Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

“Овостар” знизив виробництво курячих яєць на 9%, а продажі на 6%

25 Січня , 2023  

Агропромислова група компаній “Овостар Юніон”, один із провідних виробників яєць і яєчних продуктів в Україні, 2022 року знизила виробництво яєць курячих у шкаралупі на 9% порівняно з 2021 роком – до 1,55 млрд шт., а продажі – на 6%, до 1,08 млрд шт.

Згідно зі звітом групи компаній, оприлюдненим на сайті Варшавської фондової біржі у вівторок, “Овостар” за минулий рік наростив експорт яєць на 27% – до 290 млн шт., унаслідок чого частка зарубіжних постачань у продажах компанії зросла на 4 п.п. – до 27% з 23%.

“Проблеми з ланцюжками поставок, додаткові правила експорту та імпорту, внутрішня та зовнішня міграція, тимчасова окупація деяких територій у першому півріччі, а також вимкнення електроенергії у другому півріччі змусили компанію скоротити інвестиції в нове поголів’я та оптимізувати інші процеси. Хоча до кінця 2022 року загальне поголів’я скоротилося на 14%, групі вдалося пом’якшити вплив негативних чинників, що призвело до зниження обсягу виробництва всього на 9%”, – цитує холдинг свого гендиректора Бориса Бєлікова у звіті.

За його даними, продажі яєць за минулий рік знизилися лише на 6%, зокрема, за рахунок скорочення обсягів їхньої переробки. Крім того, холдингу сприяла динаміка цін у світі на яйця і яєчні продукти в шкаралупі.

Також “Овостар” у 2022 році переробив 427 млн яєць, що на 15% менше показників за 2021 рік. При цьому за підсумками 9 місяців минулого року відставання за цим показником становило 10% до дев’яти місяців 2021 року.

Поголів’я птахів “Овостара Юніон” станом на 31 грудня 2022 року становило 7,2 млн голів (на 14,3% менше, ніж на ту саму дату роком раніше), зокрема курей-несучок – 6 млн голів (-14,3%).

Продажі сухих яєчних продуктів “Овостара” за минулий рік скоротилися порівняно з 2021 роком на третину – до 2,13 тис. тонн, а частка їхнього експорту в загальній структурі продажів становила 68% за 64% 2021 року.

Зі свого боку, продажі рідких яєчних продуктів за вказаний період скоротилися на 26% – до 10,62 тис. тонн, частка їхнього експорту становила 40% проти 28% 2021 року.

Згідно зі звітом, загалом за 2022 рік вироблено 2,54 тис. тонн сухих яєчних продуктів (-6% до 2021 року), а рідких яєчних продуктів – 10,79 тис. тонн (-24%).

Середня ціна реалізації яєць курячих у шкаралупі за минулий рік зросла в гривневому вираженні на 34% до 2021 року і досягла 2,9 грн/шт., тоді як у доларах США зростання склало 13% – до $0,09/шт. Середня ціна реалізації сухих яєчних продуктів зросла вдвічі в гривневому еквіваленті – до 277,94 грн/кг і на 71% у доларах США – до $8,59/кг, рідких яєчних продуктів – на 42% у гривні, до 66,79 грн/кг, і на 20% у доларі США – до $2,06/кг.

Група компаній “Овостар Юніон” – вертикально інтегрована публічна холдингова компанія, один із провідних виробників курячого яйця і яєчних продуктів у Європі. Виробник є сертифікованим експортером до країн ЄС з 2015 року.

Холдингова компанія групи – Ovostar Union N.V. у середині червня 2011 року провела IPO 25% акцій на Варшавській фондовій біржі та залучила $33,2 млн. Мажоритарний пакет акцій компанії перебуває у власності Prime One Capital Limited, яка контролюється її гендиректором Борисом Бєліковим і головою ради директорів Віталієм Вересенком.

“Овостар” за підсумками 2021 року отримав $1,65 млн чистого прибутку, що на 38% менше порівняно з 2020 роком. Його показник EBITDA скоротився на 29% – до $5,7 млн, тоді як виручка зросла на 35% – до $133,3 млн.

, ,