Торгово-виробнича група компаній “Текстиль-Контакт” (ТК-Групп) планує у 2024 році отримати валовий обіг орієнтовно на рівні 2023 року, але можливе і невелике зниження цього показника, повідомив власник групи Олександр Соколовський.
“Я не думаю, що буде зростання, не бачу поки що великих стрибків. Але наші виробничі потужності, як і торік, і 2022 року, завантажені повністю”, – повідомив він на Business Breakfast від видання Forbes Ukraine в середу.
Соколовський не назвав цифри валового обороту за 2023 рік, проте зазначив, що його легко порахувати, виходячи з того, що сплачені 2023 року 443 млн грн податків – це 14% валового обігу (тобто обіг приблизно 3,2 млд грн – ІФ-У).
При цьому він нагадав, що 2022 року група сплатила близько 285 млн грн податків, тобто 2023 року ця сума зросла на 55% більше.
Як зазначив власник ТК-Груп, пік попиту на продукцію легкої промисловості був 2022 року, коли після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну та початкового “хаосу” з’явилася маса замовлень, зокрема з Європи, яка хотіла підтримати Україну.
“Навіть якщо можна було купити зручніше і дешевше – замовляли в Україні. На жаль, потім цей тренд зник, і вже багатьох європейських замовників наші пропозиції не цікавлять, тому що вони бояться розміщувати замовлення в Україні, тим паче поблизу з лінією фронту або біля кордону з Росією”, – пояснив Соколовський.
За його словами, основна стратегія групи, що дає змогу, зокрема, конкурувати на міжнародних ринках, – розвиток виробництва в Україні, а не перенесення за кордон.
“Коли багато хто переносив виробництво в Китай або Південно-Східну Азію, ми, навпаки, розвивалися тут, хоч нам і говорили, що це неправильно. Але за останні п’ять років кількість наших фабрик зросла з семи до 12, зокрема позаминулого року додали виробництво сумок, цього – взуття і дуже розширюємо виробництво одягу”, – розповів Соколовський.
Водночас він повідомив, що в проєкті виробництва взуття на фабриці в Чигирині може з’явитися партнер із Польщі, але подробиць поки що не оголосив.
Відповідаючи на запитання про частку експорту в загальному обігу, він припустив, що за останні два роки вона зросла орієнтовно до 15%, але переважно це продукція “ТК-Домашній текстиль”, яка бере участь у тендерах міжнародних організацій, зокрема в Німеччині, Польщі, Великій Британії, конкуруючи з компаніями з Туреччини, Китаю та інших країн.
“Але ми плануємо виходити в Європу, і якщо в Україні розвиваємо виробничу базу, то європейцям пропонуємо готову продукцію. Наше перше представництво в країнах ЄС у Литві поки що напрацьовує клієнтську базу – великих здобутків там поки що немає, бо в Європі багато бюрократичних процедур, але плануємо виходити з пропозицією розробки соціального одягу, пошиття в Україні”, – повідомив Соколовський.
Водночас найбільшою проблемою для групи її власник назвав кадрову (основна маса працівників – жінки).
“Ми бачимо: які умови не створюй і зарплати не обіцяй, багато жінок виїжджають, тому що їм некомфортно з погляду блекаутів, безпеки, багато хто на нервах і виїжджає, тому що страшно”, – зазначив Соколовський.
Розповідаючи про плани групи щодо проходження опалювального сезону, він сказав, що компанії переважно обходяться генераторами, а коштів для закупівлі, наприклад, газопоршневих станцій, група не має.
“Щоб купити таку станцію, потрібно близько EUR850 тис. У нас таких грошей немає, тому наразі обходимося генераторами”, – зазначив власник групи компаній.