Асоціація «Виробники ліків України» (АПЛУ) підтримує розроблений Міністерством охорони здоров’я компромісний проект урядової постанови щодо врегулювання розміру маркетингових платежів на роздрібному фармринку на рівні 20% для безрецептурних препаратів і 3% для рецептурних.
Про це йдеться в тексті відповідної декларації, доступній агентству «Інтерфакс-Україна».
Учасники АПЛУ підтримують пропозицію дозволити витрати на маркетингові послуги в аптеках для безрецептурних лікарських засобів на рівні не більше 20% від загального обсягу реалізації кожним окремим ліцензіатом (виробником, імпортером тощо) таких лікарських засобів за попередній рік, а також витрати на послуги, пов’язані із забезпеченням наявності в аптеках рецептурних лікарських засобів, в обсязі, що не перевищує 3% від загального обсягу реалізації кожним окремим виробником, імпортером таких лікарських засобів за попередній рік.
В АПЛУ пояснюють, що «це компромісне рішення, досягнуте за результатами міжвідомчих консультацій, і зараз воно максимально відповідає досяжному балансу інтересів усіх залучених суб’єктів ринку – виробників, імпортерів та аптек».
На думку членів АПЛУ, запропонований МОЗ проект, зокрема, закладає чіткі правила функціонування ринку в сегменті маркетингових послуг і створює передбачувану і гнучку систему, яка мінімізує ризики зловживань і “стимулює розвиток чесної конкуренції на основі якості продукції та якості послуг, а не тільки маркетингового бюджету.
Крім того, учасники АПЛУ відзначають, що проект – «це інструмент стабілізації, який запобігає платіжній кризі на всіх ланках ланцюга дистрибуції, зменшує ризики монополізації комунікаційних каналів і дозволяє зберегти робочі місця та забезпечити доступ населення до якісних препаратів за справедливими цінами».
У той же час учасники АПЛУ пропонують прийняти проект «у найкоротші терміни як перехідне, але принципове рішення, яке стабілізує ринок», а після набрання чинності постанови спільно з усіма учасниками ринку та державними органами проводити регулярний моніторинг з метою оцінки його впливу та ініціювати вдосконалення інструментів, якщо це буде потрібно, забезпечуючи публічну звітність та відкритість інформації про структуру витрат на маркетинг та його вплив на ціноутворення і збереження конкуренції.
«Ми закликаємо всіх учасників ринку приєднатися до цієї декларації. Реформування правил має відбуватися не шляхом демонтажу економіки аптечного сегмента або демонізації маркетингу, а через впровадження зрозумілих, контрольованих і етичних практик», – підкреслюють в АПЛУ.
Джерело: https://ru.interfax.com.ua/news/pharmacy/1080866.html