Фонд державного майна (ФДМ) України завершує підготовку переліку об’єктів великої приватизації, який буде погоджено з Кабінетом міністрів і передано аукціонній комісії, повідомив глава відомства Віталій Коваль.
“Велика приватизація – це коли актив коштує понад 200-250 млн грн за балансовою вартістю або стартовою ціною. Сьогодні офіційний перелік офіційно затверджено, всі об’єкти великої приватизації мають пройти процедуру узгодження з Кабміном, бути занесеними до переліку і переданими аукціонній комісії під регуляцією міністра, які затвердять дані щодо умов аукціону”, – розповів він на Business Breakfast з “Forbes Україна” в середу.
Найціннішими активами, які внесено до переліку великої приватизації, Коваль назвав 66,65% ТРЦ Ocean Plaza (Київ), що буде виставлено на приватизацію за стартовою ціною 1,63 млрд грн, один із довоєнних лідерів ринку газобетону – компанія AEROC Investment Deutschland GmbH із трьома виробничими майданчиками за ціною близько 1 млрд грн. З державних активів на приватизацію буде виставлено готель Україна (Київ) за ціною 1,8 млрд грн.
Крім того, на аукціон буде виставлено активи ПрАТ “Об’єднана гірничо-хімічна компанія” (ОГХК), в управління якого передано Вільногірський гірничо-металургійний комбінат (ВГМК, Дніпропетровська обл.) та Іршанський гірничо-збагачувальний комбінат (ІГЗК, Житомирська обл.) за стартовою ціною 3,7-3,9 млрд грн.
“У нас є завдання від Мінфіну – 4 млрд грн (поповнити держбюджет у 2024 році – ІФ-У). Але я впевнений, що ми їх перевиконаємо. Амбітна ціна істотно вища”, – сказав глава ФДМ.
Говорячи про цільову аудиторію, яка цікава ФДМ для передачі об’єктів приватизації у власність, Коваль повідомив, що в управлінні Фонду є безліч активів: від маленького магазину, перукарського салону, пункту послуг і ательє з пошиття одягу, закінчуючи великими об’єктами, як ОГХК. Відповідно, цільова аудиторія дуже різноманітна – від фізосіб до корпорацій.
“Дуже класний клієнт для нас той, хто приходить вдруге, втретє, вчетверте. Крім того, якщо говорити про міжнародний бізнес, то найбільший інтерес викликають міжнародні групи, які вже мають бізнес в Україні, розуміють порядок денний країни, які в контексті та відчувають мікроклімат. Такі клієнти для нас дуже важливі. А також внутрішні інвестори, які мають малий і середній бізнес – вони необхідні”, – резюмував глава ФДМ.