Влада Японії, стурбована скороченням споживання алкоголю і відповідно податкових надходжень від його продажів, має намір поправити фінанси за рахунок кампанії, яка пропагує споживання алкогольних напоїв серед японської молоді.
Як і в багатьох економічно розвинених країнах у Японії молоді люди п’ють менше, ніж попередні покоління. Дослідження МОЗ від 2019 року показало, що 29,4% жителів у віці 20 – 30 дітей не п’ють, а 26,5% заявили, що вживають міцне дуже рідко. До 2020 року споживання алкоголю в Японії впало приблизно на третину порівняно з серединою 1990-х років – від щорічного рівня 100 літрів у середньому на людину. У фінансовому 2020 році податкові виступи становили близько $8,4 млрд – на $813 млн менше у порівнянні з 2019 роком, що стало різким зниженням цієї статті доходів за 30 років.
А тепер японська податкова служба, озброївшись гаслом “Віва саке!”, пропонує мешканцям віком 20 – 39 років вигадати бізнес-плани з метою допомогти оживити культуру споживання алкоголю – невід’ємну частину корпоративних звичаїв цієї країни.
Зокрема, пропонується задіяти у розробці проектів штучний інтелект та технології віртуальної та доповненої реальності. Учасників закликали звернутися до “нових сервісів та маркетингових методів”, щоб стимулювати попит на алкоголь серед молоді, а також створювати продукти, які враховують зміни стилю життя у зв’язку з пандемією коронавірусу.
Заявки беруть до 9 вересня, а фіналісти конкурсу візьмуть участь у турнірі у листопаді у Токіо.
Проте нестандартний перебіг чиновників не зустрів публічної підтримки з боку основних японських виробників алкоголю. Чимало користувачів у твіттері також скептично сприйняли бюрократичну ініціативу. “Це ж добре, що молоді не п’ють. Навіщо робити їх залежними?” – поцікавився один із спостерігачів. “Поки вони можуть збирати податки, як я здогадуюсь, здоров’я не грає ролі”, – написав інший.