Українське дунайське пароплавство (УДП) запускає проект “Дунайський зерновий шлях” через зрив “зернової ініціативи” Росією, повідомив генеральний директор УДП Дмитро Москаленко на своїй сторінці у Facebook.
“Ще влітку ми припускали, що Росія може будь-якої миті спробувати зірвати “Зернову ініціативу”. Тому наполегливо та системно розвивали наш проект “Дунайський зерновий шлях”, – пояснив Москаленко.
За його словами, УДП інвестувало у створення власної перевалки зернових і домовилося з румунськими партнерами – групою компаній TTS – про більш швидку та ефективну схему перевалки в порту Констанци.
Серед переваг нового зернового проекту на першому етапі Москаленко зазначив, що за рахунок швидшого процесу навантаження та розвантаження середній час обороту каравану скоротиться приблизно на 30%. В результаті власникам вантажу не доведеться зазнавати фінансових втрат внаслідок тривалих очікувань у черзі біля терміналу.
Крім того, генеральний директор УДП прогнозує, що у майбутньому баржовий караван зможе здійснювати до двох рейсів на місяць завдяки оснащенню суден системами онлайн контролю, відеоспостереження та збільшення кількості судноводіїв в екіпажі.
Москаленко також повідомив, що на другому етапі проекту передбачається будівництво нових барж для збільшення можливостей “тоннажу” та модернізації тяги – капітальний ремонт самохідного флоту із заміною двигунів.
Як повідомлялося з посиланням на дані Мінінфраструктури України, лише за три місяці реалізації “Зернової ініціативи” з українських морських портів 422 судна експортували близько 10 млн тонн аграрної продукції. Цей обсяг міг би бути на 30-40% більшим, якби Росія не блокувала проведення інспекцій у Босфорі.
Вдень, 31 жовтня, прес-секретар російського президента Дмитро Пєсков заявив, що без участі РФ вивіз українського зерна навряд чи буде реалізований. При цьому він зазначив, що відтепер зернова угода набуває “ризикованого та негарантованого характеру”.