Business news from Ukraine

ФДМ виставив на приватизацію Шабалинівський спиртзавод

Фонд державного майна (ФДМ) України виставив на приватизацію Шабалинівський спиртовий завод у Чернігівській області.

«Цей об’єкт – перспективний браунфілд, який очікує свого інвестора для відновлення. Приватизація заводу відкриває можливості для розвитку промислового майданчика з уже наявною інфраструктурою”, – повідомив голова ФДМ Віталій Коваль у Telegram.

Згідно з повідомленням, завод розташований у селі Іванівка Ніжинського району, поруч з озером та автодорогами М-02 і Т-2523.

До складу єдиного майнового комплексу входять 51 об’єкт нерухомого майна (12,312 тис. кв. м), дві земельні ділянки площею 56,46 га, три автомобілі та 250 одиниць рухомого майна (обладнання, меблі тощо).

Новий власник зобов’язаний погасити наявну заборгованість підприємства із зарплати в розмірі 552 тис. грн і перед бюджетом – 21,17 млн грн. Умови продажу передбачають збереження робочих місць протягом шести місяців.

Стартова ціна лота – 959,1 тис. грн (без ПДВ).

Онлайн-аукціон відбудеться 16 травня в системі «Прозорро.Продажі». Прийом пропозицій – до 15 травня включно.

«Приватизація ДП “Шабалинівський спиртовий завод” – шанс для інвестора реалізувати свої бізнес-ідеї на базі наявних виробничих потужностей та інфраструктури. Новий власник зможе диверсифікувати напрямки діяльності та створити додану вартість”, – упевнений голова ФДМ.

За інформацією Фонду, спиртзаводи – одні з найпопулярніших активів малої приватизації. З вересня 2022 року ФДМ продав 14 спиртзаводів і залучив 965 млн грн до держбюджету – у середньому вартість кожного об’єкта на аукціоні зростала втричі.

ФДМ планував 2023 року повністю завершити приватизацію підприємств спиртової галузі, для чого планувалося провести онлайн-аукціони з продажу 26 спиртзаводів по всій країні. Однак низка з них не відбулися.

, ,

Ринок нових авто в Україні зріс на 13% – «Укравтопром»

Реєстрації нових комерційних автомобілів (вантажні та спеціальні) у квітні 2024 року зросли на 13% порівняно з тим самим місяцем 2023 року – до 1049 од., що, однак, на 1% (або на 7 авто) менше, ніж у березні поточного року, повідомляє «Укравтопром» у Телеграм-каналі.

Згідно з повідомленням, до ТОП-5 марок ринку нових комерційних автомобілів минулого місяця увійшли: Renault – 257 од.; Scania – 107 од.; Volkswagen – 89 од.; Peugeot – 74 од. і Fiat – 54 од.

Як повідомлялося з посиланням на дані «Укравтопрому», у квітні 2023 року в Україні було продано 931 вантажних і спецавто проти 321 за той самий місяць 2022 року. П’ятірку лідерів сформували Renault (289 од.), Mercedes-Benz (69 од.), Citroen (64), Peugeot (62) і Volkswagen (61).

За даними асоціації, загалом у січні-квітні 2024 року, український парк вантажних і спецавтомобілів поповнили майже 3,913 тис. нових машин, що на 24% більше, ніж за аналогічний період 2023 року.

Водночас раніше інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting, аналізуючи сегмент вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни, зазначила на своєму сайті, що у квітні поновилося зростання цього сегменту на 18% до квітня-2023 – до 400 од., що дало змогу переламати і тренд за підсумками 4 місяців на користь невеликого (+2%) приросту вантажного ринку.

При цьому квітневий результат зумовлений насамперед зростанням продажів важких вантажівок (масою понад 16 т) на 18,3% або на 50 машин.

Лідером у цьому сегменті стала Scania з часткою 25%, другим – MAN з показником 9,5%, а на третє місце вийшли автомобілі Isuzu, яких багато постачали як допомогу.

За даними групи, у квітні нарощували продажі Iveco, DAF, Ford Trucks, зростали відвантаження спецтехніки на шасі JAC, Foton, Dayun, Howo, постачали за гуманітарною допомогою автокрани та екскаватори.

«Таким чином, масштабна допомога з боку ЄС та інших країн, а також великий контракт, за яким постачав вантажівки “Сканія Україна”, – все це дало збільшення операцій на ринку у квітні», – констатують експерти.

Як повідомлялося, 2023 року, за даними «Укравтопрому», реєстрації в Україні нових комерційних автомобілів зросли на 65% до 2022 року – до 11,3 тис. од. При цьому сегмент вантажівок понад 3,5 т, за даними AUTO-Consulting, зріс на 56,5% – до 4853 од.

,

«ГарПок» сплатив ВДЕ-генерації 4,3 млрд грн боргу

Державне підприємство «Гарантований покупець» сплатило 4,3 млрд грн виробникам зеленої електроенергії за придбаний ресурс кількох місяців 2023 року після того, як Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), постановою №858 від 30 квітня затвердила розмір компенсації з боку НЕК «Укренерго».

«Підприємством 6 травня здійснено оплату на загальну суму 4,3 млрд грн і досягнуто таких рівнів оплати: за січень 2023 року – 100%, за лютий – 94,9%, за липень – 99,4%, за серпень – 100%, за вересень – 96,8%», – повідомляють на сайті «ГарПока».

Там пояснили, що оплату здійснено за рахунок коштів, отриманих від «Укренерго», а також за рахунок платежів виробників ВДЕ за послуги з врегулювання частки небалансів і вартості відхилення балансуючої групи «ГарПока».

Виходячи з даних на сайті, у квітні «ГарПок» перерахував ВДЕ-генерації за зеленим тарифом 2,8 млрд грн – як за квітень минулого року, так і за квітень поточного.

Як повідомлялося, на початку квітня в коментарі «Енергореформі» глава «Укренерго» Володимир Кудрицький прогнозував початок погашення боргів промисловим станціями на ВДЕ найближчим часом.

«Що стосується оплати виробленої е/е через “ГарПок”, то борги ще місяць тому були 32 млрд грн, зараз вони на рівні 22-23 млрд грн і ще сильно зменшаться після того, як ми підпишемо акти з “ГарПоком” за 2022-2023 роки. До підписання актів, сподіваюся, ми вже дуже близько, там залишилася проблема технічного характеру. Тоді, думаю, кілька мільярдів гривень ми зможемо заплатити”, – зазначив Кудрицький.

, ,

Мережа магазинів «Аврора» стане першим орендарем М10 Lviv Industrial Park

Найбільша українська мережа магазинів формату one dollar store «Аврора» стане першим орендарем М10 Lviv Industrial Park (вул.Шевченка, 347), повідомила прес-служба Львівської міськради.

Як повідомлялося, у лютому 2024 року девелопер індустріального парку, інвестиційна компанія Dragon Capital, ввела в експлуатацію першу чергу М10 Lviv Industrial Park, складський комплекс класу А площею 14,4 тис. кв. м «Аврора» орендує цей блок повністю.

Подальший розвиток проєкту індустріального парку М10 передбачає будівництво складських комплексів у форматі build-to-suit (проєктування і будівництво об’єкта під замовника).

«Зараз ми ведемо переговори з кількома потенційними учасниками. Це представники українського бізнесу, виробничих компаній, які прагнуть розширити або перенести свій бізнес. Щодо формату співпраці (продаж або оренда) – це залежить від потреб і ситуації конкретної компанії”, – повідомив агентству “Інтерфакс-Україна” інвестиційний директор Dragon Capital Михайло Сакун.

М10 Lviv Industrial Park – новий індустріальний парк, розташований у промисловій зоні Львова Рясне-2, на трасі М10, за 60 км від КПП «Краковець» на кордоні з Польщею. Територія парку охоплює площу 23,5 га і складається з шести ділянок, спланованих під складські та виробничі приміщення загальною площею 140 тис. кв. м. Власна керуюча компанія Dragon Capital Property Management забезпечує централізований сервіс об’єктів інфраструктури та охорону парку. Об’єкти сертифікуються за міжнародними стандартами зеленого будівництва BREEAM.

У 2023 році Європейський банк розвитку і реконструкції (ЄБРР) уже інвестував у проєкт $5,5 млн, а загальний обсяг його інвестицій у M10 Lviv Industrial Park становитиме до $24,5 млн. Також Міжнародне агентство з гарантування інвестицій Світового банку (MIGA) застрахувало проєкт від військових ризиків на 10 років на суму інвестицій у розмірі $9,2 млн.

Головний офіс торгової мережі «Аврора» розташований у Полтаві. «Аврора» була заснована 2011 року Львом Жиденком, Тарасом Панасенком і Лесею Клименко.

За даними Opendatabot, власником ТОВ «Вигідна купівля», яке розвиває мережу, вказано кіпрську «Аврорітейл Інвестменс Лімітед», її бенефіціаром – Жиденко. Кіпрська компанія також є власником ТОВ «Пріор девелопмент», ТОВ «Севен А», ТОВ «Промислова 9» і ТОВ «Так».

Dragon Capital – одна з найбільших груп компаній в Україні, що працює у сфері інвестицій та фінансових послуг і надає повний спектр інвестиційно-банківських і брокерських послуг, прямих інвестицій, управління активами інституційних, корпоративних і приватних клієнтів. Компанія має понад 20-річний успішний досвід прямих інвестицій у провідних виробників товарів і постачальників послуг в Україні, а також у знакові проєкти житлової та комерційної нерухомості.

Dragon Capital Property Management – керуюча команда, що здійснює управління портфелем комерційної нерухомості компанії. Під її управлінням перебуває 28 об’єктів (бізнес-центри, ТРЦ і логістичні комплекси) загальною площею 647 тис. кв. м.

, , ,

AgroGeneration скоротив чистий збиток у 4 рази до EUR7,9 млн

Група компаній AgroGeneration у 2023 році виробила близько 72,45 тис. тонн зернових і олійних культур, що на 8,6% менше, ніж роком раніше за умови збільшення посівних площ на 2,5%, до 29,62 тис. га, повідомляється на сайті компанії.

Зазначається, що EBITDA агрохолдингу за підсумками 2023 року повернулася до позитивних значень, склавши EUR0,3 млн, порівняно з від’ємним значенням EUR5,8 млн у 2022 році. Компанія все ще була набагато нижчою за довоєнний рівень, хоча чисті збитки знизилися з EUR31,6 млн у 2022 році до EUR7,9 млн у 2023-му, зазначається в повідомленні.

В AgroGeneration пояснили зниження обсягу виробництва майже на 9% вимушеними змінами в асортименті посівів 2023 року через скорочення посівів озимої пшениці восени-2022. Це, своєю чергою, було спричинено погодними умовами та призвело до того, що понад 70% посівних площ стали менш продуктивними після кількох років вирощування на них соняшнику.

Згідно з повідомленням, урожайність сільгоспкультур у 2023 році підвищилася на 30% порівняно з попереднім роком і становила близько 4 тонн/га проти 3 тонн/га відповідно. Незважаючи на збільшення врожаю, якість пшениці знизилася і майже 100% її було представлено фуражним зерном, тоді як роком раніше цей показник становив 80%. Агрохолдинг пояснює, що якість пшениці погіршилася по всій Україні через сильні дощі перед збиральною кампанією в червні-липні 2023 року та у зв’язку з пізніми термінами проведення посівної кампанії восени 2022 року на тлі поганих погодних умов.

Господарствами групи зібрано близько 43 тис. тонн соняшнику за середньої чистої врожайності 1,9 ц/га проти 2 ц/га у 2022 році. Загальний чистий обсяг виробництва кукурудзи та сої склав близько 6 тис. тонн.

Виручка AgroGeneration у 2023 році склала EUR16,4 млн, що на 36,7% менше, ніж роком раніше, унаслідок реалізації 75,7 тис. тонн (-7,4 тис. тонн до 2022 року) врожаю із запасів 2022 року і врожаю-2023, які було продано за істотно зниженими цінами. Водночас від реалізації запасів 2022 року було виручено EUR9,3 млн, а EUR7,4 млн – за врожай 2023 року, EUR0,2 млн було отримано за інші продукти та послуги.

Частка експорту у виручці AgroGeneration у 2023 році склала 18% у тоннажі проти 28% у 2022 році.

AgroGeneration засновано 2007 року. Спеціалізується на вирощуванні зернових і олійних культур, земельний банк компанії до російського військового вторгнення становив 58 тис. га в Харківській області, а на кінець 2022 року через російське вторгнення скоротився до 30 тис. га. До складу холдингу після проведеної в третьому кварталі минулого року у зв’язку з війною операційної реструктуризації входять сім компаній. Сенс реструктуризації полягав у відчуженні «токсичних» активів із 25 тис. га знищених або сильно пошкоджених через війну, що знаходяться поблизу кордону РФ, утримання яких вимагало б понад $50 млн.

Через повномасштабне вторгнення РФ в Україну AgroGeneration у 2022 році скоротила земельний банк до 30 тис. га з 56 тис. га. Виручка агрохолдингу впала на 41,1% порівняно з довоєнним 2021 роком – до EUR25,854 млн, а чистий збиток становив EUR31,595 млн проти чистого прибутку EUR14,202 млн відповідно. Валовий збиток склав EUR5,608 млн проти валового прибутку EUR32,361 млн у 2021 році, а втрати від війни оцінені в EUR15,448 млн.

Загальна заборгованість компанії на кінець минулого року оцінювалася в EUR18,065 млн, скоротившись з EUR24,599 млн роком раніше, а активи – в EUR36,391 млн порівняно з EUR82,033 млн роком раніше.

Наразі Антимонопольний комітет України розглядає справу про купівлю ТОВ «Новаагро Україна» акцій агрохолдингу AgroGeneration S. A., що зробить її власником контрольного пакета акцій.

,

Ціни на нафту продовжують зростати, Brent $83,5 за барель

Ціни на нафту продовжують зростати вранці у вівторок, трейдери оцінюють ситуацію на Близькому Сході.

Вартість липневих ф’ючерсів на сорт Brent на лондонській біржі ICE Futures за даними на 8:04 кв становить $83,48 за барель, що на $0,15 (0,18%) вище, ніж на закриття попередніх торгів. У понеділок ці контракти подорожчали на $0,37 (0,5%), до $83,33 за барель.

Ф’ючерси на нафту WTI на червень на електронних торгах Нью-Йоркської товарної біржі (NYMEX) зросли в ціні до цього часу на $0,14 (0,18%), до $78,62 за барель. За підсумками попередніх торгів вартість цих контрактів збільшилася вперше за шість сесій – на $0,37 (0,5%), до $78,48 за барель.

Ізраїль не відмовляється від планів щодо проведення операції в Рафасі, має намір у такий спосіб чинити тиск на рух ХАМАС, повідомляє The Times of Israel із посиланням на заяву офісу ізраїльського прем’єр-міністра Біньяміна Нетаньяху.

«Ізраїльський військовий кабінет одноголосно проголосував за продовження підготовки операції в Рафасі з метою військового тиску на ХАМАС для прогресу у звільненні заручників і досягненні цілей війни», – цитує видання заяву канцелярії.

Згідно з нею, нещодавня відповідь ХАМАС на мирні ініціативи не задовольняє Ізраїль. Нетаньяху раніше заявив, що ХАМАС висунув неприйнятні вимоги, зокрема встановлення постійного режиму припинення вогню.

Крім того, Saudi Aramco минулими вихідними повідомила, що підніме ціни на нафту для азіатських покупців у червні. Вартість основного сорту, що поставляється в Азію, – Arab Light – збільшиться на $0,9 за барель. У результаті, він коштуватиме на $2,9 більше, ніж кошик нафти Оману і Дубая, йдеться в повідомленні Saudi Aramco.

Підвищення цін може свідчити про те, що Саудівська Аравія «не так вже й турбується щодо слабкого попиту на нафту», наводить MartketWatch слова старшого ринкового аналітика The Price Futures Group Філа Флінна.

,