Business news from Ukraine

“Овостар” наростив продажі основної продукції на 56%

24 Липня , 2023  

Агропромислова група “Овостар Юніон”, один із провідних виробників яєць і яєчних продуктів в Україні, у першому півріччі 2023 року, незважаючи на скорочення обсягу переробки яєць на 8%, наростила продажі основної продукції приблизно на 56,1% завдяки зростанню цін і збільшенню реалізації яєчних продуктів.

Згідно зі звітом компанії на Варшавській фондовій біржі, середня ціна яєць у січні-червні 2023 року зросла на 67% до аналогічного періоду минулого року і склала $0,127/яйце.

Обсяг продажів яєць знизився на 11,6% – до 478 млн штук, водночас продажі яєць на експорт підскочили на 62,5% – до 208 млн штук, а частка експорту в цьому сегменті зросла з 24% до 43%, йдеться в документі.

Відповідно до нього, обсяг переробки яєць у першому півріччі 2023 року знизився на 1% – до 213 млн штук: компанія знизила виробництво сухих яєчних продуктів на 26,1% – до 1050 тонн, але наростила виробництво рідких на 31,3% – до 6232 тонн.

Водночас обсяг реалізації сухих яєчних продуктів зріс на 57,7% – до 1219 тонн, рідких – на 33,8%, до 6083 тонн.

Зокрема, експорт сухих яєчних продуктів підскочив на 106,6% – до 878 тонн, а рідких – на 50,8%, до 2801 тонни, унаслідок чого їхня частка в продажах у цих сегментах зросла відповідно до 72% із 55% і до 46% із 41%.

Середня ціна сухих яєчних продуктів збільшилася на 10% – до $8,78/кг, тоді як рідких – на 39%, до $2,55/кг.

Зазначається, що загалом “Овостар” скоротила обсяг виробництва яєць у першому півріччі 2023 року на 8% до першого півріччя 2022 року – до 732 млн шт., проте поголів’я курей зросло за рік до 30 червня на 16,6% – до 7,3 млн, зокрема курей-несучок – на 5,8%, до 6,54 млн.

“Плани виробництва і продажів були приведені у відповідність до існуючої кон’юнктури ринку як в Україні, так і за кордоном, в результаті чого вдалося встановити розумний баланс між місцевими та експортними доходами. Загалом адміністрація задоволена операційними показниками групи за перші шість місяців року”, – наводиться в релізі коментар генерального директора компанії Бориса Бєлікова.

Він зазначив, що в першій половині 2023 року група продовжувала працювати в бізнес-середовищі, на яке вплинула триваюча російська збройна агресія, проте керівництво зробило всі можливі кроки для зниження ризиків, пов’язаних із війною, з акцентом на створення безпечних умов праці персоналу.

Як повідомлялося, 2022 року “Овостар” знизив виробництво яєць на 9% – до 1,55 млрд шт., продажі – на 6%, до 1,08 млрд шт. При цьому продажі сухих яєчних продуктів скоротилися на третину – до 2,13 тис. тонн, рідких – на 26%, до 10,62 тис. тонн.

Компанія у 2022 році отримала $6,09 млн чистого прибутку, що в 3,7 раза більше, ніж у 2021 році. Її виручка за минулий рік збільшилася на 1,7% – до $135,63 млн.

“Овостар” у першому кварталі 2023 року знизив виробництво яєць на 2% – до 362 млн шт., але збільшив їхні продажі на 4% – до 241 млн шт. При цьому продажі сухих яєчних продуктів зросли на 23,8% – до 531 тонни, рідких – на 40,3%, до 3063 тонни.

З урахуванням зазначених показників продажів і цін можна було оцінити сумарну виручку за трьома зазначеними категоріями продукції в $46,3 млн, що на 68,1% більше порівняно з $27,6 млн у першому кварталі минулого року.

У результаті компанія відзвітувала про зростання виручки на 70,7% – до $47,30 млн і отримання $8,98 млн чистого прибутку замість 16,44 млн чистого збитку в першому кварталі 2022 року.