Сумарний обсяг сегмента електромобілів (імпорт нових, вживаних та внутрішні перепродажі) за підсумками липня 2025 року склав 9,7 тис., що на 41,1% більше відносно показників липня-2024 та на 9,8% більше, ніж у червні поточного року, повідомляє Інститут досліджень авторинку.
“Це історичний рекорд обсягів для нашого ринку, і основних драйверів три: подорожчання пального на АЗС, загальна тенденція зростання інтересу до електромобілів (яка складається з покращення їхніх характеристик та зменшення ринкових цін), а також наближення розмитнення з ПДВ, яке заплановано на 1 січня 2026 року”, – йдеться в повідомленні на сайті.
Нові електроавто зайняли 16% в цьому обсязі (1552 од.), тоді як в липні-2024 частка складала 14,3%. При цьому їх продажі зросли на 58%.
“Це новий рекорд для вперше зареєстрованих нових електромобілів”, – констатують експерти.
Імпорт вживаних електрокарів в липні збільшився на 38% до липня-2024, склавши 5,154 тис.од., а внутрішні перепродажі – на 38,8%, до 3,01 тис.
За даними Інституту, порівняно з червнем поточного року імпорт нових електромобілів зріс на 11,2%, вживаних – на 9,7%, внутрішні перепродажі – на 9,4%.
Експерти також проаналізували загальний парк електричного транспорту України (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів та рейкових машин): станом на кінець липня він склав 178 тис. од., з них найбільше легковиків — 173,2 тис., вантажівок на електротязі – 3,7 тис., є кілька електробусів (8 шт.) та майже 1,1 тис. од. мототехніки.
“Цікаво, що найбільше у нашому парку електромобілів марки Tesla — 19,9%, хоча від початку “електромобілізації” й донедавна лідирував Nissan, частка якого зараз 19,4%. Третій у цьому списку Volkswagen з часткою 12,8%”, – зазначають експерти.