Україна завершує розробку схеми зі світовими страховиками для страхового покриття зернових суден, що прямують до/з чорноморських портів, повідомив заступник міністра економіки України Олександр Грибан в інтерв’ю Financial Times.
За його інформацією, угоду “розробляють і активно обговорюють” між відповідними міністерствами, а також вітчизняними банками та міжнародними страховими групами, включно з Lloyd’s of London.
Схема може бути введена в дію вже наступного місяця, причому п’ять із 30 суден проходитимуть через “небезпечні місця” в українських водах.
Як повідомлялося, у липні Росія вийшла з Чорноморської зернової ініціативи і заявила, що розглядатиме будь-яке цивільне судно, що залишає порти України, як військову ціль.
Однак під прикриттям українських берегових систем оборони суховантаж Joseph Schulte вийшов 16 серпня з порту “Одеса” і скористався тимчасовим коридором у Чорному морі. 18 серпня він прибув до берегів Туреччини і кинув якір у порту “Амбарли” біля Стамбула. Контейнеровоз Joseph Schulte перебував в одеському порту з 23 лютого 2022 року. На його борту перебувало 2000 контейнерів і 30 тис. тонн вантажу, зокрема продовольства.
Раніше Україна оголосила про створення “гуманітарного коридору” в Чорному морі для звільнення вантажних суден, які опинилися в пастці в її портах після виходу Росії із “зернової угоди”.