У пошуках зниження собівартості своєї продукції, яка різко подорожчала в умовах енергетичної кризи, німецький виробник туалетного паперу Hakle з Дюссельдорфа вирішив переробляти кавову гущу для виготовлення рулонів такого паперу.
У переробці цього відходу мережі комунального харчування Hakle бачить спосіб уникнути банкрутства. На останні роки існування цього невеликого підприємства з історією майже у 100 років припали відчутні злети та падіння. У 2020 році карантинні заходи з нагоди пандемії COVID-19 призвели до купівельного ажіотажу, принісши непоганий прибуток виробнику.
Але на початку вересня 2022 року один із провідних німецьких брендів туалетного паперу Hakle розпочав процедуру банкрутства після того, як його рахунки за електроенергію «зросли в рази».
Проте, незважаючи на шок, який пережив приблизно 200 працівників, підприємство намагається знайти спосіб «вижити». Останньою знахідкою у пошуках виходу з «червоної зони» стала переробка кавової гущі у туалетний папір, що дозволяє скоротити витрати та попутно захистити довкілля.
«Ми пробуємо використовувати волокна з відходів кави для виготовлення паперу», – пояснює Карен Юнг, яка керує разом зі своїм чоловіком підприємством, яке було засноване 1928 року.
У вересні з фабрики у торгівлю вирушили перші рулони туалетного паперу з кавового віджиму. Найближча мета – добитися виробництва від 20 до 25% виробів із такої сировини замість целюлози з деревини, ціна якої також різко підскочила через величезний попит на неї Китаю, найбільшого споживача целюлози у світі.
«Така альтернатива, – додає Карен, – також дозволила б знищувати менше дерев».
При цьому вона повідомила, що два роки тому Hakle вже досяг успіху у виробництві туалетного паперу з трави, вирощеної в Рейнській області, і зміг включити до 30% трав’яного компонента в паперову масу.
На цьому етапі попередня процедура неплатоспроможності дає підприємству тримісячну відстрочку для мозкового штурму та пред’явлення життєздатного плану продовження діяльності.
Hakle готовий прийняти виклик, оскільки має «повну книгу замовлень», запевняє Карен Юнг.