Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

ТОП-10 українських мереж АЗС збільшила виплату податків більш ніж у 2 рази

10 Березня , 2025  

Сплата всіх податків десяткою найкращих АЗС за кількістю заправних станцій за результатами 2024 року зросла на 40%, або на 3,1 млрд грн – до 10,4 млрд грн, повідомив директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн у фейсбуці.

«Для початку зупинимося на результатах топ-10 мереж за кількістю заправних станцій, на які припадає 54% продажів пального в країні. Під податками розуміємо ПДВ (без ПДВ на імпорт), податок на прибуток, ПДФО та ЄСВ», – написав він.

За словами експерта, виплата податків збільшилася, незважаючи на зниження продажів на 2,9%. Зокрема, сплата ПДВ склала 4,2 млрд грн, що на 55% більше за показник 2023 року.

«Серед іншого пояснюється дією пільгової ставки ПДВ 7% протягом першого півріччя 2023-го», – зазначив Куюн.

Зі сплати податку на прибуток минулого року було зафіксовано зростання на 32% – до 2,2 млрд грн.

Зі свого боку зарплатні податки ПДФО+ЄСВ зросли також на 32% – до 3,4 млрд грн. Середня офіційна зарплата по топ-50 збільшилася за рік до 17482 грн/міс. з 11853 грн/міс.

«Висновок. Ринок палива демонструє хорошу динаміку сплати податків за всіма пунктами, включно з такими проблемними, як податок на прибуток і зарплатні податки», – стверджує директор “А-95”.

Згідно з наданою діаграмою, за рівнем сплати податків на л пального лідирує мережа ОККО – 3,27 грн (роком раніше 2,39 грн), за якою йдуть Shell – 2,94 грн (2,21 грн) і UPG – 12,82 грн (1,67 грн).

У першій п’ятірці також WOG – 2,15 грн (1,25 грн) і AMIC – 1,94 грн (1,75 грн).

Другу п’ятірку становлять KLO – 1,78 грн (0,96 грн), «Авантаж 7» – 1,43 грн (1,02 грн), БРСМ-Нафта – 1,36 грн (1,09 грн), VST – 1,2 грн (0,88 грн) і MOTTO – 1,09 грн (0,53 грн).

На думку Куюна, збільшення сплати податків відбулося переважно через тиск з боку податкової служби, народних депутатів та експертного середовища. Водночас зберігається великий розрив між лідерами та аутсайдерами платників податків на паливному ринку, що вказує, по-перше, на втрати бюджету 2024 року та, по-друге, на потенціал збільшення бюджетних надходжень поточного року.

Джерело: https://www.facebook.com/SerhiiKuiun/posts/pfbid0bE6JVrvFenupzPFh6XYujbNsghPtm6Acrg5Gc43NgseFVG6JKM78Ne2viPqVpVubl

 

 

,