5-6 вересня в Києві відбулася щорічна, 16-та за рахунком Міжнародна конференція «PrivateLabel-2024: Нові вектори в розвитку ВТМ — український та зарубіжний досвід».
Це щорічна міжнародна практична зустріч, яка дозволяє відділам ВТМ роздрібних мереж і компаній-постачальників почати та/або продовжити співпрацю, визначити стратегії й тактики ефективного розвитку бізнесу.
Організатором конференцій виступила В2В медіа-група TradeMasterGroup, а учасниками стали понад 650 власників і топ-менеджерів роздрібних мереж України, провідні виробники й імпортери.
Партнерами конференції стали компанії:
Генеральний Партнер – STRATEG
Батарейки НАША СИЛА – Наш Сильний Партнер
IT Партнер – Спілка Автоматизаторів Бізнесу
Головний партнер з міжнародної доставки вантажів – Freight Transport Partner
Технологічний партнер – Listex
Партнер з лояльності – Art Nation
Партнер з впровадження e-ТТН – Linkos Group
Трансформаційний Партнер – EALC
Партнер кава-брейку – Discaf
Аналітичний Партнер – Datawiz
Офіційний Партнер з безпеки- Sheriff
Партнер з пакувальних рішень – Istok
Партнер з якісних продуктів харчування Бестком Дистриб’юшн & Isstormur International
Інноваційний партнер – Фреш Айдіес
Кулінарно-освітній медіа партнер – Culinara
Сервісна компанія з експертизи – Асоціація Регіональних Мереж
Водний Партнер – Моршинська – природне відновлення та підтримка гідробалансу щодня
Захід відкрив модератор Сергій Мицик, комерційний директор КФ «Десна», який звернувся зі вступним словом до учасників заходу.
Серію виступів розпочала Марина Забарило, генеральна директорка Consumer Panel Services GfK. Вона презентувала огляд «Що вибирає покупець ВТМ чи бренд: тенденції в Україні та світі».
Під час її виступу було розглянуто питання вибору споживачами товарів ВТМ або брендів, з акцентом на тенденції в Україні та світі. Однією з головних тенденцій є зростання частки ВТМ у Європі — за останні п’ять років вона збільшилася на 3%. Це свідчить про те, що споживачі все частіше обирають ВТМ, особливо в умовах економічної нестабільності. В Україні ця тенденція ще яскравіша: з 2019 року частка ВТМ зросла у 3.9 рази, хоча їхня частка у витратах домогосподарств залишається нижчою порівняно з брендовими товарами.
Продовжила серію оглядів Катерина Калюжна, Senior Research Executive,Kantar Ukraine. Тема її доповіді: «Позиціонування власної торгової марки: як створити привабливий бренд?»
Спікерка зазначила, що ВТМ продовжують зростати швидшими темпами, ніж традиційні бренди. У 2023 році частка ВТМ у світі досягла 22.7%, переважно за рахунок зростання в Західній Європі, де ціни на товари залишаються високими через інфляцію. Важливу роль у цьому відіграють супермаркети та дискаунтери, які забезпечують понад 80% зростання ВТМ, пропонуючи широкий асортимент та доступні ціни.
Ірина Сивак, власниця компанії СТРАТЕГ Україна, виступила із темою «Відносини зі споживачами та лояльність до власної торгової марки: стратегії залучення та збереження клієнтів».
Спікерка розповіла про важливість розуміння потреб споживачів та створення продуктів, які відповідають цим потребам. Вона підкреслив, що настільні ігри є способом об’єднати сім’ю та друзів, створюючи незабутні моменти разом. Компанія СТРАТЕГ прагне створювати продукти, які захоплюють, об’єднують та приносять радість.
Ірина Громова, директорка з маркетингу, Art Nation Loyalty, презентувала доповідь «Гейміфікація для збільшення продажів: кейс «Гусь Призолов».
Спікерка розповіла про інноваційний підхід до програм лояльності через використання гейміфікації. Проєкт «Гусь Призолов» демонструє, як гейміфікація може стати потужним інструментом для збільшення продажів і залучення клієнтів. У рамках цієї ініціативи було створено мобільну гру, яка не лише розважала користувачів, але й стимулювала їх до активної участі в акціях. Гра стала популярною, очоливши топ-чарт завантажень безкоштовних ігор на платформах iOS та Android, що свідчить про великий інтерес до продукту.
Валерія Марфут, заступниця директора департаменту ВТМ (напрямок гігієна), Лінія магазинів EVA, розповіла про «Кейс ТМ Joy Diapers for You. Туторіал «Як увійти в брендозалежну категорію та вийти на рівень лідера».
Спікерка навела вражаючі статистичні дані, які свідчать про успіх бренду: Joy Diapers for You займає значну частку ринку, зокрема, кожна друга упаковка підгузків, що купується клієнтами, є продукцією цього бренду. Презентація також підкреслює важливість команди та знання цільової аудиторії для досягнення успіху.
Сесію продовжила Альона Руденко, комерційна директорка бренду «Наша Сила». ЇЇ доповідь мала назву «Наша Сила: від ВТМ до відомого бренду».
Спікерка акцентувала увагу на успіхах українського бренду в конкурентному середовищі. Вона підкреслила, що «Наша Сила» має понад 20 років досвіду на ринку та пропонує споживачам продукцію вищої якості в порівнянні з відомими світовими брендами в аналогічному ціновому сегменті. Завдяки прямим контрактам з ритейлом, бренд забезпечує кращі умови для співпраці, що включає фінансування, маржинальність та гнучкість у розвитку категорії.
Яніна Денисовець, менеджерка з продажу, ГК «Рентсофт», виступила з темою «SaaS BAS: надійне управління бізнесом в умовах нестабільного енергопостачання».
Спікерка акцентувала увага на важливості використання хмарних рішень для бізнесу, особливо в умовах енергетичної нестабільності, яка негативно впливає на продуктивність і прибуток підприємств. Згідно з дослідженнями, понад 70% бізнесів стикаються з проблемами через перебої з електропостачанням, що підкреслює необхідність впровадження ефективних рішень для забезпечення безперервності роботи.
Ірина Яковченко, керівниця з ВТМ, мережа мультимаркетів «Аврора», і Дмитро Котенко, Head of Category Manager напрямку Household мультимаркетів «Аврора», презентували доповідь «Підходи до управління ВТМ в сучасних ринкових умовах».
Спікери запропонували комплексний підхід до управління ВТМ, враховуючи сучасні виклики та можливості для розвитку. Вони акцентували увагу на важливості адаптації до змінюваних умов, таких як збої в постачаннях, коливання курсу валют та інші ризики, що виникають через військові дії — для успішного управління ВТМ необхідно враховувати ці виклики та шукати шляхи їх подолання.
Олексій Шеремет, Head of Alcohol & Food Market Department, Freight Transport Partner, виступив із темою «Private Label — за межами кордонів».
Спікер акцентував увагу на важливості ефективної логістики для збільшення експортних продажів. Він розповів про сучасні тенденції імпорту та можливості розширення співпраці з Китаєм, підкреслюючи, що логістика формує конкурентоспроможність продукту на ринку. Олексій також зазначив, що компанія має значний досвід у цій сфері, з понад 11 300 поставками на рік та 115+ складами партнерів.
Леся Іванченко, заступниця генерального директора з торгівлі і маркетингу, ТОВ «Супермаш», висвітлила питання «Архетипи в дизайні власної торгової марки».
Спікерка розглянула ключові аспекти, які впливають на формування споживчого досвіду та вибір товарів, зокрема, важливість приватних марок у роздрібній торгівлі. За її словами, споживачі все частіше переходять на більш дешеві варіанти товарів, що свідчить про зміну їхніх уподобань та поведінки в умовах економічної нестабільності.
Доповідь Максима Туренко, комерційного директора SHERIFF, мала назву «Переосмислення стратегії просування: перехід на нові ринки й відмежування від конкурентів».
За словами спікера, SHERIFF позиціонує себе як інноваційну компанію, яка впроваджує нові продукти та послуги, зокрема мобільний застосунок MySheriff, що об’єднує всі об’єкти в одному місці та пропонує нові функції, такі як SOS (трекінг) та BASE, що підвищує доступність та зручність для клієнтів.
Антон Чабан, провідний фахівець з розвитку Департаменту Власної торгової марки, ТОВ «Епіцентр К», виступив із доповіддю «Private Label, що змінюють правила гри».
Спікер представив стратегії та досягнення компанії у сфері власних торгових марок. Він наголосив на масштабних інвестиціях у розвиток ВТМ, зокрема на прикладі бренду Allore, що спеціалізується на керамічній плитці. Завод з виробництва цієї продукції є одним із найсучасніших у Європі, що дозволило досягти потужності 15 млн кв. м на рік та експортувати плитку в понад 20 країн. Особлива увага приділяється інноваціям та технологіям виробництва, які забезпечують високу якість продукції та відповідність міжнародним стандартам.
Антон Степанюк, співзасновник та маркетинг директор першого українського кулінарного застосунку Culinara, підготував презентацію «Culinara — перший український кулінарний додаток. Ідея, створення, партнерство».
Спікер розповів про створення першого українського кулінарного додатка, який порівнюється з Netflix у сфері кулінарії. Culinara пропонує понад 1000 відеорецептів на будь-який смак, створених професійними шеф-кухарями з України та світу. Основна ідея додатка полягає в тому, щоб зробити процес приготування їжі зручним та приємним для користувачів різних категорій, від новачків до професіоналів. Додаток доступний на будь-яких пристроях, що робить його легкодоступним для широкої аудиторії.
Олена Видиш, СМО, Citrus, розповіла про «Цифровий маркетинг для власної торговельної марки: досвід з онлайн-просування у сфері техніки та електроніки».
Спікерка поділилася досвідом онлайн-просування у сфері техніки та електроніки, зокрема електротранспорту. Вона детально розповіла про бренд Like.Bike, що є частиною приватної лінійки компанії та вже 8 років успішно функціонує на ринку України. За цей час асортимент бренду розширився від гіробордів до електромотоциклів, а популярність електротранспорту, за словами Олени, постійно зростає, особливо серед чоловіків віком від 18 до 45 років. Citrus володіє 15% ринку електротранспорту України та активно використовує сучасні інструменти цифрового маркетингу для просування свого бренду.
Андрій Брик, керівник з розвитку продажів ВТМ, мережа аптек «Подорожник», виступив із темою «Хороший той ВТМ, який планує стати generalом».
Спікер розповів, як ВТМ може розширювати свої можливості поза межами власної торговельної мережі. Він навів приклади успішних міжнародних брендів, таких як Kirkland Signature від Costco та President’s Choice від Loblaw, які змогли перерости рамки локальних мереж і стати впізнаваними на глобальному рівні. Головна думка виступу полягала в тому, що ВТМ має потенціал для масштабування, якщо вона пропонує високу якість та конкурентоспроможну ціну.
Назар Щирба, начальник відділу із розвитку нових ринків, Kormotech, розповів, «Як з Private Label зайти на ринок Південної Америки?»
Спікер підкреслив важливість глибокого дослідження ринку та врахування локальних особливостей при підготовці до експансії. Південна Америка має свої культурні та економічні нюанси, які необхідно враховувати для успішного запуску бренду. Компанії, які планують виходити на цей ринок, повинні не лише пропонувати конкурентоспроможний продукт, але й адаптувати маркетингові стратегії до місцевих умов.
Закінчився перший день переходом до нагородження переможці щорічної Національної Премії «PrivateLabel-2024», єдиної в Україні Бізнес-нагороди, покликаної публічно відзначити досягнення та внесок ритейлерів та виробників у галузі розвитку ВТМ та взаємодії зі споживачами!
Переможцями стали:
Розпочав другий день доповідей, Андрій Сокирко, директор з розвитку напрямку категорійного менеджменту, ТОВ «Вересень плюс», з доповіддю «Створення та просування товарів ВТМ. Приклад «Файно Маркет».
Спікер детально зупинився на стратегіях розробки ВТМ для різних сегментів споживачів. Наприклад, бренд «Вигідно» орієнтований на покупців з обмеженим бюджетом, пропонуючи товари першої ціни. «ФМ» — це парасольковий бренд, що охоплює товари з оптимальним співвідношенням ціна-якість для імпульсних покупців, які цінують якість за доступною ціною. Преміальний бренд «Люксбері» задовольняє потреби найвибагливіших клієнтів, хоча наразі цей сегмент на ринку розвивається повільніше. Крім того, планується розвиток нових брендів, таких як «Марко» (алкогольний напрямок) та «Вандерласт» (власний імпорт).
Данило Іванов, менеджер з розвитку проєктів, Listex, презентував доповідь «Удосконалення цифрового контенту. Використання Hero Image, Lifestyle Image та 3D-Image для підвищення ефективності просування ВТМ на цифрових полицях».
Спікер підкреслив, що якісний візуальний контент є критично важливим для залучення споживачів, оскільки 70% з них відмовляються від покупки через його відсутність. Hero Image, як перший елемент, що бачить користувач, має значний вплив на перше враження та здатність утримати відвідувача на сайті.
Оксана Міцкевич, керівниця центру розвитку ритейлу, ПрАТ «МХП», виступила з темою «Створення сильної брендової історії: використання Storytelling для підвищення цінності та взаємодії зі споживачами».
Спікерка акцентувала увагу на важливості сторітелінгу для створення сильної брендової історії, зокрема на прикладі торгової марки «Секрети Шефа». Бренд є ексклюзивним для мережі магазинів «М’ясомаркет» і має на меті підкреслити унікальність цієї мережі, підвищити лояльність покупців та збільшити середній чек. Основна ідея бренду полягає в пропонуванні кулінарних рішень від відомих шеф-кухарів, які розкривають свої «секрети» у продуктах, що робить страви ще смачнішими та різноманітнішими.
Дмитро Борисов, комерційний директор, Linkos Group, розповів про «Еволюцію електронного документообігу в Україні. е-ТТН як новий етап розвитку».
За словами спікера, впровадження е-ТТН є важливим кроком до цифровізації логістичних процесів, що підвищує ефективність операцій і сприяє інтеграції України в європейську цифрову економіку. Дмитро підкреслив, що е-ТТН є початковим етапом для реалізації e-CMR (електронної міжнародної накладної), що дасть змогу Україні відповідати стандартам ЄС. Впровадження e-CMR потенційно може заощадити 27 мільярдів євро та зберегти 166 000 дерев щорічно.
Дарія Іванченко, комерційна директорка, NOVUS, виступила з презентацією «Кризовий менеджмент ВТМ: особливості, ризики, і створення умов ефективної реалізації продукту».
Спікерка розповіла про особливості, ризики й умови, які сприяють успіху продуктів під брендом NOVUS. Вона підкреслила важливість якісних продуктів, довіри клієнтів до бренду та ефективної цінової політики, що дозволяє зберігати конкурентоспроможність на ринку.
Виступ Марини Борисової, директорки з маркетингу, компанія «Ясенсвіт», мав назву «Онлайн-присутність та цифровий маркетинг для власної торгової марки: роль соціальних медіа та електронної комерції».
Спікерка наголосила, що сучасний український споживач стає все більш вимогливим, і бренди повинні адаптувати свої стратегії, щоб відповідати новим трендам, таким як стійкість, екологічність та інновації. Це вимагає від компаній не лише впровадження нових продуктів, але й активної комунікації з аудиторією через різні цифрові канали.
Олена Дзюбан, Business Success Manager компанії PlanoHero, у своїй доповіді «Від полиці до прибутку: 8 кроків до ефективного мерчандайзингу» акцентувала увагу на важливості ефективного мерчандайзингу для підвищення попиту на продукцію в роздрібній торгівлі. Вона підкреслила, що мерчандайзинг є комплексом заходів, які допомагають формувати позитивний імідж торгової марки у свідомості споживачів, що, в свою чергу, сприяє збільшенню продажів.
Наступну доповідь представили Альона Штанько, начальниця Управління ВТМ Metro Cash and Carry Ukraine, і Костянтин Жук, менеджер з якості Metro Cash and Carry Ukraine. Вона мала назву «Як українському виробнику інтегруватися у зарубіжний ритейл».
Спікери підкреслили важливість власних брендів Metro та їхнього асортименту, що складається на 60% з продукції локального виробництва. Вони також зазначили, що українські виробники вже мають досвід співпраці з країнами, де представлена мережа Metro, що відкриває нові можливості для розширення бізнесу на міжнародному ринку.
Андрій Гавриленко, комерційний директор ТОВ «Асоціація Регіональних Мереж» (АРМ) розповів про «Можливості та переваги АРМ для потенційного постачальника в роздрібні мережі, які є членами асоціації».
Асоціація Регіональних Мереж (АРМ) є сервісною компанією, яка створює можливості для виробників та ритейлерів, забезпечуючи споживачів якісними товарами за справедливу ціну. Спікер розповів про роль асоціації як агентства між постачальниками та роздрібними мережами. АРМ проводить переговори з виробниками та постачальниками, сприяючи укладенню угод на вигідних комерційних умовах, що дозволяє забезпечити широкий вибір товарів для споживачів.
Юлія Горбаченко, директорка з якості, Bakery Food Investment виступила з темою «Управління якістю виробництва торгової марки: від контролю якості до стандартів».
Спікерка підкреслила, що контроль якості не є достатнім інструментом для досягнення високих стандартів продукції. Важливо впроваджувати цілісну систему управління якістю, яка охоплює всі процеси — від вибору постачальників до контролю кінцевого продукту на полицях магазинів. Такий підхід допомагає не лише забезпечити відповідність продукції стандартам, але й підвищити довіру споживачів до торгової марки.
Алла Ковалевська, комерційна директорка, Auchan Україна, презентувала доповідь «Екологічна еволюція в Private Label: пакування та маркетинг для виходу українських ВТМ Ашан на міжнародний ринок».
Спікерка підкреслила важливість сталого розвитку, екологічних технологій та інновацій у виробництві товарів. Вона акцентувала увагу на унікальних смаках та якості продукції, що пропонується під власними марками Auchan.
Спікерка зазначила, що компанія активно впроваджує покращення рецептур, зокрема, безглутаматні та натуральні складники, а також використовує екологічне пакування. Важливим аспектом є також прозорість у виробництві, що включає аудит виробничих потужностей, лабораторний контроль та відповідність blacklist інгредієнтів.
Презентація Катерини Крикун була присвячена Запуску власного бізнесу за 9 місяців та підготовці приватних марок. Спікерка з 15-річним досвідом у розробці FMCG брендів та продуктів на міжнародному рівні акцентувала увагу на важливості стратегічного партнерства для успішного виходу на ринок. Вона підкреслила, що 80% лідерів шукають стратегічні партнерства, але лише 65% з них досягають успіху, що свідчить про необхідність зосередження на цінностях, які можуть бути під загрозою.
Після доповідей учасники конференції продовжили роботу за столами перемовин «Мережа-постачальник». Це унікальний формат бізнес-зустрічей, під час яких провідні й нові постачальники українського ринку знайомляться й укладають домовленості про майбутні поставки. Цього разу «Столи перемовин» зібрали представників 40 торгових мереж і понад 250 постачальників.
B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає учасників конференції з набутими знаннями і новими знайомствами.
Ми завжди раді бачити вас на наших наступних конференціях!
Дякуємо ЗМІ за підтримку: Інтерфакс-Україна, АгроЛюкс, Харчові технології, 44.ua Depo, Dsnews.ua, Marketer, Agronews, Agroter, Agrostory, Worldexpo, Open4business, Igate, Fixygen, Агронавт, Delo.ua
Open4business – інформаційний партнер