Українське дунайське пароплавство виставило на продаж шість суховантажів, повідомив гендиректор компанії Дмитро Москаленко.
Приймання заявок від охочих узяти участь в аукціоні розпочато на майданчику zakupivli.pro 5 грудня, і триватиме до 12 грудня. Усі шість суден виставляються єдиним лотом. Його ціна – 440,68 млн грн (без ПДВ).
“УДП починає реалізацію морського флоту. Болісне, але єдино правильне рішення. Ключовий сегмент УДП – вантажні річкові перевезення. Ми маємо позбутися збиткових непрофільних активів і спрямувати ресурси на модернізацію річкового флоту. Саме в сегменті вантажних річкових перевезень у пароплавства є перспективи розвитку”, – написав Москаленко у фейсбуці у п’ятницю.
За його словами, судновласників, найімовірніше, зацікавлять відремонтовані “Вилково” та “Izmail”, з документами, готові до роботи.
“Однак важливо, щоб покупця знайшли також “Татарбунари”, “Виана ду Каштело”, “Килия” та “Рени”, які вже багато років перебувають у відстої”, – зазначив гендиректор УДП.
За словами Москаленка, минулого року УДП почало відновлювати морський флот.
“Під час блокування портів Одеси уряд поставив завдання забезпечити вивезення агропродукції з Дунайських портів. За торішніх фрахтових ставок відновлення флоту було вигідною інвестицією з коротким терміном окупності. Але після зняття блокади з портів Одеси фрахтові ставки впали в кілька разів. Дунайські порти спорожніли. І подальша тенденція невтішна”, – повідомив він.
За словами гендиректора УДП, низка приватних компаній працюють і за низьких ставок, оскільки “оптимізують податки, оперують сотнями одиниць флоту різного тоннажу, працюють у різних сегментах, на різних ринках із гарантованим зворотним завантаженням суден”.
“Ми – державна компанія, яка сумлінно сплачує всі податки. У таких нерівних умовах, маючи робочий флот у два невеликих морських судна (решта чотири в неробочому стані), конкурувати майже неможливо”, – наголосив Москаленко.
Він зазначив, що УДП опрацьовувало всі можливі варіанти: розглядали пропозиції щодо передачі суден у тайм-чартер. Однак дохід від чартеру не буде перекривати майбутні витрати на обслуговування і ремонт суден. Проєкт міг стати свідомо збитковим для держави.
“Вічно тримати судна у відстої також не варіант. Утримання флоту – значні щомісячні витрати. Нашим суднам понад 30 років, тож за деякий час доведеться знову витрачатися на продовження терміну дії документів”, – резюмував Москаленко, зазначивши, що рішення реалізувати флот підтримано акціонером – Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України.