За останній рік спостерігається пожвавлення – середній показник інвестиційних угод на ринку Києва та області становить 15-20% завдяки ліквідним комплексним проєктам забудовників, які не втратили довіру під час повномасштабної війни.
Водночас повернення інвесторів та купівля нерухомості з інвестиційною метою значно залежать від геополітичних ситуацій, новин, повідомлень та прогнозів з лінії фронту і обстрілів міст.
Для власного життя, люди обирають сегмент комфорт. Середня вартість м2 у новобудовах комфорт-класу – 1200-1500 доларів.
Є зацікавленість інвесторів до бізнес-сегменту, проте виключно в проектах з крутою концепцією, унікальним розташуванням з мінімальною конкуренцією.
Наприклад, в комплексі бізнес класу OLEGIV Podil від DIM ми бачимо дуже стабільний запит від інвесторів, яким цікава локація стародавнього Подолу, архіктура, та наша оновлена концепція проекту в форматі art boutiqe.
Звичайний формат жк бізнес класу при вартості $2000-$3000 м2 – не користується популярністю серед інвесторів. В більшості випадків це новобудови розташовані в Печерському, Шевченківському, Голосієвському районах. Сьогодні тут представлена велика кількість квартир від власників на вторинному ринку, які по різним причинам її позбуваються, іноді дають великий дисконт, що створює велику конкуренцію з первинкою у забудовників.
Ще минулого року інвестори навіть не розглядали сегмент преміум для інвестування.
Зараз можемо констатувати інтерес до преміальної нерухомості – чим дорожчий і унікальніший проект, тим більше купують саме для інвестицій на ранньому етапі.
Закритий pre-sale проекту преміум класу The One від DIM перевершив всі наші очікування і с початку року ми продали майже 30% квартир. Це говорить про те, що люди готові інвестувати навіть на етапі котловану в якісні концептуальні проекти з інноваційними інженерними рішеннями. Інвестори цінують ексклюзивність та шукають для інвестицій. До речі, в The One найвища доля інвестиційних угод, бо для покупців преміальної нерухомості це точно не основне місце проживання, а саме 3-5-10 квартира яку купують саме з ціллю інвестицій.
Найбільш популярними для інвесторів є 1-2 кімнатні квартири до 60 м2. У нас майже 70% запитів саме на ці квартири, що свідчить про зацікавленість саме інвесторів. Але зазначу, що мова йде про нашу унікальну локацію, де більше не буде схожих проектів.
Загалом, частка інвестиційних угод в компанії DIM до війни була 50%.
Зараз попит на квартири як інвестицію доволі стриманий і становить до 20%. Купують здебільшого для збереження грошей від знецінення та заробітку на перепродажі в майбутньому. Також є незначна частка угод з метою здачі нерухомості в оренду.
Принциповим критерієм для інвестиційного покупця є – знайти об’єкт із максимальною дохідністю та мінімальними ризиками. Найбільшим ризиком інвестицій у житлову нерухомість залишається ризик недобудови. Тому потрібно звертати увагу на:
– реальну, а не номінальну будівельну динаміку,
– кількість м2, введені під час війни
– плани забудовника у довгостроковій перспективі: чи планує компанія нові проєкти, вдосконалює актуальні, слідкує та впроваджує нові тенденції.
– публічність забудовника та свіжі і актуальні публікації в ЗМІ, соцмережах, сайті. Їх наявність свідчить про те, що девелопер має довгострокові плани.
– темпи продажу. Якщо дуже повільні продажі, а знижки підозріло привабливі – вивчайте інформацію про об’єкт і забудовника прискіпливіше.
Високу зацікавленість інвесторів показують також якісні заміські еко-кластери з рекреаційною складовою та широким спектром власної інфраструктури.
Наприклад, понад 20% угод в комплексі Park Lake City – це купівля з інвестиційною метою.
Додамо, що в умовах непростих часів, компанія DIM, як системний девелопер з якісним продуктом, завжди йде назустріч покупцеві. Наприклад, зараз у нас діють багато фінансових інструментів: програма розтермінування до 5 років з першим внеском від 20%; програма, де перший рік діють фіксовані мінімальні виплати від $300 до $600 на місяць, залежно від обраної кімнатності квартири; програма з гнучкими умовами оплати – покупець робить перший внесок від 30% до моменту завершення будівництва, а решту суми сплачує протягом двох років після готовності об’єкта; програма за принципом trade in – ви можете обміняти будь-яку нерухомість у власності на нову.
Співпраця ХК «Тризуб» та «Укрнафта» будуть направлені на розвиток хокею в Україні та сприятимуть залученню молоді до цього виду спорту. Партнерство дасть клубу можливість не лише зміцнити свої позиції в українському хокеї, а й піднятися на новий рівень розвитку. Фінансова стабільність і підтримка з боку одного з найбільших підприємств країни дозволять ХК «Тризуб» реалізовувати амбітні плани та досягати нових висот.
Генеральний менеджер ХК «Тризуб» Євгеній Зик зазначив:
«Ми дуже раді розпочати співпрацю з «Укрнафта». Це партнерство відкриває нові можливості для нашого клубу та, в першу чергу, сприяє популяризації хокею в Україні. Ми вдячні нашим новим партнерам за підтримку та довіру до нашого проєкту».
«Укрнафта» у своїй заяві підкреслила важливість підтримки спортивних ініціатив, спрямованих на розвиток молоді та популяризацію здорового способу життя. “Ми пишаємося тим, що стали партнерами ХК “Тризуб”. Спорт відіграє важливу роль у житті нашої країни, адже він не лише пропагує здоровий спосіб життя, але й виховує командний дух та стійкість. Підтримуючи молодіжний хокей, ми інвестуємо в майбутнє України, адже саме ці юнаки та дівчата завтра стануть лідерами нашої країни», – зазначив Директор департаменту маркетингу ПАТ «Укрнафта» Максим Міклашевський.
Це партнерство обіцяє бути довготривалим та взаємовигідним, сприяючи не лише успіхам ХК «Тризуб» на льодових аренах, але й загальному розвитку хокею в Україні.
Хокейний клуб «Тризуб» та компанія «Укрнафта» запрошують усіх вболівальників підтримувати команду у новому сезоні!
Географічна структура зовнішньої торгівлі України (імпорт) у січні-квітні 2024 року, млн. дол США
Джерело: Open4Business.com.ua та experts.news
Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім. В.П. Філатова Національної академії медичних наук України (Одеса) отримав грант Національного Фонду досліджень України. В.П. Філатова Національної академії медичних наук України (Одеса) отримав грант Національного Фонду досліджень України на дослідження офтальмологічних біологічних маркерів і розробку об’єктивного методу ранньої діагностики несприятливих стрес-асоційованих психологічних змін у стані людини.
Як повідомили агентству «Інтерфакс-Україна» в інституті, дослідження дасть змогу проводити ранню діагностику учасників будь-яких кризових ситуацій, як глобальних (як-от війна, техногенні або природні катастрофи, пандемія тощо), так і локальних (ДТП, домашнє насильство, терористичні акти тощо).
Зазначається, що вчені Інституту ім. Філатова вже проводили низку досліджень у сфері апаратно-інструментального визначення ознак стрес-асоційованих розладів на основі офтальмологічних маркерів: аналізу даних руху очей і змін параметрів зіниці.
«Подальші дослідження в поєднанні зі створенням зрозумілого і простого у використанні програмного забезпечення для швидкого опрацювання отриманих даних мають стати основою методу, який забезпечить об’єктивність досліджень, можливість визначення загрози розвитку пов’язаних зі стресом розладів за наявності симптомів, недостатніх для клінічного діагнозу», – прокоментували в інституті.
Крім того, невеликий час, необхідний для дослідження та опрацювання даних, зробить його придатним для використання в масових діагностичних заходах (скринінгу), уточнюється в повідомленні.
Згідно з даними Міністерства охорони здоров’я, після закінчення війни психологічної підтримки потребуватимуть понад 15 млн українців. Найбільше від психологічної травми страждають безпосередні учасники бойових дій. Кількість постраждалих, уражених, наприклад, синдромами воєн, становить від 35% до 70% усіх учасників воєнних дій незалежно від того, перебували вони в зоні бойових дій чи ні.
Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім. В.П. Філатова НА. В.П. Філатова НАМНУ заснований 1936 року. Є провідною науковою і медичною установою та національним центром наукових досліджень у сфері офтальмології.
Українські підприємства, згідно з даними митних органів, у січні-червні поточного року збільшили імпорт олова на 19,5% – до $1,350 млн (у червні – $330 тис.), а також наростили імпорт цинку і цинкових виробів – на 37,4%, до $28,340 млн (у червні – $5,110 млн).
Олово використовується як безпечне, нетоксичне, корозійностійке покриття в чистому вигляді або в сплавах з іншими металами. Головні промислові застосування олова – для виготовлення тари харчових продуктів, у припоях для електроніки, у підшипникових сплавах. Найважливіший сплав олова – бронза (з міддю).
Чистий металевий цинк використовують для відновлення благородних металів, застосовують для захисту сталі від корозії та в інших цілях.
За інформацією адміністрації Мірабадського району Ташкента, одну з центральних вулиць міста, названу на честь Тараса Шевченка трансформують у гастрономічну.
Плани зі створення цілодобової гастрономічної вулиці викликані необхідністю формування привабливого та активного туристичного середовища в центрі столиці Узбекистану.
Із зазначеною метою найближчим часом розпочнеться масштабна реконструкція, що передбачає встановлення систем освітлення, лавок і урн для сміття, посадку дерев, створення зрошувальних систем, декоративних арок і стовпів, елементів, а також фотозонів, тротуарів, велодоріжок, установку дитячого ігрового майданчика, виставкової сцени та організацію аудіо музичної системи.
Необхідно зазначити, що поява в центрі столиці Узбекистану в 1966 році вулиці Тараса Шевченка уособлює собою внесок українського народу, який надав сприяння ташкентцям після руйнівного землетрусу 1966 року.