АТ “Укрзалізниця” (УЗ) після дворічної паузи виставить лоти з металобрухтом у системі “Prozorro. Продажі” у середині травня, повідомив член правління компанії Євген Шрамко.
“Якщо все піде за планом, у середині травня ви побачите перші лоти (металобрухту – ІФ-У) в “Prozorro. Продажі”… Цілимось на 15 травня”, – сказав Шрамко на зустрічі з потенційними покупцями металобрухту у Києві у вівторок.
За його словами, на першому етапі “Укрзалізниця” планує продати близько 70 тис. тонн металобрухту.
Згідно презентації на зустрічі, загальний обсяг наявного брухту, доступного до реалізації складає 159,5 тис. тонн.
Раніше повідомлялось, що на початку квітня Кабінет міністрів дозволив АТ “Укрзалізниця” самостійно ухвалювати рішення про відчуження майна, балансова вартість якого не перевищує 500 млн грн, тож компанія зможе розпочати продаж металобрухту і щебеню.
Міністерство розвитку громад та територій повідомило, що “Укрзалізниця” зможе, зокрема, продати понад 218,6 тис. тонн брухту чорних металів на 1,6 млрд грн, 3,8 тис. тонн брухту кольорових металів та сплавів на 233,4 млн грн.
У 2023 році “Укрзалізниця” провела понад 100 успішних електронних аукціонів з продажу брухту та 47 аукціонів – з оренди майнових активів. Лише від реалізації брухту чорних і кольорових металів компанія отримала понад 535 млн грн додаткових доходів.
У вересні 2023 року постановою уряду було скасовано порядок, яким відчуження майна “Укрзалізниці” здійснювалося за рішенням правління компанії. Продаж майна, зокрема брухту, та передача в оренду мали відбуватися лише за погодженням Кабміну. Однак нова постанова не визначала порядку погодження урядом таких рішень.
З метою вирішення цього питання компанія у грудні 2023 року ініціювала зміни до зазначеної постанови.
Ексголова правління “Укрзалізниці” Євген Лященко в інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна” повідомив, що залишки брухту на початок 2023 року становили 184 тис. тонн.
Компанія відновила проведення аукціонів з продажу брухту 2022 року й пропонувала реалізовувати частину брухту на експорт за цінами зовнішнього ринку. Компанія офіційно зверталась до уряду з пропозиціями щодо коригування порядку управління її майном, згідно з якими пропонувала дозволити продати частину брухту великим світовим виробникам продукції ГМК за прямими двосторонніми угодами без мита.
На додачу компанія подала список із майже 40 іноземних компаній, які могли б зацікавитися пропозицією.