Business news from Ukraine

МЗС України активізує роботу щодо системи підтримки бізнесу

1 Жовтня , 2022  

Міністерство закордонних справ України активізує роботу за системою NAZOVNI для підтримки вітчизняного бізнесу, повідомив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба.

“Минулого року на конференції послів ми представили Президенту унікальний продукт – цифрову систему NAZOVNI. Це електронний кабінет експортера, який безпосередньо пов’язаний з усіма українськими дипломатичними місіями в усьому світі. Чесно скажу, що ми з лютого до червня не займалися цим проектом через об’єктивні обставин, але потім я сказав, що війна війною, але допомога українському бізнесу – це також допомога Україні виграти війну, тому що економіка має жити”, – сказав Кулеба в ексклюзивному інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна”.

Міністр наголосив, що жодна країна не виграла війну з мертвою економікою.

“Ми різко додали обертів по NAZOVNI, підключили до неї абсолютно всі посольства та консульства. Це принцип одного вікна: експортер зайшов, створив собі кабінет, зазначив, що він продає до країн, які його цікавлять, у посольстві відповідної країни це одразу побачили, відпрацювали запит, повернулися до експортера і сказали: “Ви можете продати стільки цього сюди, ось партнер, контакт, ось як працює місцеве законодавство”, – розповів він.

Кулеба додав, що раз на два-три тижні він отримує добірку реакцій, які залишає бізнес на роботу NAZOVNI.

“Ми це робимо, щоб чути зауваження та покращуватись, усувати баги в системі. Базовий наш клієнт – це малий та середній бізнес, ми їм допомагаємо виходити на зовнішні ринки та заробляти валюту. І коли вони пишуть добрі слова, що вони вражені, що всі працює та держава реально допомагає, це мотивує нас працювати ще більше”, – пояснив він.

Глава МЗС України звернув увагу на те, що зараз різко зросла кількість заявок у системі, і видно, що бізнес відчув реальну допомогу дипломатів. За його словами, станом на 25 вересня в системі NAZOVNI зареєстровано вже 662 компанії. В основному це виробники аграрної продукції, продовольства, косметики, текстилю, деревини та виробів з дерева, важкої промисловості, ІТ, постачальники будівельних послуг, додав Кулеба.

“Усього за цей рік ми отримали 1340 заявок. І вже кілька десятків конкретних успішних проектів, коли ми створили нові можливості для українських компаній на іноземних ринках. Розповідатимемо про ці кейси детальніше, щоб залучати ще більше компаній у NAZOVNI”, – запевнив глава МЗС. України.

,