Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

“Молочний альянс” скоротив експорт утричі

15 Квітня , 2025  

Група компаній “Молочний альянс”, один із лідерів молокопереробки в Україні, 2024 року поставляла свою продукцію в 27 країн світу, хоча в довоєнний період географія експорту нараховувала 38 країн, повідомив голова наглядової ради ГК Сергій Вовченко.

“За минулий рік ми експортували продукцію лише на суму близько 1 млрд грн. Це зовсім мало. При тому що виручки отримали близько 8,6 млрд грн”, – сказав він на Business Wisdom Summit 2025 в п’ятницю.

Вовченко зауважив, що переробному підприємству харчової галузі, щоб бути конкурентно здатним, потрібно чітко відстежувати три моменти: інноваційність, якість і ціна.

Говорячи про “Молочний альянс”, він висловив упевненість, що проблем із інноваційністю та якістю його продукція не має. Проте її вартість наразі є вищою, ніж у багатьох єврропейських країнах, де виробники отримують дотації з євробюджету. Це робить українську молочну продукцію неконкурентною на міжнародній арені.

“Вартість сировини у нас, в молокопереробній галузі, займає 68-70% (всієї собівартості – ІФ-У). Державі, бізнесу, асоціаціям потрібно працювати над тим, щоб ми були конкурентні по третій складовій, по ціні. І тоді ми будемо відомі, набагато ширше і затребувані, і валюта буде приходити в державу. Бо що таке мільярд гривень? Це зовсім нічого. Ми продавали раніше набагато більше, в три рази більше продавали на експорт. А зараз, на жаль”, – підкреслив голова наглядової ради ГК Молочний альянс.

Вовченко також розповів, що після низки поїздок на міжнародні конгреси, переконався в неконкурентності української молочної продукції на європейському ринку та упередженому ставленні до українських виробників зі сторони європейських колег. Вирішити цю проблему, на його думку, зможе державний протекціонізм.

“5 червня закінчиться угода про безмитну торгівлю. І це для нас дуже серйозний виклик. Якщо вона не буде продовжена, ми будемо програвати. Якщо добавиться мито, ми взагалі на європейському ринку будемо не конкурентні”, – зазначив він і додав, що виходом із ситуації є нарощування експорту в країни Близького Сходу і Північної Африки.

ГК “Молочний альянс” – лідер молочної галузі України, який має в своєму складі п`ять потужних молокопереробних підприємств: Яготинський маслозавод, завод дитячого харчування “Яготинське для дітей”, Пирятинський сирзавод, Золотоніський маслопереробний комбінат і Баштанський сирзавод.

Спеціалізується на виробництві молока, кисломолочних продуктів, вершкового масла, сирів і сухих молочних продуктів, які реалізує під ТМ “Яготинське”, “Яготинське для дітей”, “Пирятин”, “Славія”, “Златокрай”, “Молочний альянс”.

Згідно інформації на сайті компанії, 2024 року підприємства ГК заготовили 284,22 тис. тонн молока, вироблили 16,21 тис. тонн сиру, 3,671 тис. масла вершкового, 48,6 тис. тонн молока, 53,94 тис. тонн кисломолочної продукції, 11,89 тис. тонн дитячого харчування.

,