Українське Дунайське пароплавство (УДП) підтримує заклик агровиробників та експортерів щодо запровадження 30% знижки на залізничні перевезення до станцій Ізмаїл та Рені, повідомила пресслужба держпідприємства в телеграмі.
“Українські агровиробники пропонують Кабміну поставити в рівні умови порти Одеси та Придунав’я… УДП цілком підтримує пропозицію аграріїв. Ворог не припиняє завдавати удари по інфраструктурі Одеси. Україна має зберігати альтернативні експортні маршрути”, – йдеться у зверненні.
В УДП наголосили, що дунайський маршрут – це плюс 250 км доріг, або 200 км залізниці. Через це дунайські порти програють конкуренцію навіть за однакових тарифів на фрахт і перевалку, які діють в одеських портах.
У пароплавстві нагадують, що прецедент уже створено: нещодавно Кабмін запровадив знижку в розмірі 30% на залізничні перевезення сільськогосподарської продукції з тих територій, де можливі бойові дії, звернули увагу в УДП і наголосили, що необхідність руху експорту через Дунай неодноразово обговорювали на галузевих заходах, форумах, конференціях. Однак в умовах критично низьких цін на зерно виробники і трейдери не готові втрачати заробіток (маржу) заради зменшення ризиків.
“Знижка на залізничні перевезення абсолютно виправдає себе, якщо умовою її отримання буде перевалка зерна на державний річковий або морський флот. Недоотриманий залізницею дохід держбюджет компенсує за рахунок доходу від фрахту”, – стверджують у держпідприємстві.
УДП нагадало, що наразі займається перевезенням сербського зерна, й акцентувало, що має достатньо флоту, щоб одночасно працювати з українською продукцією.
“Інші дунайські країни дуже наполегливо лобіюють інтереси власних перевізників, адже увесь Дунай страждає від аномального падіння ставок і потоків вантажу. В Україні є свій національний перевізник, якого також варто підтримати та зберегти”, – наголосили в УДП.