Business news from Ukraine

Понад 20 HR-лідерів поділяться досвідом управління талантами за часів війни на HR Wisdom Summit

14 вересня у DTEK Academy провідні HR-фахівці з «Київстар», ОККО, Kernel, МХП та інших великих компаній нададуть інструменти наймання, утримання та розвитку талантів в умовах війни на HR Wisdom Summit.

Серед спікерів:

  • Роман Бондар, виконавчий директор Korn Ferry Ukraine,
  • Олександр Борняков, заступник Міністра цифрової трансформації України, керівник проєкту Дія.City,
  • Сергій Кошиль, Human Resources Director at Favbet,
  • Наталія Теряхіна, керівник департаменту персоналу Kernel,
  • Віктор Марченко, начальник управління ефективності та оплати праці Райффайзен Банку,
  • Євгенія Кузьминська, HRD ОККО,
  • Вадим Скрипник, директор сільськогосподарського виробництва «Астарта»,
  • Алла Сороколєтова, директорка з питань забезпечення якості, фармаконагляду, регуляторних та міжнародних медичних питань «Асіно» в Україні та країнах СНД,
  • Юлія Тітуренко, начальниця управління по роботі з персоналом банку «Південний»,
  • Галина Караваєва, HRD групи компаній VIDI,
  • Андрій Коболєв, голова правління НАК «Нафтогаз України» у 2014-2021 роках,
  • Олександр Кучеренко, член Наглядової Ради Academy DTEK, директор DTEK Group B.V.,
  • Наталія Волнянська, HRD Starlight Media,
  • Тетяна Петрук, директорка зі сталого розвитку та взаємодії з колективом Групи Метінвест.

та ще понад 5 фахівців великих компаній.

Ви дізнаєтеся про:

  • Повернення до корпоративного життя та адаптацію ветеранів та ветеранок.
  • Глобальні тренди та нові реалії на ринку людського капіталу в Україні.
  • Головні професії після перемоги.
  • Зміни мотивації команди і що сьогодні дійсно важливе для співробітника.
  • Використання інновацій в HR.
  • Збереження команди за релокації.

Окрім виступів спікерів на HR Wisdom Summit відбудеться три панельні дискусії на теми майбутнього корпоративних ініціатив, інновацій у HR та ресоціалізації ветеранів.

Місцем зустрічі активної HR-спільноти України стане DTEK Academy. Учасники зможуть особисто поспілкуватися з провідними HR-фахівцями у кулуарах, а також завести корисні знайомства серед 200+ колег!

HR Wisdom Summit буде корисним для:

  • топменеджерів компаній, HRD, PR-директорів, які прагнуть зміцнити лідерство у воєнний час та протистояти викликам разом із сильною командою;
  • CЕО, які хочуть вибудувати ефективну HR-стратегію та зміцнити бренд роботодавця;
  • HR-фахівців, які бажають за один день отримати всі ключові тренди та інструменти року.

Деталі заходу, програма та квитки за спеціальною ціною на сайті: https://hrws.delo.ua/

Долучайтеся до HR Wisdom Summit, аби розвивати ваш головний актив бізнесу — команду!

Генеральний партнер –– Favbet.

В Україні в першому півріччі різко збільшилося введення житла в експлуатацію

Введення в експлуатацію житла в Україні за підсумками січня-червня 2023 року збільшилося в 1,4 раза порівняно з аналогічним періодом 2022 року – до 3 млн 593,1 тис. кв. м, повідомила Державна служба статистики.

Згідно з повідомленням, у містах від початку року введено в експлуатацію 2 млн 25,6 тис. кв. м житла (56,3% від загального обсягу), що на чверть більше за минулорічний показник, у сільській місцевості – 1 млн 567,5 тис. кв. м, що майже вдвічі перевищує показник першої половини 2022 року.

Загалом за звітний період в експлуатацію введено 44,2 тис. квартир, що на 61% більше, ніж у січні-червні 2022 року. При цьому в містах введено 26,4 тис. квартир, що на 25% більше, ніж торік, у селах – 17,7 тис. квартир, що у 2,5 раза перевищує показник аналогічного періоду 2022 року.

За даними Держстату, 9,9 тис. квартир було введено в одноквартирних будинках, 36,2 тис. – у багатоквартирних.

За підсумками першого півріччя найбільше житла введено в Київській області (594,3 тис. кв. м, 16,5% від загального обсягу), у Києві (544,1 тис. кв. м), Вінницькій області (459,2 тис. кв. м), Львівській (340 тис. кв. м), Івано-Франківській (246,7 тис. кв. м) і Закарпатській (176,3 тис. кв. м).

Згідно зі статданими, зростання обсягів введення житла зафіксовано в усіх регіонах України, крім трьох областей. Так, у Полтавській області введено 69,9 тис. кв. м, що на 41,2% менше, ніж у січні-червні 2022 року, у Чернігівській – 20,4 тис. кв. м (-39%) і Житомирській – 52,5 тис. кв. м житла (-11,2%).

Дані наведено з урахуванням житла, введеного згідно з тимчасовим порядком прийняття в експлуатацію будинків, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт, нагадує Держстат. Також інформацію наведено без урахування тимчасово окупованих РФ територій і частини територій, де ведуться (велися) бойові дії.

Як повідомлялося, введення в експлуатацію житла в Україні за підсумками 2022 року скоротилося на 37,8% порівняно з 2021 роком – до 7 млн 110,2 тис. кв. м.

“Здоров’я” змінила голову і наглядову раду

ТОВ “Фармацевтична компанія “Здоров’я” (Харків) змінило голову і деяких членів наглядової ради (НР).
Як повідомила компанія в системі розкриття інформації Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР), загальні збори ТОВ у середу припинили повноваження глави наглядової ради Олександра Доровського і члена НР Єгора Доровського за власним бажанням.
Збори обрали головою НР директора з розвитку компанії Вадима Демьохіна, членами НР – заступника директора з якості та сертифікації ТОВ “Здоров’я народу” Валерію Бурову і директорку ТОВ “Дослідницький завод ДНЦЛЗ” (Харків) Олену Швінагірь. Співвласником цього ТОВ, згідно з даними системи YouControl, є Єгор Доровський.
Створена 2001 року фармкомпанія “Здоров’я” випускає понад 300 найменувань ліків усіх фармакотерапевтичних груп. Входить до топ-20 фармкомпаній України, має сертифікати відповідності вимогам GMP Європейського Союзу та України.
Як повідомлялося, за підсумками 2021 року фармкомпанія збільшила чистий збиток на 8,5% – до 39,559 млн грн.
За даними Opendatabot, власниками фармкомпанії “Здоров’я” є ТОВ “Фармгрупа “Здоров’я” і ТОВ “Дослідницький завод ГНЦЛС”. Кінцевий бенефіціар – Олександр Доровський (Польща).
Раніше ЗМІ повідомляли, що власником компанії є член комітету з оборони і безпеки Ради Федерації Росії Олександр Шишкін.

, ,

Попит на шкільні товари зріс у 6-10 разів – Rozetka

Напередодні нового навчального року попит на шкільні товари зріс у 6-10 разів, як порівняти з літом 2022 року, повідомили у пресслужбі найбільшого українського онлайн-ритейлера Rozetka агентству “Інтерфакс-Україна”.

“Минулого року українські діти часто навчалися дистанційно або ходили до школи там, де отримали тимчасовий притулок їхні сім’ї. Зараз ситуація змінилася. За останні півроку в Україну повернулося понад 7 мільйонів людей. Є серед них і діти, які у вересні знову сядуть за парти. І якщо торік, порівняно з довоєнними часами, продажі шкільного приладдя зменшилися більш ніж на половину, то у 2023 році ці товари повертаються в топ”, – повідомив директор із маркетингу Rozetka Євген Образок.

Станом на серпень 2023 року найбільшим попитом у цій категорії користується одяг (зокрема, вишиванки), а також шкільне приладдя.

Порівняно з 2022-м на сайті онлайн-рітейлера в 7,5 раза частіше купують вишиванки для хлопців і в п’ять разів частіше – для дівчат. Крім того, збільшився попит на комплекти верхнього одягу, футболки, спортивні костюми, кросівки для хлопчиків, а також сукні, спортивні костюми та кросівки для дівчат.

Серед шкільного та канцелярського приладдя українці активно купують щоденники, портфелі та теки, кольоровий папір і картон, обкладинки для зошитів і підручників, зошити, альбоми для малювання, пенали, кольорові олівці тощо.

Порівняно з минулим роком у 2023 році попит на щоденники збільшився в 11,7 раза, на шкільні портфелі та папки – у вісім разів, на кольоровий папір і картон – у шість разів.

У 2023 році середня вартість шкільного кошика на Rozetka становить 5945 грн. Найдорожче обійдуться шкільні рюкзаки та ранці (у середньому 1663 грн), дошки та фліпчарти (1256 грн), і набори першокласника (687 грн). Найдешевше – обкладинки для зошитів і підручників, альбоми для малювання, кольоровий папір і картон.

Онлайн-магазин електроніки та побутової техніки Rozetka був заснований 2005 року в Києві Владиславом та Іриною Чечоткіними, пізніше співвласником компанії став фонд під управлінням Horizon Capital. Компанія до теперішнього часу трансформувалася в мультикатегорійний онлайн-маркетплейс, але також розвиває мережу власних магазинів, яка на лютий 2023 року становила 297 порівняно з 270 роком раніше. У грудні 2022 року відвідуваність Rozetka становила 40 млн осіб на місяць.

“Нова пошта” збільшила чистий прибуток майже в п’ять разів

Чистий прибуток ТОВ “Нова пошта” за перше півріччя 2023 року становив 2 млрд 402,5 млн грн, що майже вп’ятеро перевищує показник першого півріччя 2022 року (483,9 млн грн), йдеться в оновленій рейтинговій оцінці компанії на рівні “uaAA” від рейтингового агентства “Стандарт-Рейтинг”.

Згідно з його повідомленням, виручка “Нової пошти” за січень-червень збільшилася на 83,9% – до 16 млрд 743,8 млн грн.

Вказується також, що прибуток EBITDA компанії в першому півріччі 2023 року також сильно зріс – більш ніж у 2,2 раза, до 2 млрд 910,1 млн грн.

“Аналіз звітності за перше півріччя 2023 року свідчить: про високий рівень покриття зобов’язань власним капіталом, дуже високу частку в структурі власного капіталу нерозподіленого прибутку, збільшення обсягів бізнесу, вагомі фінансові результати, а також про високий рівень покриття зобов’язань товариства його доходами”, – зазначило рейтингове агентство.

Воно уточнило, що за підсумками першого півріччя 2023 року таке поліпшення показників дало змогу підвищити відношення EBITDA до довгострокових і поточних зобов’язань із 14,33% до 28,04%, а такий самий показник для прибутку EBIT – із 5,21% до 17,72%.

Згідно з публікацією, власний капітал “Нової пошти” за перше півріччя 2023 року зріс на 36,9% – до 8 млрд 918,6 млн грн, тоді як зобов’язання – тільки на 12,4%, до 10 млрд 379,4 млн грн.

Вказується, що зростання власного капіталу, як і в минулих періодах, відбулося за рахунок збільшення обсягу нерозподіленого прибутку в його структурі: за перші два квартали 2023 року він зріс на 37,1% і станом на 1 липня 2023 року його частка у власному капіталі компанії збільшилася до 99,6%.

Відповідно до інформації, дебіторська заборгованість “Нової пошти” в першому півріччі 2023 року зросла на 46,5% – до 3 млрд 303,6 млн грн, тоді як кредиторська – на 18,1%, до 8 млрд 592,0 млн грн, а вільні грошові кошти – на 12,6%, до 758,2 млн грн.

Загалом активи компанії в першому півріччі цього року збільшилися на 22,5% – до 19 млрд 298,0 млн грн, а основні засоби – на 10,5%, до 7 млрд 561,7 млн грн.

У мережі ГК “Нова пошта”, заснованої 2001 року, зараз понад 10 тис. відділень і 14 тис. поштоматів в Україні. Вона надає повний спектр логістичних і пов’язаних з ними послуг.

На ринку наразі перебувають в обігу два випуски облігацій компанії серій “C” і “D” номінальним обсягом по 800 млн грн кожний та відсотковою ставкою відповідно 24% і 23% річних кожний з погашенням у січні 2024 і 2025 рр.

,

“Vodafone Україна” збільшила чистий прибуток у 3,4 раза

ПрАТ “ВФ Україна” (ТМ “Vodafone Україна”), другий за величиною оператор мобільного зв’язку в Україні, у січні-червні 2023 року збільшило чистий прибуток у 3,4 раза порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 2,266 млрд грн, повідомила прес-служба мобільного оператора.

Згідно з проміжним консолідованим фінансовим звітом компанії, її виручка збільшилася на 4,9% – до 10,404 млрд грн, а операційний прибуток – на 45,1%, до 3,712 млрд грн.

Вказується, що показник OIBDA компанії збільшився на 3% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 5,934 млрд грн. Показник маржа OIBDA незначно скоротився на 1 п.п. до 57%.

У компанії уточнили, що стрибок чистого прибутку пов’язаний зі зменшенням збитків від курсової різниці внаслідок фіксації Нацбанком обмінного курсу долара до гривні з липня минулого року.

Крім того, у першому півріччі 2023 року збитки “Vodafone Україна” від війни скоротилися у 8,2 раза – до 116 млн грн.

Абонентська база у другому кварталі 2023 року залишалася стабільною – 15,2 млн клієнтів. “Зменшення на 8% порівняно з II кварталом минулого року пов’язане зі зменшенням кількості користувачів мобільного зв’язку через активні бойові дії, недоступність мереж мобільного зв’язку на тимчасово окупованих територіях і в зоні бойових дій, масову міграцію”, – пояснюється у пресрелізі.

Уточнюється, що понад 2 млн абонентів “Vodafone Україна” залишаються за кордоном і продовжують користуватися послугами компанії. При цьому виручка від послуг роумінгу скоротилася на 6,5% – до 446 млн грн, тоді як загалом виручка від послуг мобільного зв’язку зросла на 12,3% – до 8,1 млрд грн.

ARPU компанії зросло в другому кварталі до 108,4 грн на місяць зі 104 грн у першому кварталі за рахунок збільшення проникнення мобільного інтернету та обсягів користування.

“Vodafone Україна” збільшив капітальні інвестиції на 75% – до 2,231 млрд грн, спрямовуючи їх на відновлення зруйнованої інфраструктури, оперативні ремонти мережі та підготовку до роботи в умовах можливих дефіцитів електроенергії в зимовий період.

Зокрема, 9,5 тис. базових станцій компанії було обладнано новими акумуляторними батареями нового типу, які менш чутливі до перепадів напруги в мережі та частих відключень електроенергії, а також мають у 2,5-3 рази більшу швидкість зарядки.

Для забезпечення аварійного живлення, компанія додатково обладнала 1,12 тис. вузлових технічних об’єктів резервним живленням за допомогою стаціонарних генераторних установок і підготувала 522 мобільних генератори, створено резерв дизельного палива і бензину для їхньої роботи. Зазначається, що фахівці компанії тестують нові рішення на низці об’єктів, використовуючи альтернативні джерела енергії, зокрема сонячні електростанції та мікротурбінні генератори.

У тексті фінансового звіту підкреслюється, що станом на 30 червня 2023 року “Vodafone Україна” дотримувалася всіх боргових ковенантів. Водночас занепокоєння компанії продовжує викликати мораторій на транскордонні валютні розрахунки, через який у майбутньому можуть виникнути складнощі з погашенням у лютому 2025 року єврооблігацій на $400 млн. У зв’язку з цим, керівництво компанії розглядає кілька варіантів на випадок, якщо мораторій і надалі буде діяти: зокрема, рефінансування коштом фінансових установ, переговори щодо зміни умов облігацій із утримувачами євробондів, упровадження додаткових заходів із керування й контролю відтоку коштів для максимального збільшення їхнього обігу.

“Vodafone Україна” надає послуги швидкісного інтернету 3G і 4G та фіксованого зв’язку, мобільного зв’язку і розвиває інтернет речей (IoT), технології та рішення для Smart City, аналіз великих обсягів даних, фінансово-технологічні послуги, хмарні сервіси. З 2019 року компанія входить до складу групи компаній NEQSOL Holding бізнесмена Насіба Гасанова.

Діяльність NEQSOL Holding охоплює нафтогазову, телекомунікаційну, будівельну та інші високотехнологічні сфери у Великій Британії, США, Туреччині, Азербайджані, Казахстані, ОАЕ, Бангладеш. Група увійшла в телекомунікаційну галузь на початку 2000-х.

,