Уже з квітня внесені до правил дорожнього руху Японії зміни дадуть змогу роботам-доставщикам самостійно переміщатися вулицями. Їхні творці розраховують, що такі роботи зможуть допомагати літнім людям, які мешкають у малонаселених віддалених сільських районах, отримувати необхідні товари в умовах браку кур’єрів.
За словами президента токійської робототехнічної компанії ZMP Хісасі Танігуті, роботи “все ще новачки в людському суспільстві, тому природно, що їх сприймають із певним дискомфортом”.
Очікується, що роботи-кур’єри не будуть повністю автономними: їх все ж таки віддалено контролюватиме людина, яка в разі потреби зможе втрутитися.
Танігуті вважає, що важливо, щоб роботи були по-японськи “скромними і милими”.
Один з учасників випробування – робот DeliRo, він чарівний, у нього великі виразні очі, на яких, як здається, можуть навіть навернутися сльози, якщо пішоходи перегородять йому дорогу.
Такі милі кур’єри допомагають вирішити серйозну проблему японського суспільства. Населення країни – одне з найстаріших у світі: майже 30% жителів тут старше 65 років. Найчастіше літні люди живуть у віддалених районах, де немає доступу до товарів першої необхідності. Ситуація ускладнюється нестачею робочої сили в містах і викликаними пандемією Covid-19 обмеженнями на понаднормову роботу для водіїв вантажівок, що заважає підприємствам справлятися з доставкою замовлень.
“Я сподіваюся, що наших роботів використовуватимуть там, де це необхідно, і вони допоможуть полегшити брак робочої сили”, – зазначив інженер Даї Фудзікава з Panasonic, яка також тестує своїх роботів-кур’єрів у Токіо і Фудзісаві.
Робот Hakobo від Panasonic може самостійно визначати, коли потрібно повернути, а також виявляти перешкоди і зупинятися. Спеціаліст у центрі управління при цьому одночасно спостерігає за чотирма роботами за допомогою камер. У разі складнощів із проходженням перехрестя, робот може надсилати операторові фото світлофора в реальному часі і чекати від нього інструкцій.
Правила встановлюють для роботів максимальну швидкість у 6 км/год, отже, “шанси отримання серйозних травм у разі зіткнення відносно невеликі”, уточнив Ютака Утімура, професор робототехніки в Технологічному інституті Сібаура (SIT).
Hakobo в рамках тестових випробувань уже доставляли жителям Фудзісави ліки та їжу, подавали закуски в Токіо. Робот знає ввічливі фрази на кшталт “Вибачте, дозвольте пройти” або “Холодно сьогодні, чи не так?” і “спілкується” із зустрічними перехожими.
Влада ж, зі свого боку, не очікує, що роботи швидко заполонять вулиці, з огляду на необхідність підтримувати високий рівень зайнятості населення, повідомив Хірокі Канда, представник міністерства торгівлі, який просуває цю технологію. “Я думаю, що поширення роботів буде, швидше, поступовим процесом”, – сказав він.