Виробник транспортних засобів корпорація «Еталон» випустила дослідний зразок міського електробуса «Мальва Електро А08611», який наразі пройшов усі випробування і готується до сертифікації, повідомив президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко.
«Ми хочемо бути в Євросоюзі, і електробуси – це екологічна вимога, тому необхідно рухатися разом із ними, робити технологічні зміни у виробництві, в конструюванні. Це перша наша модель електробуса, і ми вважаємо, що вона матиме попит», – наголосив Бутко під час прес-конференції в агентстві “Інтерфакс-Україна” в четвер.
Водночас він зазначив, що хоча зараз тендери щодо електробусів відбуваються переважно на 12-метрові машини, але, на його думку, вони не будуть такими ефективними, як 9,5-10-метрові. «І це підтримують і ті, хто раніше за нас почав випускати електробуси», – підтердив свою позицію Бутко.
Згідно з презентацією електробуса, електробус створено на базі міського дизельного автобуса «Мальва», який дебютував торік, спільно з компанією «Інформсервіс» (Молдова), що постачає тягове високовольтне обладнання. Електробус має запас ходу до 200 км.
Основна відмінність від базової моделі автобуса – надбудова на даху електробуса, де розташовані акумуляторні батареї.
Електробус розрахований на 24 сидячих (плюс два відкидних) і 29 стоячих місць, також є місце для інвалідного візка.
Зовнішня світлотехніка – світлодіодна, виробництва європейських фірм. Передбачено також можливість встановлення рідинного підігрівача пасажирського салону, який працює на дизельному паливі стандарту Євро6.
«Таке рішення дає змогу краще пристосуватися до умов зимової експлуатації в Україні та забезпечує більший пробіг на одній зарядці», – йдеться у відеопрезентації.
Серед зовнішніх особливостей – наявність дверцят для підключення зарядного пристрою, що характерно для всіх електробусів.
«Характеристики нового електробуса загалом відповідають характеристикам зарубіжних аналогів, а подальше їхнє поліпшення відбуватиметься завдяки використанню новітніх акумуляторних батарей і тягових приводів, а також деяких традиційних для електробусів агрегатів і вузлів», – ідеться в презентації.
Говорячи про ціну електробуса, Бутко зазначив, що вона орієнтовно втричі вища, ніж вартість дизельного автобуса.
«Ціна дизельного близько 100-110 тис. євро (без ПДВ), а електробус буде в плюс-мінус три рази дорожчим. Але якщо порівнювати з європейськими аналогами, то, наприклад, Solaris польський або турецький Otocar із майже таким самим функціоналом і довжиною коштуватимуть EUR530-550 тис. (без ПДВ). Тобто ми розуміємо, що електротранспорт – це недешева історія», – сказав президент корпорації.
Він також навів для порівняння ціни на тролейбуси: якщо корпорація продає звичайні 12-метрові за EUR300 тис., з автономним ходом – за EUR400 тис., то Чехія продає Skoda за понад EUR700 тис. (усе – без ПДВ).
«Тобто ми маємо, скажімо так, зазор за рахунок, напевно, нижчої, ніж у Європі, вартості електроенергії, нижчих заробітних плат… І ще, напевно, у нас немає такої норми прибутку, яку вони закладають у своє виробництво та продажі. У нас це 10%, і це ще добре», – резюмував Бутко.
Корпорація «Еталон» охоплює 12 підприємств, зокрема Чернігівський автозавод (ЧАЗ), що випускає автобуси різних класів, і тролейбуси. Основні напрямки – виробництво автотранспортних засобів, машинобудування, складська логістика.