Державний ПриватБанк, найбільший український банк, за 9 місяців 2025 року наростив корпоративний кредитний портфель на 15,15 млрд грн, або 44,5% – до 49,23 млрд грн й планує надалі агресивно зростати та конкурувати в усіх сегментах ринку, повідомив член правління ПриватБанку з питань корпоративного бізнесу та МСБ Євген Заіграєв.
“Ми вже у вересні перевиконали річний план… Зараз будуємо плани на наступні роки і так само закладаємо досить агресивні темпи зростання — вищі, ніж очікувані темпи зростання ринку, тому що ми хочемо збільшувати свою частку ринку у кредитуванні”, – заявив він в інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна”.
Згідно з даними Національного банку України, корпоративний кредитний портфель всієї банківської системи країни виріс за 9 місяців цього року на 15,1%, або 123,79 млрд грн – до 943,32 млрд грн.
Як уточнив Заіграєв, в сегмент мікробізнесу зростання склало 18,2%, або 2,57 млрд грн – до 16,71 млрд грн, в сегменті малого бізнесу – 35,6%, або 3,91 млрд грн, до 14,89 млрд грн.
За його даними, в сегменті середнього бізнесу за 9 місяців цього року корпоративний кредитний портфель збільшився на 44,1%, або 2,26 млрд грн – до 7,38 млрд грн, а в сегменті великого корпоративного бізнесу, в який ПриватБанк зайшов тільки минулого року, зростання склало 2,7 рази, або 6,41 млрд грн – до 10,25 млрд грн.
“У великому корпоративному бізнесі зростання більше, бо там база була менша. Але, в будь-якому разі, навіть в мікро-, малому і середньому бізнесі ми сьогодні зростаємо у два рази швидше, ніж ринок”, – прокоментував ці показники член правління ПриватБанку. За його словами, якість кредитного портфелю майже ідеальна завдяки вибудованим процедурам ризик-менеджменту: NPL на сьогодні складає приблизно 1,5% (без врахування боргів колишніх власників) за зростання в 3-5 разів протягом кількох років.
Він зазначив, що ПриватБанк має можливості задовольнити кожен з цих чотирьох сегментів і конкуруватиме в кожному з них.
“Кожен з цих чотирьох сегментів є абсолютним пріоритетом для ПриватБанку. У кожному з них сегментів ми хочемо зростати стільки, скільки дозволить спроможність ринку”, – наголосив Заіграєв.
Він нагадав, що історично ПриватБанк був більше в сегменті мікро- та малого бізнесу, тому в цих двох сегментах у нього досить помітна ринкова частка: приблизно 40-50% клієнтів в Україні мають активні рахунки у ПриватБанку та його обслуговування і близько 20% — кредити у ПриватБанку.
Щодо двох інших сегментів, то, за словами члена правління, після націоналізації банк почав розвивати цей напрямок тільки декілька років тому, тож тут частки клієнтів, які мають у нього активні рахунки, менша, але вона теж досить помітна – 35-40% від всіх клієнтів всієї України.
“Проте здебільшого вони також мали і мають тут зарплатні проєкти, еквайринг, валютні платежі. Ми ж хочемо надавати їм всі продукти і сервіси, і тому минулого року почали активно розвивати для таких корпоративних клієнтів кредитування і пов’язані з ним продукти… Це означає, що потенціал до зростання більший в сегменті великих корпоративних клієнтів”, – зауважив банкір.
Він нагадав, що всього у ПриватБанку активних клієнтів мікро-, малого та середнього бізнесу 930-940 тисяч, тоді як найближчий його конкурент має в 7-9 разів менше.
Заіграєв уточнив, що до сегменту мікробізнесу банк відносить здебільшого ФОПи, але також юридичні особи з річними продажами до 30 млн грн, малий бізнес – це юрособи з річними продажами від 30 млн грн до 300 млн грн, середній або середній корпоративний бізнес – річні продажі від 300 млн грн до 1,5 млрд грн, а далі вже великі корпоративні клієнти.
Загальні активи ПриватБанку, за даними НБУ, на 1 вересня 2025 року досягли 1,001 трлн грн, або 25,6% від всіх загальних активів банківської системи України.