Business news from Ukraine

“УКРПРОДУКТ” У 2021 РОЦІ ОТРИМАВ GBP0,3 МЛН ЧИСТОГО ПРИБУТКУ

1 Липня , 2022  

“Укрпродукт Груп”, великий український виробник фасованої олії та плавленого сиру, за підсумками 2021 року отримав GBP0,3 млн чистого прибутку проти GBP1,2 млн чистого збитку у 2020 році, тоді як її виторг скоротився на 6,4% до GBP51,9 млн.

За даними неаудованого звіту за минулий рік, розміщеного компанією на Лондонській фондовій біржі у п’ятницю, EBITDA групи компаній за цей період скоротилася на 21,6% порівняно з 2020 роком – до GBP1,1 млн, а її рентабельність продажів (EBITDA margin) – на 0,4 п. п., до 2,2% із 2,6%.

“Укрпродукт” нагадав, що не зміг опублікувати аудований фінансовий звіт за минулий рік до 1 липня 2022 через вторгнення РФ в Україну, внаслідок чого торгівлю його акціями на Лондонській біржі зупинено до оприлюднення відповідного документа.

“У 2021 році “Укрпродукт” зіткнувся з кількома глобальними викликами. Виник гострий, постійний брак молочної сировини, а збільшення імпорту молочної продукції з-за кордону гальмувало розвиток українського ринку молочної продукції. Зростання вартості сировини та витратних матеріалів, енергії та транспорту створило додаткові проблеми, зростання відпускних цін не встигало за зростанням витрат, і це позначилося на виробництві у 2021 році”, – зазначається у звіті компанії.

Внаслідок зростання цін на сире молоко “Укрпродукт” минулого року був змушений призупинити роботу свого невеликого виробничого підприємства у Летичеві (Хмельницькій обл.).

Загалом у 2021 році група компаній розширила експорт на нові та наявні ринки до 5,6 тис. тонн (+55,5% до 2020 року), основний приріст припав на категорію плавлених сирів – до 4,6 тис. тонн. (зростання у 2,4 раза).

“Незважаючи на складну ситуацію та обмежену маркетингову діяльність, “Укрпродукт” перевершив свої очікування з продажу фірмових молочних продуктів у 2021 році, досягнувши зростання на внутрішньому ринку на 11% порівняно з 2020 роком (…) Загальна частка групи на ринку плавлених сирів та плавлених сирних продуктів в Україні збільшилася з 14% у 2020 році до 21% у 2021 році”, – наголосила група компаній у неаудованому звіті.

Додатковим фактором, який сприяв незначному зростанню товарообігу, стало збільшення продажу квасу та напоїв на 5,8%. 2021 року “Укрпродукт” продовжив розширювати асортимент продукції, випустивши на ринок кілька нових напоїв.

Також минулого року група компаній відновила співпрацю з найбільшою національною роздрібною мережею України “АТБ-Маркет” із виробництва сирів під спільною ТМ.

За даними “Укрпродукту”, його діяльність у 2022 році постраждала від російського вторгнення в Україну та війни, оскільки 10 з 24 областей України зазнали важких воєнних втрат, і загалом ці 10 областей забезпечують 42% сирого молока в Україні.

“Укрпродукт” цьогоріч розраховує змінити деяких своїх регіональних дистриб’юторів у регіонах, де тривають воєнні дії.

“Укрпродукт Груп” є великим українським виробником фасованої олії, плавленого сиру та квасу. Виробляє молочні продукти під торговими марками “Наш молочник”, “Наш сирок”, “Молендам”, “Вершкова долина”, квас під ТМ “Арсеніївський”.

До складу “Укрпродукт Груп” входять два заводи в Житомирі (один спеціалізується на виробництві плавленого сиру, другий – завод із виробництва квасу), а також два підприємства у Хмельницькій області: молокозавод у Старокостянтинові, що випускає фасоване масло, спреди, сир та сухе молоко, та молочний завод у Летичеві.

Виробничі потужності групи компаній дозволяють випускати до 70 тис. тонн молочної продукції на рік.