Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

VODAFONE RETAIL ЗА ПЕРІОД КАРАНТИНУ НАРОСТИЛА ЧАСТКУ В ОНЛАЙНІ ДО 20%

30 Березня , 2021  

Дочірня компанія оператора мобільного зв’язку “Vodafone Україна” Vodafone Retail у 2020 році наростила частку в сегменті продажу онлайн на 10 процентних пунктів – до 20%.

Як зазначено в аналітичному звіті компанії щодо ринку смартфонів в Україні, у 2020 році зростання обсягів продажу онлайн спостерігалося не лише в містах-мільйонниках, а й у невеликих населених пунктах, що оператор пов’язує з розширенням географії 4G-покриття в усій Україні.

Карантинні обмеження суттєво змінили ринок. У 2020 році компанія сфокусувалася на продажу через інтернет-магазин: розширила асортимент, удосконалила роботу із сервісами доставки, оптимізувала низку внутрішніх бізнес-процесів і, як результат, – частка онлайн-покупок за рік зросла до 20%.

“Омніканальність є важливою. Є люди, які, навіть купуючи онлайн, хочуть прийти офлайн, забрати свій товар і до нього ще щось докупити. Тому ми бачимо, що розвиток онлайну буде, але він не перекриє офлайн-торгівлю”, – коментує роботу ритейл-мережі директор Vodafone Retail Олена Мироненко.

За її словами, нині в мережі Vodafone Retail 500 монобрендових магазинів, і цю кількість компанія планує зберегти до стабілізації ситуації, виходу світу з глобальної хвилі пандемії, а згодом розгляне можливість розширення мережі.

У 2020 році частка смартфонів з екраном 6 і більше дюймів зросла до 81%, як операційна система лідирує Android у співвідношенні 98% до 2%.

“Зростання споживання мобільного трафіку позначається на популярності смартфонів з акумуляторами від 4000 до 5000 mAh. У 2018 році вони посідали 12%, у 2019-му вже 42%, в 2020-му – 74,2%”, – зазначають в Vodafone Retail.

На думку компанії, в 2021 році частка смартфонів з акумуляторами від 4000 до 5000 mAh швидко зростатиме.

Наявність технології розпізнавання відбитків пальців у нових телефонах зросла з 59% до 79,8% за 2018-2020 рр.

У 2020 році понад 60% покупців було достатньо 12-18 мегапікселів у камері смартфона. Решта 40% прагне до постійного поліпшення якості мобільної фотографії.

“Сегмент смартфонів із камерами 24-30 Мп демонструє падіння з 17% на початку 2020 року до 5,6% до кінця року, зате сегмент понад 30 Мп зріс з 22% до 24,7% протягом 2020 року”, – йдеться в аналітиці оператора.

Згідно з даними Vodafone Retail, інтерес до NFC технології доволі повільно зростав у 2018-2019 роках і загалом збільшився на 6%. Пік зростання популярності технології (+10%) у 2020 році припав на період першого локдауну, а після нього попит на NFC знову впав на 12%.

Також 98% смартфонів, проданих у мережі Vodafone Retail в 2020 році, підтримують роботу в 4G-мережі. При цьому відсоток пристроїв, що підтримують дві SIM-картки, знижується – з 99,6% у 2019 році до 75% у 2020 році.

Якщо раніше 70% покупців із року в рік обирали темні кольори смартфонів – чорний і синій, то в 2020 році вибір почав дещо зміщуватися в бік кольорових смартфонів.

П’ятірка найпопулярніших брендів за кількістю проданих смартфонів у мережі Vodafone Retail у 2020 році:

– Samsung – 36%

– Xiaomi – 30%

– Tecno – 15%

– Nokia – 10%

– Huawei – 3%.

Лідером із продажу серед брендів смартфонів у магазинах Vodafone є Samsung – його обирають практично в усій Україні, окрім кількох областей – у Вінницькій, Рівненській та Хмельницькій областях у 2020 році частіше обирали Xiaomi.

Моделі Tecno і Nokia вийшли до топ у 2020 році завдяки популярним пропозиціям, які може надати покупцеві лише операторська мережа – “Смартфон плюс зв’язок у подарунок”.

“У перший локдаун 2020 року вдвічі знизилися обсяги продажу фітнес-браслетів і смарт-годинників. Але вже в травні-серпні, після виходу країни з карантину, обсяги продажу цих категорій товарів зросли втричі порівняно з початком року. При цьому майже втричі зросли обсяги продажу телевізорів і ноутбуків – пандемія змусила українців облаштовувати домашні офіси й налагоджувати домашнє дозвілля”, – зазначають у Vodafone Retail.

Змінилося гендерне співвідношення покупців. Уперше жінки почали купувати стільки ж мобільної техніки, як і чоловіки. Раніше це співвідношення зберігалося на рівні 40:60 протягом тривалого часу.

Простежуються зміни й у вікових категоріях: у 2021 році молодь (18-25) почала купувати вдвічі більше, переважно онлайн. Кількість покупок, які здійснюють люди віком 55-65 років, зросла на 11%.

Збільшилося наповнення купівельного кошика: якщо раніше в ньому найчастіше опинявся один товар за одну купівлю, то на сьогодні типовий покупець у середньому за одну купівлю обирає до трьох одиниць гаджетів й аксесуарів.

В основі звіту – дані продажу у власній роздрібній мережі, а також Big Data аналітика на базі даних мережі “Vodafone Україна”.

, ,