Індія стала найбільшим постачальником дизельного палива в Україну в липні, після того як Трамп ввів штрафні мита на імпорт російської нафти в Делі
Індія випередила інших постачальників і стала найбільшим джерелом дизельного палива для України в липні 2025 року, забезпечивши 15,5% імпорту. За даними української аналітичної компанії NaftoRynok, що займається аналізом нафтового ринку, середньодобові поставки склали 2700 тонн, що є одним з найвищих показників місячного експорту Індії в цьому році. Це різке зростання знаменує собою різкий зсув у порівнянні з липнем 2024 року, коли Індія постачала всього 1,9% від потреб України в дизельному паливі.
Цей розвиток подій відбувається в політично напружений момент. Вашингтон нещодавно ввів високі 50-відсоткові мита на індійські товари, пославшись на триваючі закупівлі російської нафти Нью-Делі. Іронія вражаюча. У той час як США карають Індію за її енергетичні зв’язки з Москвою, індійське паливо одночасно допомагає підтримувати військову економіку Києва.
Дизельне паливо індійського походження надходить в Україну по декількох каналах. Значна частина поставляється танкерами по Дунаю з Румунії. Крім того, вантажі проходять через термінал OPET в турецькому порту Мармара Ереглісі, який продовжує працювати, незважаючи на часткові санкції. Ці маршрути дозволили Індії зарекомендувати себе як надійного постачальника навіть у складних геополітичних умовах.
З січня по липень 2025 року Індія поставила 10,2% імпорту дизельного палива в Україну, що в п’ять разів більше, ніж 1,9% за той же період минулого року. Хоча частка Індії в даний час вища, ніж у декількох європейських партнерів, її фізичні обсяги експорту як і раніше відстають від Греції та Туреччини. Проте, за даними за липень, Індія випереджає всіх конкурентів у пропорційному вираженні.
Незважаючи на те, що Індія очолила рейтинг у липні, інші постачальники як і раніше залишаються важливими. Поставки дизельного палива з Греції та Туреччини залишилися значними, хоча поставки зі Словаччини перевершили обидві країни. Поставки з Польщі та литовської групи Orlen в сукупності склали близько 20% від загального обсягу імпорту. Тим часом, експорт зі Швеції з підприємств Preem, що проходить через Польщу і Данію, досяг рекордного рівня з моменту початку повномасштабного вторгнення Росії, склавши 4% від імпорту в липні.