Продажі нових автобусів в Україні 2025 року зростуть на 13-15% порівняно з 2024 роком – до 940-950 од., повідомив директор Торгового дому “Еталон Авто” Вадим Шкарупін.
“Хоча рік ще не завершився, і ми, як і інші підприємства, працюємо, але, за відкритими даними (без урахування закритих закупівель), буде реалізовано близько 940-950 автобусів, тоді як торік – 831 автобус”, – розповів він на пресконференції в Києві у понеділок.
За його даними, перше місце в продажах поточного року у автобусів “Атаман” виробництва заводу “Черкаський автобус” – 370 од. (частка ринку – 39%), друге – у автобусів ЗАЗ Запорізького автозаводу (“УКРАВТО Груп”) – 240 од. (24%), третє – у автобусів “Еталон” Чернігівського автозаводу – 130 од. (14%).
Далі в рейтингу автобуси “Богдан” (виробництва луцького “БАС Мотор”) – 100 од. (11%), а п’яту позицію посідають імпортні автобуси Isuzu (50 од. або 6% ринку).
Ще 50 автобусів – це інші виробники: турецькі Temsa, Otocar, а також два автобуси “Електрон”.
Найбільша кількість проданих автобусів належить до малого класу – 720 од. (77%), середнього класу продано 160 од. (17%), великого – 60 од. (6,5%).
Майже все реалізовані автобуси були з дизельними двигунами, електробусів продано дві одиниці.
“За структурою 88-90% – це продажі за бюджетні кошти: наприклад, із 940 проданих автобусів 720 – це шкільні автотобуси. І не більше 12% – ритейл, але це навіть не можна назвати ритейлом, бо це закупівлі підприємствами автобусів для власних потреб, перевезення персоналу. У нас були замовлення від “Укрнафти”, від Хмельницької АЕС, інші виробники також працюють у цьому напрямку. Тоді як ритейл сьогодні стоїть, закупівель немає”, – повідомив Шкарупін.
Разом з тим він зазначив, що українські підприємства завдяки програмі “Шкільний автобус” мають роботу.