Маестро Hotel Management, керуюча компанія, що спеціалізується на управлінні готельними комплексами преміум-класу, нещодавно зіткнулася з викликом, знайомим багатьом бізнесам — чорним PR.
Чорний PR — це відомий всім інструмент, націлений на усунення конкурента нечесними методами, шляхом погіршення репутації. Чорний піар часто використовують, щоб вижити конкурента з ринку або перешкодити виходу на ринок, що цікавить. Ця історія про те, як компанія зіткнулася з чорним PR і які кроки вона вжила, щоб захистити свою репутацію та відновити справедливість, здобувши перемогу над наклепниками.
Початок PR кампанії проти Maestro Hotel Management
Протягом двох тижнів конкуренти опублікували дві негативні статті у шести платних виданнях, використовуючи відверту вигадку та неправдиві звинувачення з метою пошкодити репутацію Maestro Hotel Management. Конкурент обрав гучну та скандальну назву, щоб напевно привернути увагу — «Афера на березі моря». Статті фокусувалися на стратегічних цілях компанії та поширювались у тих регіонах, де працює Maestro. Все це переслідувало одну мету — завдати репутаційної шкоди та перекреслити шлях компанії на новий ринок.
Компанія не забарилася з реакцією. Maestro надіслали виданням претензії з вимогою видалити неправдиву інформацію.
«На жаль, є ресурси, які не дотримуються інформаційної гігієни та їх не цікавить достовірність фактів. Вони не вимагають від замовника жодних підтверджень і не перевіряють дані самостійно, хоча спростувати наклеп досить легко за допомогою відкритих реєстрів юридичних осіб. Розцінки за розміщення варіюються від 500 до 1000 євро. Існують навіть окремі прайси на скандальні статті. Відповідно, розмістити замовний матеріал може будь-хто і на кого завгодно — достатньо мати необхідну суму. І нічого з таким станом речей зробити неможливо». — розповів редакції СЕО Maestro Hotel Management Едуард Режинський.
Зі свого боку Maestro звернулася до правових методів, подавши адвокатські запити на вилучення недостовірних матеріалів.
Розгортання кампанії
Конкуренти не обмежилися лише публікаціями у ЗМІ та розширили кампанію з чорного піару на інші інформаційні майданчики.
Вибір інструменту для швидкого розповсюдження інформації, безперечно, чудовий — телеграм-канали мають неймовірно широку аудиторію. У публікаціях, очікувано, була закрита можливість коментувати допис, щоб не компанія не мала можливості захиститись.
Знов таки конкурентом було обрано ресурси з регіонів, які входять до сфери інтересів Maestro Hotel Management. Звернення до адміністрацій каналів принесла різні результати: від швидкої згоди вилучити наклеп до вимагання грошей за видалення.
На цьому етапі конфлікту, до різних груп, що об’єднують професіоналів галузі, було додано анонімні профілі. Вони розповсюджували посилання на негативні статті, супроводжуючи їх риторичними запитаннями на кшталт: «Як ви вважаєте, чи може це вплинути на ринок?». Такі дії мали мету привернути увагу до наклепницького контенту, тим самим ставлячи під сумнів репутацію компанії.
Представники компанії спростовували наклеп де мали змогу, але там де вони були відсутні у дискусії, конкурентам вдавалося створити негативний імідж Maestro в очах спільноти.
Однак, завдяки високому рівню забезпечення інформаційної безпеки в Maestro Hotel Management, ці спроби були швидко нейтралізовані. Цей інцидент не спричинив критичних наслідків для діяльності компанії, але виявився важливим досвідом у сфері кіберзахисту.
Від анонімних джерел почали надходити попередження про можливі негативні наслідки для тих, хто вирішить підтримувати співпрацю з Maestro Hotel Management. Такі дії могли б поставити під загрозу стабільність та довіру у партнерських відносинах, проте, завдяки незаперечній репутації компанії та прозорості у веденні бізнесу, спроби дестабілізації зазнали невдачі.
Для команди подібні атаки стали абсолютно неочікуваними і викликали обурення через свою безпідставність та цинічність. У відповідь на це керівництво Maestro Hotel Management провело серію інформаційно-роз’яснювальних зустрічей для співробітників, метою яких було не лише зняти зайву напругу, але й зміцнити внутрішній дух та згуртованість колективу. Ці дії допомогли зберегти позитивний моральний дух серед співробітників і підтвердили високий рівень корпоративної культури в Maestro Hotel Management.
Підсумки боротьби з чорним PR
Боротьба з чорним PR підтвердила, що найкращою стратегією залишається чесність та прозорість. Для протидії кампанії конкурентів Maestro Hotel Management задіяли два ключових підходи.
Завдяки активній позиції Maestro Hotel Management та застосуванню легітимних юридичних інструментів протидії чорному PR, компанії вдалося нейтралізувати всі спроби дискредитації — всі неправдиві публікації були видалені. Maestro вирішили утриматися від заходів у відповідь, вибравши стратегію дотримання принципів чесної конкуренції, вважаючи, що досконалість у веденні бізнесу є найкращою стратегією.
Досвід Maestro може стати корисним не лише для галузевих представників, а й для широкого бізнес-співтовариства, підкреслюючи важливість репутаційного менеджменту, як безкінечного процесу в умовах конкурентного ринку.