Міжнародні дослідження, що проводилися в Університеті Південної Флориди, показали, що кофеїн впливає на те, що ми купуємо та скільки витрачаємо на шопінг.
Міжнародна команда дослідників провела три експерименти у торгових центрах.
Кофеїн є потужним стимулятором для розуму та тіла людини, випускаючи дофамін у мозок. Він може викликати сплеск рівня енергії, підвищуючи збудливість організму та знижуючи самоконтроль. І як результат, зазнаючи надмірної імпульсивності, людина здійснює необдумані покупки і витрачає більше грошей, ніж планувалося, пояснює провідний автор дослідження Діпаян Бісвас, професор Університету Південної Флориди.
У рамках дослідження одну кавоварку розмістили біля входу в магазин товарів для дому, другу біля мережного рітейлера у Франції, третю ж було встановлено в Іспанії у великому торговому центрі. Понад 300 учасників експерименту отримали свій напій та вирушили за покупками.
Після того, як випробувані зробили покупки, вони мали віддати всі чеки дослідникам. Згідно з отриманими даними, виявилося, що ті, хто випив кофеїновмісний напій, витратив і купав більше товарів.
Вчені також виявили, що кофеїн впливає те, що саме купують люди. Ті, хто випив каву, найчастіше витрачали гроші на товари не найпершої необхідності, наприклад, ароматичні свічки чи парфумерія.
Ще один експеримент вчені провели вже в лабораторії, лише цього разу учасники мали робити покупки в інтернеті. 200 студентів бізнес-школи було поділено на дві групи. Одна вживала каву з кофеїном, інша без. Всім учасникам необхідно було вибрати товари із запропонованого списку, що складається із 66 найменувань. Ті, хто випив напої з кофеїном набагато частіше робили імпульсивні покупки, наприклад, апарат для масажу шиї, тоді як інші вибирали практичніші речі, такі як ноутбук чи пральну машину.
«Кофеїн справді може сприятливо позначатися на самопочутті людини, проте він може стати причиною невтішних наслідків після шопінгу. Той, хто хоче контролювати свої витрати, має обмежити вживання кави перед походом у магазин», – вважає Бісвас.