Business news from Ukraine

Як не водонепроникні телефони вартували Samsung 14 млн дол. США

8 Вересня , 2022  

Для однієї з найбільших компаній світу це краплина в морі. Але вирок австралійського федерального суду про стягнення з компанії Samsung 14 млн дол. США за неправдиву рекламу похитнув репутацію компанії на одному з головних для неї ринків планети.

Після 3-річного судового розгляду за участю представників компанії “Samsung” та Австралійської комісії з питань конкуренції та захисту прав споживачів (ACCC), суддя Майкл Мерфі визнав таку суму справедливою.

На думку державного регулятора, компанія вводила споживачів в оману неправдивим твердженнями про водонепроникність пристроїв.

Після тривалого протистояння суд південного материка став на сторону споживачів.

Судовий позов 

Позов до суду подавав державний регулятор Австралії в справах захисту споживачів – АССС. Такі організації обстоюють права споживачів у різних країнах світу. Наприклад, ви зареєструвалися на сайті тому, що бажаєте скористатися спеціальною пропозицією (бездепозитні бонуси в казино або безоплатний преміальний доступ), і регулятори стежать за тим, аби споживач отримав обіцяне.

Те саме і з рекламними кампаніями: якщо компанія вводить пересічних громадян в оману й люди купують товар або послугу через фальшиву обіцянку, регулятор стає на захист споживачів. Щодо Австралії, то у 2019 році представники ACCC подали позов до суду проти Samsung через заяви про те, що 7 моделей їхньої продукції є водонепроникними.

Справа ґрунтувалася на більш як 300 рекламних матеріалах, що публікувалися ще з лютого 2016 року. У позові стверджувалося, що матеріали Samsung “вводять споживачів в оману й обманюють їх” про те, що пристрої компанії працюють навіть якщо тримати їх у воді на глибині 1,5 метри впродовж 30 хвилин.

Така інформація публікувалася в різноманітних ЗМІ (разом із соціальними мережами, телебаченням та білбордами) та демонструвала пристрої в басейнах і на пляжах. В одній рекламі телефоном Samsung користувався чоловік на надувному матраці в басейні, а в іншій пристрій використовувався під водою.

Представники регулятора стверджували, що на той час у компанії Samsung не було достатньої кількості результатів випробувань телефонів для таких тверджень, а ще компанія відмовляла споживачам у гарантійному обслуговуванні через те, що телефони були пошкоджені водою.

У відповідь представники Samsung стверджували, що вони “не відмовляються від маркетингових матеріалів і реклами” й додавали, що відповідно до Закону Австралії “Про захист прав споживачів” компанія безкоштовно відшкодовувала збитки.

Тоді ніхто не уявляв, що через пандемію COVID-19 розгляд цієї справи розтягнеться на 3 роки, і що суд винесе вирок лише в червні 2022 року.

Вирок суду

Суть справи стосувалася конкретної проблеми, що спостерігалася з пристроями Samsung після контакту з водою. Юрист АССС Керін ван Проктор назвала її “пошкодженням через іржавіння отвору для заряджання телефону”.

Попри твердження компанії, якщо користувачі заряджали телефон, коли в отворі для заряджання залишалася вода, вона могла суттєво шкодити пристрою.

Представники Samsung апелювали до наявності в таких випадках попереджувального сигналу, але це суперечило оголошенням, що суттєво допомогли компанії продати майже 3 млн апаратів у всьому світі.

Суддя Майкл Мерфі задовольнив пропозицію обох сторін виплатити 14 млн дол. США, оскільки споживачі купують і використовують телефони з огляду на рекламу. Він зауважив, що ця сума “стримуватиме” компанію та є “реальною та достатньою платою” з урахуванням щорічних прибутків австралійського підрозділу Samsung упродовж попередніх 6 років.

У кінці виступу суддя розкритикував рекламний бізнес Австралії, оскільки останнім часом федеральний суд розглядає чимало справ про введення споживачів в оману в рекламних кампаніях. Він дорікнув Samsung за те, що представники компанії погодилися владнати справу лише після декількох років судового провадження.

Репутація Samsung

З огляду на те, що у 2021 році компанія Samsung заробила 31 млрд дол. США, такий вирок не сильно позначиться на її фінансових показниках, проте може підірвати її репутацію на одному з головних ринків.

У лютому 2022 року користувачі порталу YouGov обрали цю компанію “Рекламодавцем місяця” в цьому регіоні, що підбадьорило керівників корейського гіганта. Водночас вирок суду є офіційним підтвердженням того, що матеріали компанії Samsung вводили споживачів в оману, що є смертним гріхом на вельми конкурентному ринку смартфонів.

З огляду на швидкоплинність сучасного світу австралійці можуть швидко забути про цю суперечку, на що дуже сподіваються керівники Samsung, адже це вкрай важливо в боротьбі з компанією Apple за право називатися провідним виробником мобільних телефоні.

Автор фото Khiet Tam на Unsplash