Міжнародний аеропорт “Київ” ім. Ігоря Сікорського (Жуляни) планує у разі наявності належного фінансування у 2023 році реконструкцію злітно-посадкової смуги з її подовженням на 460-500 м – до 2770 м, що потребуватиме закриття аеропорту для пасажирів на час робіт упродовж восьми-дев’яти місяців, повідомив голова ради директорів аеропорту Денис Костржевський.
На прес-конференції в четвер він уточнив, що наразі аеропорт знову оголосить тендер із відбору компанії для розробки відповідного проекту реконструкції.
За його словами, оголошений комунальним підприємством, якому належить аеродром, перший тендер був призначений на листопад минулого року, другий – на травень цього року, але він також завершився безрезультатно, оскільки потенційні учасники, ймовірно, визнали недостатньою запропоновану оплату в 15 млн грн.
Костржевський зазначив, що аеропорт “Київ” розглядав можливість будівництва другої смуги, проте всі залучені для цього п’ять консалтингових компаній заявили про неможливість реалізації такого проекту через дефіцит вільних площ в аеропорту.
Голова ради директорів уточнив, що саму реконструкцію, головною метою якої є прийом більш важких повітряних суден, зокрема Airbus A321 і A330, планується виконати у два етапи. На першому – в 2022 році – заплановано реконструювати рульові доріжки та інші поверхні аеродрому без зупинення його роботи.
Говорячи про нову смугу, Костржевський зазначив, що фактично йдеться про будівництво нової повністю бетонної смуги міцністю PCN 72, оскільки нинішня асфальтобетонна не відповідає необхідним вимогам.
Він не зміг за відсутності проекту назвати вартість цих робіт, попередньо оцінивши їх у межах 2,5-5 млрд грн. За словами голови ради директорів, ці кошти планується залучити зі столичного або державного бюджету, можливо, використати змішане фінансування.
Передбачається також, що один із двох курсів смуги отримає інструментальну систему посадки ILS категорії II ICAO, що забезпечує посадку за видимості від 350 м, тоді як нинішня ILS категорії I ICAO дозволяє сідати за видимості від 800 м.
Міжнародний аеропорт “Київ” розташований за 7 км від центру столиці. За кількістю рейсів і пасажиропотоком обіймає друге місце в Україні. В аеропорту розміщені три термінали загальною площею 21 тис. кв. м. ЗПС аеропорту може приймати повітряні судна типу Boeing-737, Airbus A-320. Проте навіть у разі A-320 існують обмеження щодо завантаження під час виконання далеких рейсів.
За підсумками минулого у 2010 році інвестиційного тендера аеропортом управляє компанія “Мастер-Авіа”, яка уклала договір оренди майна аеропорту на 49 років. За даними компанії, за цей час вона інвестувала понад $50 млн у створення нової інфраструктури аеропорту й досі спрямовує всі наявні ресурси на погашення кредиту. Бенефіціарами ТОВ, згідно з Єдиним держреєстром юридичних осіб і осіб-підприємців, є Василь Хмельницький і Костржевський.
“Мастер-Авіа” зазначала, що володіє терміналами й пероном, а на балансі комунального підприємства МА “Київ” (Жуляни) перебувають аеродром і злітна смуга.