“Укрпошта” за березень-квітень доставила понад 926 тонн експортних відправлень до країн світу, пік припав на квітень.
Як повідомила пресслужба компанії в середу, у квітні українці відправили “Укрпоштою” за кордон понад 300 тис. посилок загальною вагою майже 750 тонн.
“Тобто обсяг експорту за квітень учетверо перевищує обсяг експорту за березень. Для порівняння: обсяг експортних відправлень за 2021 рік становив 4865 тонн”, – ідеться у повідомленні.
За даними компанії, найбільший обсяг експорту з України припав на Польщу: за березень-квітень українці надіслали до цієї країни посилки сукупною вагою понад 330 тонн, що становить 35% від усього експорту за аналогічний період. До війни на Польщу припадало 6-8 тонн експортних відправлень із України за місяць.
Національний поштовий оператор також зазначає, що змінюється структура експорту. Якщо в березні та квітні переважали соціальні посилки – тобто відправлення в межах послуги “Посилка з дому”, то з початку травня спостерігається збільшення комерційних відправлень, тобто традиційного експорту, що складається переважно з відправлень українських підприємців, котрі продають свої товари за кордон.
Позитивну тенденцію також демонструє зростання посилок до США: обсяг збільшився у 2,5 разу – до 115 тонн за квітень порівняно з 45 тоннами за березень, тоді як відправлення до Польщі, яка два місяці тримала повне лідерство, зменшуються.
“Ми, як і всі компанії зараз, вчимося працювати в умовах війни. Для “Укрпошти” такі умови – це не лише зміна логістики через закрите небо, нові труднощі з перевезенням відправлень дорогами України, а й різке зростання навантаження на сортувальні центри. Якщо раніше український експорт приймали Польща та Словаччина, то зараз ми знайшли можливість вивозити експорт до ще чотирьох транзитних країн – Латвії, Румунії, Угорщини та Молдови – і вже там перевантажувати українські посилки на авіарейси наших партнерів. Це знизить навантаження на сортувальні центри Польщі та Словаччини, які від початку війни приймали український експорт”, – наводяться слова генерального директора компанії Ігоря Смілянського.
За його словами, “Укрпошта” наразі шукає способи оптимізувати процес сортування на своїх центрах, щоб обробляти відправлення швидше.
У компанії також зазначають, що з початку війни основним партнером “Укрпошти” з організації міжнародних відправлень стала Пошта Польщі. Саме до Польщі надходить значна частка українського імпорту (близько 150 тонн на місяць), а також через Польщу проходить значна частина українського експорту (близько 200 тонн експорту адресно до Польщі та понад 250 тонн українського експорту до інших країн, який через Пошту Польщі проходить транзитом на місяць).