Масштабна післявоєнна програма відновлення української інфраструктури має відбуватися на основі контрактів FIDIC, вважає генеральний директор найбільшої в Україні компанії з інфраструктурного будівництва “Автомагістраль-Південь” Микола Тимофеєв.
“Міжнародні донори віддають перевагу контрактам FIDIC, бо вони передбачають чіткий розподіл відповідальності між замовником та підрядником, запобігання корупційним ризикам, прозору практику врегулювання спорів, професійний арбітраж. Інвестор впевнений, що профінансований контракт буде реалізований у визначені терміни – не виникне правових колізій, чи тривалих судових процесів”, – зазначив він під час конференції користувачів FIDIC у Лондоні.
FIDIC – найбільша міжнародна організація у сфері будівельного консультування, яка об’єднує понад мільйон практикуючих інженерів-консультантів будівельного профілю в 104 країнах світу. Основна мета FIDIC – регулювання взаємовідносин замовника і підрядника будівництва за допомогою типових форм контрактів. Контракти з будівництва інфраструктури, які фінансують Світовий банк, Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) та Європейський банк реконструкції та розвитку(ЄБРР), виконуються саме за типовими контрактами FIDIC.
Основними темами конференції у Лондоні були нові практики призначення комісій з врегулювання спорів, застосування технологій AI для підготовки тендерів та управління проєктами, зменшення викидів вуглецю у проєктах будівництва. В рамках заходу також відбулось нагородження переможців FIDIC Contract Users’ Awards 2024.
За словами Миколи Тимофеєва, “Автомагістраль-Південь” єдиний підрядник з України, запрошений на конференцію. Ще понад десять років тому представники “Автомагістраль-Південь” стали першими українським атестованими інженерами-консультантами FIDIC. На цей час таких інженерів в компанії понад 20. Членство в FIDIC передбачає виконання хартії FIDIC про норми професійної етики та поведінки інженерів-консультантів.
“Факт запрошення на конференцію є зайвим свідченням визнання нашої компанії на міжнародному рівні, підтвердження високого професійного рівня наших інженерів-консультантів. “Автомагістраль-Південь” працює за контрактами FIDIC, і в інших країнах, і на міжнародних проєктах в Україні. Але ми готові за тими самими правилами FIDIC реалізовувати всі українські інфраструктурні проєкти, щоб раз і назавжди припинити тиск та втручання у нашу роботу з боку правоохоронних структур, яких не має у жодній іншій країні Європи”, – підсумував Тимофеєв.
Він також зазначив, що майже всі експерти, з ким довелось спілкуватись на конференції, сподіваються, що вже наступного року наша країна за міжнародної підтримки зможе розпочати масштабну програму відновлення. “Яка, безумовно, має відбуватись на основі контрактів FIDIC”, – зазначив Тимофеєв.
ТОВ “Автомагістраль-Південь” на ринку з 2004 року. Проєктує і будує швидкісні магістралі, мости, розв’язки, аеродромні комплекси, гідротехнічні споруди. Власником компанії в інформації Opendatabot зазначено Олександра Бойка. Згідно з фінрезультатами за 2023 рік, чистий прибуток компанії становив 624,9 млн грн, дохід – 8,215 млрд грн.