в агрохолдингу.

“МХП” – найбільший виробник курятини в Україні. Виробляє також зернові, соняшникову олію, продукти м’ясопереробки. На європейський ринок агрохолдинг постачає охолоджені півтуші курей, які переробляють, зокрема, на його підприємствах у Нідерландах і Словаччині. У лютому 2019 року МХП завершив операцію з придбання словенської компанії Perutnina Ptuj.

Агрохолдинг у 2020 році отримав чистий збиток у розмірі $133 млн проти чистого прибутку $215 млн у 2019 році, переважно через курсові збитки в розмірі $204 млн, зумовлені річним послабленням гривні на 16%.

Виручка компанії в 2020 році скоротилася на 7% – до $1,91 млрд. Її скоригована EBITDA і операційний прибуток знизилися на 7%, відповідно до $395 млн і $201 млн, а рентабельність продажу (EBITDA margin) збереглася на рівні 2019 року – 21%.

Засновником і мажоритарним акціонером “МХП” є український бізнесмен Юрій Косюк.

,