Business news from Ukraine

КИЇВСЬКІ НОВОБУДОВИ ПОДОРОЖЧАЛИ НА 5,2% У ГРИВНІ

Первинна нерухомість Києва в січні-березні 2021 року подорожчала в усіх сегментах, середня ціна в гривні зросла на 5,2% порівняно з кінцем минулого року і становила 43,2 тис. грн/кв. м, повідомила аналітик девелоперської компанії City One Development Олена Ширина агентству “Інтерфакс-Україна”.

За її словами, в перерахунку на долар США середня ціна на столичні новобудови зросла на 6,3% порівняно з кінцем минулого року і наразі становить $1560/кв. м.

“Найзначніше подорожчання вартості житла відзначено в класі “бізнес” – 9%, у класі “комфорт” ціни підвищилися на 5%, “преміум” та “еліт” подорожчали на 2%”, – сказала вона.

Згідно з аналітикою City One Development, станом на перший квартал 2021 року найбільший обсяг пропозиції становив клас “комфорт” – 43% усіх представлених проектів, частка класу “бізнес” 33%, “економ-клас” – 15%, проекти в класах “преміум” і “еліт” становили 9% від усього обсягу.

“У першому кварталі на первинному ринку нерухомості Києва анонсували вихід восьми нових ЖК, заявлений обсяг будівництва майже 3,5 тис. квартир. Найбільше проектів представлені в класі “комфорт” – п’ять, у класі “бізнес” два проекти й один “преміум”. Лідером серед районів Києва за кількістю нових ЖК став Шевченківський район столиці – три проекти”, – сказала Ширина.

City One Development – інвестиційно-девелоперська компанія, що реалізовує комплекс послуг у галузі створення і розвитку об’єктів нерухомості. Серед проектів компанії – “Новопечерські Липки”, “Бульвар Фонтанів”, “Святобор”.

,

“КИЇВСТАР” ЗБІЛЬШИВ ПОКРИТТЯ 4G МЕРЕЖІ В 19 ОБЛАСТЯХ УКРАЇНИ

Мобільний оператор “Київстар” збільшив покриття 4G (LTE) мережі в 19 областях і підключив до нових мобільних технологій ще 1195 населених пунктів.

Як повідомила прес-служба компанії в середу, для цього оператор активував технологію швидкісної передачі даних на 202 базових станціях.

У релізі уточнюється, що можливість доступу до швидкісного мобільного інтернету отримали 493 тис. жителів невеликих населених пунктів.

4G-зв’язок підтримують 23,6 тис. базових станцій “Київстару”, що дає можливість доступу до нових мобільних технологій для понад 87% населення України.

Згідно з планами оператора, до 2022 року можливість доступу до 4G має бути забезпечена для 90% населення.

“НАФТОГАЗ” І PGNIG ЗАЙМУТЬСЯ РОЗВІДКОЮ НОВИХ ПЛОЩ У ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ

Група “Нафтогаз” і PGNiG (Польща) підписали меморандум про взаєморозуміння під час реалізації проектів із розвідки та видобутку вуглеводнів, насамперед у західному регіоні України.

“Першочерговий акцент “Нафтогаз” і PGNiG зроблять на вивченні можливостей для спільної розвідки нових площ у Західній Україні, що межують із польським кордоном. Зокрема, партнери допускають співпрацю на Берестянській ділянці, щодо якої “Нафтогаз” уклав угоду про розподіл продукції (УРП) з урядом наприкінці 2020 року”, – повідомляється в прес-релізі групи.

У “Нафтогазі” нагадали, що група за підтримки уряду отримала значні площі для пошуку і видобутку вуглеводнів на материковій частині та шельфі країни.

“Залучаючи міжнародних партнерів, ми прискорюємо темпи розкриття ресурсного потенціалу України. PGNiG – публічна компанія з високими стандартами – відкрила низку великих родовищ в Європі. Зокрема, PGNiG має підтверджений успішний досвід відкриття родовищ і видобутку газу в Польщі – регіоні, який межує з українською частиною Карпат. Водночас компанія має вдалі приклади розвитку газодобувного бізнесу в інших країнах, зокрема з потужною присутністю в Норвегії. Я впевнений, ми зможемо досягти взаємовигідного синергії”, – зазначив головний виконавчий директор “Нафтогазу” Отто Ватерландер.

“Україна має найбільший ресурсний потенціал у Європі й у такий спосіб є привабливою з точки зору нарощування потенціалу для таких компаній, як PGNiG. Ми особливо зацікавлені у розвитку видобутку газу в Західній Україні. Цей регіон межує із зоною нашої діяльності в Польщі, і наші дослідження свідчать про його перспективність”, – додав віце-президент і головний виконавчий директор PGNiG Роберт Перковський.

Як повідомлялося, “Нафтогаз” за останній рік отримав доступ до Чорноморського шельфу, Юзівської площі і ще чотирьох великих нафтогазових ділянок у межах УРП.

“Нафтогаз” у 2020 році заявив про намір приростити нові ресурси вуглеводнів і з цією метою збільшив роль геологічного напряму в структурі групи, Збільшити видобуток “Нафтогаз” планує шляхом інвестування в глибоке буріння, нетрадиційний газ, зокрема газ зі щільних колекторів (tight gas), і морський шельф.

“Нафтогаз” планує інвестувати у видобуток вуглеводнів $7,3 млрд у 2021-2025 рр., наростивши запаси в 1,8 разу. В 2026-2030 рр. інвестиції мають становити $14,1 млрд.

При цьому частка інвестицій у нові родовища з 2023 року має перевищити інвестиції у вже розвідані. Група не зможе самостійно профінансувати озвучені плани, тому планується залучати до процесів сторонніх інвесторів.

На сьогодні “Нафтогаз” має 254 млрд куб. м розвіданих запасів газу і 157 млрд куб. м умовних і перспективних, а в 2025 році планує наростити їх до 250 млрд куб. м розвіданих і 500 млрд куб. м умовних і перспективних.

“Укргазвидобування”, що входить до дивізіону “Нафтогаз Розвідка та Видобуток”, в 2020 році скоротило видобуток товарного газу на 1,2% (на 0,17 млрд куб. м) порівняно з 2019 роком – до 13,45 млрд куб. м, а валовий видобуток компанії становив 14,23 млрд куб. м.

“Нафтогаз України” об’єднує найбільші нафтогазовидобувні підприємства країни. Група є монополістом зі зберігання природного газу в підземних сховищах і транспортування нафти трубопровідним транспортом територією країни.

VODAFONE RETAIL ЗА ПЕРІОД КАРАНТИНУ НАРОСТИЛА ЧАСТКУ В ОНЛАЙНІ ДО 20%

Дочірня компанія оператора мобільного зв’язку “Vodafone Україна” Vodafone Retail у 2020 році наростила частку в сегменті продажу онлайн на 10 процентних пунктів – до 20%.

Як зазначено в аналітичному звіті компанії щодо ринку смартфонів в Україні, у 2020 році зростання обсягів продажу онлайн спостерігалося не лише в містах-мільйонниках, а й у невеликих населених пунктах, що оператор пов’язує з розширенням географії 4G-покриття в усій Україні.

Карантинні обмеження суттєво змінили ринок. У 2020 році компанія сфокусувалася на продажу через інтернет-магазин: розширила асортимент, удосконалила роботу із сервісами доставки, оптимізувала низку внутрішніх бізнес-процесів і, як результат, – частка онлайн-покупок за рік зросла до 20%.

“Омніканальність є важливою. Є люди, які, навіть купуючи онлайн, хочуть прийти офлайн, забрати свій товар і до нього ще щось докупити. Тому ми бачимо, що розвиток онлайну буде, але він не перекриє офлайн-торгівлю”, – коментує роботу ритейл-мережі директор Vodafone Retail Олена Мироненко.

За її словами, нині в мережі Vodafone Retail 500 монобрендових магазинів, і цю кількість компанія планує зберегти до стабілізації ситуації, виходу світу з глобальної хвилі пандемії, а згодом розгляне можливість розширення мережі.

У 2020 році частка смартфонів з екраном 6 і більше дюймів зросла до 81%, як операційна система лідирує Android у співвідношенні 98% до 2%.

“Зростання споживання мобільного трафіку позначається на популярності смартфонів з акумуляторами від 4000 до 5000 mAh. У 2018 році вони посідали 12%, у 2019-му вже 42%, в 2020-му – 74,2%”, – зазначають в Vodafone Retail.

На думку компанії, в 2021 році частка смартфонів з акумуляторами від 4000 до 5000 mAh швидко зростатиме.

Наявність технології розпізнавання відбитків пальців у нових телефонах зросла з 59% до 79,8% за 2018-2020 рр.

У 2020 році понад 60% покупців було достатньо 12-18 мегапікселів у камері смартфона. Решта 40% прагне до постійного поліпшення якості мобільної фотографії.

“Сегмент смартфонів із камерами 24-30 Мп демонструє падіння з 17% на початку 2020 року до 5,6% до кінця року, зате сегмент понад 30 Мп зріс з 22% до 24,7% протягом 2020 року”, – йдеться в аналітиці оператора.

Згідно з даними Vodafone Retail, інтерес до NFC технології доволі повільно зростав у 2018-2019 роках і загалом збільшився на 6%. Пік зростання популярності технології (+10%) у 2020 році припав на період першого локдауну, а після нього попит на NFC знову впав на 12%.

Також 98% смартфонів, проданих у мережі Vodafone Retail в 2020 році, підтримують роботу в 4G-мережі. При цьому відсоток пристроїв, що підтримують дві SIM-картки, знижується – з 99,6% у 2019 році до 75% у 2020 році.

Якщо раніше 70% покупців із року в рік обирали темні кольори смартфонів – чорний і синій, то в 2020 році вибір почав дещо зміщуватися в бік кольорових смартфонів.

П’ятірка найпопулярніших брендів за кількістю проданих смартфонів у мережі Vodafone Retail у 2020 році:

– Samsung – 36%

– Xiaomi – 30%

– Tecno – 15%

– Nokia – 10%

– Huawei – 3%.

Лідером із продажу серед брендів смартфонів у магазинах Vodafone є Samsung – його обирають практично в усій Україні, окрім кількох областей – у Вінницькій, Рівненській та Хмельницькій областях у 2020 році частіше обирали Xiaomi.

Моделі Tecno і Nokia вийшли до топ у 2020 році завдяки популярним пропозиціям, які може надати покупцеві лише операторська мережа – “Смартфон плюс зв’язок у подарунок”.

“У перший локдаун 2020 року вдвічі знизилися обсяги продажу фітнес-браслетів і смарт-годинників. Але вже в травні-серпні, після виходу країни з карантину, обсяги продажу цих категорій товарів зросли втричі порівняно з початком року. При цьому майже втричі зросли обсяги продажу телевізорів і ноутбуків – пандемія змусила українців облаштовувати домашні офіси й налагоджувати домашнє дозвілля”, – зазначають у Vodafone Retail.

Змінилося гендерне співвідношення покупців. Уперше жінки почали купувати стільки ж мобільної техніки, як і чоловіки. Раніше це співвідношення зберігалося на рівні 40:60 протягом тривалого часу.

Простежуються зміни й у вікових категоріях: у 2021 році молодь (18-25) почала купувати вдвічі більше, переважно онлайн. Кількість покупок, які здійснюють люди віком 55-65 років, зросла на 11%.

Збільшилося наповнення купівельного кошика: якщо раніше в ньому найчастіше опинявся один товар за одну купівлю, то на сьогодні типовий покупець у середньому за одну купівлю обирає до трьох одиниць гаджетів й аксесуарів.

В основі звіту – дані продажу у власній роздрібній мережі, а також Big Data аналітика на базі даних мережі “Vodafone Україна”.

, ,

УКРАЇНА МАЄ НАУКОВО-ТЕХНОЛОГІЧНІ РІШЕННЯ ДЛЯ ВИРІШЕННЯ СУЕЦЬКОЇ КРИЗИ ТА ПОДІБНИХ НАДЗВИЧАЙНИХ ПОДІЙ

23 березня гігантський контейнеровоз Ever Given сів на мілину в Суецькому каналі, перекривши один з найбільш завантажених морських торговельних шляхів у світі.

За оцінками голландської компанії Boskalis, яка залучена до рятувальної операції в Суецькому каналі, щоб зняти з мілини 400-метровий контейнеровоз може знадобитися за оптимістичними оцінками від однієї доби, а за песемістичними кілька тижнів.

Глибоко занепокоєні цією кризовою ситуацією українські вчені та представники промисловості (Національної академії наук України, Авіаконцерну «Антонов» тощо) розробили інноваційні рішення, які дозволяють достатньо швидко зняти контейнеровоз з мілини.

У разі необхідності українські фахівці готові практично допомогти у вирішенні цієї проблеми.

Україна має для цього і унікальні технології і необхідні технічні засоби.

В даний момент Україна готує звернення з пропозиціями та очікує підтвердження від місцевої влади.

У разі зацікавленості Єгипетської сторони та причетних до ситуації інших сторін Україна може долучитися до практичного та оперативного вирішення цієї кризи, яка вже набула світового рівня та привела до втрати майже $400 млрд. Втрати продовжують зростати щогодинно.

Генерал-майор Даник Юрій Григорович

Доктор технічних наук (2000), професор (2002)

Заслужений діяч науки і техніки України (2004)

Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки (2006)

,

“КИЇВСТАР” У 2020 РОЦІ ЗБІЛЬШИВ ЧИСТИЙ ПРИБУТОК НА 15,7%

Оператор мобільного зв’язку “Київстар” (Київ) у 2020 році отримав 10 млрд 369,86 млн грн чистого прибутку, що на 15,72% вище показника 2019 року, повідомляється в оголошенні про проведення оператором 29 квітня річних зборів акціонерів.

Згідно з ним, нерозподілений прибуток компанії за підсумками року становить 10 млрд 383,97 млн грн порівняно з 12 млрд 752,41 млн грн роком раніше.

“Визначити, що накопичений нерозподілений прибуток товариства станом на кінець 2020 року є нерозподіленим прибутком, що підлягає подальшому розподілу у вигляді дивідендів (річних або проміжних) або будь-якого іншого використання за рішенням загальних зборів акціонерів товариства”, – йдеться у проекті рішення зборів.

Згідно з оголошенням, довгострокові зобов’язання “Київстару” за рік зросли у 2,8 раза – до 7,012 млрд грн, тоді як поточні – на 4,2%, до 8,512 млрд грн, а сумарна дебіторська заборгованість знизилася на 2,6% – до 0,826 млрд грн.

Компанія за 2020 рік наростила основні кошти на 14,8% – до 13,824 млрд грн, її сумарні активи збільшилися на 10,74% – до 27,013 млрд грн.

Як повідомлялося, “Київстар” у 2020 році збільшив дохід на 12,4%, до 25,158 млрд грн, EBITDA – на 15,6%, до 16,979 млрд грн, при цьому маржа EBITDA зросла на 1,9 процентних пункти – до 67,5%.

Кількість абонентів мобільного зв’язку оператора за підсумками четвертого кварталу 2020 року скоротилася на 1,3% порівняно з аналогічним періодом 2019 року – до 25,9 млн, тоді як кількість абонентів фіксованого зв’язку зросла на 10,9% – до 1,1 млн.

“Київстар” – найбільший український оператор телекомунікацій. Надає послуги зв’язку та передачі даних на основі широкого спектра мобільних і фіксованих технологій, зокрема 3G. Його послугами на кінець 2018 року користувалися майже 26,4 млн абонентів мобільного зв’язку і майже 0,9 млн клієнтів фіксованого інтернету.

Акціонером “Київстару” є міжнародна група VEON (раніше – VimpelCom Ltd.). Акції групи котируються на фондовій біржі NASDAQ (Нью-Йорк).