Україна в січні-червні 2025 року скоротила експорт соняшникової олії до 2,407 млн тонн, а виторг до $2,77 млрд, що менше результатів аналогічного періоду минулого року відповідно на 33,5% та 2,4%.
Згідно зі статистикою, оприлюдненою Державною митною службою (ДМС), основними покупцями української соняшникової олії у січні-червні цього року стали Іспанія та Італія, на які прийшлося відповідно 12,88% і 12,18% експорту, та Індія – із часткою 11,77%. Ці країни витратили на придбання соняшникової олії в України $356,945 млн, $337,494 млн і $326,071 млн відповідно.
Експорт ріпакової олії скоротився у цей період порівняно із січнем-червнем 2024 року в 3,6 раза, до 19,992 млн тонн, відповідно виторг був меншим у 2,9 раза і становив $58,015 млн.
Водночас Україна цьогоріч наростила експорт соєвої олії на 52% у першому півріччі проти з 287,052 млн тонн рік тому і збільшила виторг удвічі – до $295,034 млн.
Основними покупцями української ріпакової олії були Нідерланди, на які припало 39,29% експортованого обсягу, що принесло Україні $7,750 млн, Німеччина – 21,44% і $4,23 млн, Словаччина – 13,13% і $2,591 млн відповідно.
Серед найбільш активних покупців української соєвої олії були Польща – 63,97% експорту на $188,736 млн, Індія – 9,02% на $26,616 млн, Німеччина – 4,04% на $11,925 млн.
У звітному періоді зріс також експорт інших нелетких жирів та рослинних олій у 1,9 раза, до 988 тис. тонн, що в грошовому еквіваленті становить $2,409 млн проти $2,124 млн рік тому.
При цьому імпорт пальмової олії в Україну в січні-червні 2025 року збільшився на 2% порівняно з першим півріччям 2024 року – до 50,708 тис. тонн. У грошовому виразі її було ввезено на $71,651 млн (+15,2%). Пальмову олію Україна купувала у Малайзії – 59,79% імпорту цього товару, на $42,839 млн, Індії – 35,7% на $25,581 млн, Швеції – 4,17% на $2,99 млн.
Закупівля Україною оливкової олії збільшилася на 60,9%, до 1,083 млн тонн, відповідно, й витрати на її придбання теж зросли – на 3,5%, до $8,277 млн. Основними її постачальниками стали Італія (42,55%), Іспанія (29,62%) та Греція (23,2%). Вони заробили на продажах в Україну $3,522 млн, $2,452 млн і $1,92 млн відповідно.