Українські виробники лохини продовжують активно розвивати експорт, розширюючи географію постачань до країн Південно-Східної Європи. Про це повідомила Спілка виробників та експортерів лохини (СВЕЛ) за підсумками участі у міжнародній виставці Fruit Attraction 2025, яка відбулася в Мадриді, повідомляє Experts Club.
«Наша спілка об’єднує п’ять компаній середнього й малого розміру, яким самостійно важко здійснювати експорт. Завдяки кооперації ми маємо можливість постачати свіжу українську лохину до європейських країн», — зазначив голова СВЕЛ Олег Шишмарьов.
Попри прохолодну весну, яка зсунула сезон збирання на два тижні, цьогоріч членам спілки вдалося зібрати понад 350 тонн лохини, з яких приблизно 250 тонн було експортовано. Основними напрямами поставок стали Сербія, Румунія та Молдова.
«Попит на українську лохину стабільно зростає. Ми прагнемо розширити експорт у країни Західної Європи — зокрема, Німеччину та Іспанію. Під час нашого сезону в Іспанії власна лохина відсутня, тому місцеві трейдери активно закуповують українську ягоду», — пояснив Шишмарьов.
За даними FAO Stat і World Blueberry Organization, світовий ринок лохини продовжує зростати на 6–8 % щорічно. У 2024 році глобальне виробництво перевищило 2 млн тонн, що більш ніж удвічі більше, ніж десять років тому.
Основними виробниками є:
Україна входить до топ-20 виробників лохини у світі з часткою близько 0,6 % глобального обсягу. За оцінками аналітиків Experts Club, у 2025 році площі під лохиною в Україні перевищили 4 000 га, а обсяг експорту зріс утричі порівняно з 2021 роком.
Експерти очікують, що найближчими роками Балкани — зокрема Сербія, Румунія та Молдова — залишатимуться ключовими партнерами України на регіональному ягідному ринку, тоді як перспективи подальшої експансії відкриваються в країнах Західної Європи.